نخبگان

رشته کارشناسی ارشد مشاوره در مامایی راه‌اندازی شد

مشاور رییس دانشگاه علوم پزشکی ارومیه گفت: رشته کارشناسی ارشد مشاوره در مامایی از مهر ماه سال جاری، در هشت دانشگاه کشور از جمله دانشگاه علوم پزشکی ارومیه ایجاد شد.

میترسی از اخبار کنکور ارشد جدا بمونی؟ ما همه اخبار رو بهت میگیم! کافیه عضو کانال تلگرام کارشناسی ارشد بشی … و یا وارد پیج اینستاگرام مسترتست بشی …

 

حمیده محدثی در گفت و گو با خبرنگار ایسنا – منطقه دانشگاه علوم پزشکی تهران، افزود: یکی از وظایف مهم ماماها مشاوره است، این مشاوره از زمان تولد یک دختر انجام و تا زمان پیری و به خصوص سنین باروری ادامه می یابد. طبق مجوز وزارت بهداشت ماماها چند سالی است که اجازه احداث کلینیک های ارایه خدمات مشاوره مامایی را دارند.

 

وی گفت: در این رابطه نیاز بود که ماماها آموزش کافی را ببینند، به همین دلیل طبق نیازسنجی ها رشته مشاوره در مامایی در شورای عالی برنامه ریزی تصویب شد و از مهر سال جاری این رشته در هشت دانشگاه کشور که از جمله آن دانشگاه علوم پزشکی ارومیه است راه‌اندازی می شود.

 

محدثی تصریح کرد: در این دانشگاه درخواست پذیرش هشت دانشجو در مقطع ارشد مشاوره در مامایی شده و باید منتظر ماند و دید که چه تعداد موافقت خواهد شد.البته راه‌اندازی این رشته در دانشگاه های کشور به صورت نمادین آغاز می شود و پس از سنجش های نهایی تعداد دانشگاه های دارای این رشته و تعداد پذیرش دانشجو بیشتر می شود.

 

وی ادامه داد: سطح زندگی مردم بالارفته و نیاز است که مشاوره های دقیق علمی برای آنها انجام شود، برای رسیدن به سلامت، رشد مامایی از زمان قدیم نیاز بشری بوده و اعتمادی که مردم به این افراد دارند باعث شده که این رشته ایجاد شود.

 

محدثی بیان کرد: اگر چه خدمات مشاوره‌ای در حیطه مامایی بخشی از وظایف حرفه‌ای کارشناسان مامایی محسوب می شود ولی تنوع خدمات و محدودیت زمان آموزش منجر به کمرنگ شدن خدمات مشاوره‌ای شده است.

 

این مشاور امور زنان رییس دانشگاه علوم پزشکی ارومیه خاطرنشان کرد: دانش آموختگان رشته مشاوره می توانند در زمینه ارایه خدمات کامل تر مشاوره و ارجاع به موقع زنان در زمینه های مختلف حوزه مامایی فعالیت موثرتری داشته باشند.

ثبت‌نام کنید
مطلعم کن

۰ نظرات
Inline Feedbacks
مشاهده همه نظرات