تمدید مهلت پذیرش دانشجو بدون کنکور ارشد در دانشگاه شریف

مهلت پذیرش دانشجو بدون کنکور ارشد در دانشگاه شریف تا ۲۶ آبان ماه تمدید شد.

میترسی از اخبار کنکور ارشد جدا بمونی؟ ما همه اخبار رو بهت میگیم! کافیه عضو کانال تلگرام کارشناسی ارشد بشی … و یا وارد پیج اینستاگرام مسترتست بشی …

به گزارش مسترتست، دانشگاه صنعتی شریف بر اساس آئین‎نامه “ارائه تسهیلات به برگزیدگان علمی برای ورود به دوره‌های تحصیلی بالاتر” وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، از میان دانشجویان کارشناسی ورودی ۸۹ و دورشته‌ای‌های ورودی ۸۸ این دانشگاه و سایر دانشگاه‌های معتبر کشور ، تعداد محدودی را بدون آزمون ورودی جهت ورود به دوره‎های کارشناسی ارشد می‎پذیرد.

همچنین بر اساس آیین‌نامه “پذیرش برگزیدگان علمی دوره کارشناسی برای ورود به دوره دکتری” وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، امکان پذیرش تعداد بسیار محدودی از متقاضیان با سوابق علمی برجسته، برای ورود به دوره دکتری مستقیم وجود دارد.

توجه: پذیرش نهایی متقاضیان منوط به تایید وزارت علوم تحقیقات و فناوری و (سازمان سنجش آموزش کشور) خواهد بود.

متقاضیان می‎بایست فرم درخواست و مدارک خود را تا ۲۶  آبان به دفتر استعدادهای درخشان دانشگاه ارائه کنند.

زمان تقریبی اعلام نتایج پذیرش، نیمه دوم آذر ۹۲ و اعلام نتایج تکمیل ظرفیت پذیرش از میان تقاضاهای ارائه شده در مهلت فوق‌الذکر، مرداد ۱۳۹۳ خواهد بود.

حداقل شرایط لازم جهت درخواست:

دارای حداقل معدل ۱۷ بوده و گذراندن حداقل ۱۰۰ واحد درسی در مقطع کارشناسی

اتمام تحصیلات کارشناسی تا تاریخ ۳۱شهریور۹۳

داشتن رتبه‌های یک تا سه برای داوطلبان سایر دانشگاه‌ها (پرونده داوطلبان سایر دانشگاه‌ها که رتبه یک تا سه را ندارند امّا معدّل آنان ۱۸ و بالاتر است نیز قابل بررسی است)

صرفا در مورد داوطلبان رشته‌های شیمی، علوم کامپیوتر و مهندسی وعلم مواد، پرونده داوطلبانی که معدل بالای ۱۶.۵داشته و جزء ۱۰% نخست دوره کارشناسی رشته خود باشند، قابل بررسی است.

پذیرش بدون آزمون در مقطع کارشناسی ارشد فقط به جهت تشویق و حمایت از دانشجویان با وضعیت تحصیلی ممتاز صورت گرفته و فرایندی جدا از آزمون عادی کارشناسی ارشد است. لذا تاکید می‎شود که ارائه تقاضا از این طریق هیچگونه حقی در رابطه با برخورد ویژه با متقاضی در آزمون کارشناسی ارشد دانشگاه ایجاد نمی‎نماید و به کلیه متقاضیان توصیه می‎شود مراحل و پیش‌نیازهای آزمون عادی کارشناسی ارشد را دقیقاً رعایت کنند.

نکات مهم:

۱ـ درخواست متقاضی فقط برای ورود به یک رشته تحصیلی بررسی خواهد شد.

۲ـ دانشجویان دورشته‎ای ضمن اینکه فقط در یک رشته می توانند فرم درخواست پر کنند، می‎بایست فرم تطبیق واحد خود را به مدارک مورد نیاز ضمیمه کنند.

۳ـ دانشجویان رشته‎های مختلف می‎توانند برای ورود به دانشکده­ های مدیریت و اقتصاد،  مهندسی
انرژی† و گروه­های زبان* و فلسفه علم فرم درخواست پر کنند. در این صورت درخواست نامبردگان فقط برای دانشکده یا گروه مزبور منظور خواهد شد.

۴– دانش­ آموختگان رشته­ های مهندسی مکانیک و مهندسی دریا می­توانند برای کارشناسی ارشد مهندسی دریا داوطلب شوند. همچنین دانش­ آموختگان رشته مهندسی مکانیک می­توانند برای کارشناسی­ ارشد مهندسی هوافضا درخواست دهند.

* زبان شناسی رایانشی، صرفاً از کارشناسی رشته­ های مهندسی کامپیوتر، IT ، علوم کامپیوتر، ریاضی یا مهندسی برق دانشجو می­پذیرد و  آموزش زبان، از کارشناسی زبان انگلیسی دانشجو می­پذیرد.

 †  کارشناسی ارشد مهندسی انرژی و مهندسی هسته­ ای فقط از میان دانش­ آموختگان کارشناسی مهندسی برق، مهندسی مکانیک، مهندسی شیمی و فیزیک دانشجو می­پذیرد.

مدارک دوره های مجازی، نیمه حضوری و غیرحضوری برای ورودی بدون آزمون، مورد پذیرش نخواهد بود.

 

مدارک مورد نیاز:

۱- آخرین کارنامه تحصیلی

۲- گواهی کسب رتبه­ های ۱ تا ۳ در دانشگاه مبدأ (برای متقاضیان خارج از دانشگاه)

۳- سوابق علمی پژوهشی دیگر مندرج در فرم درخواست، در صورت وجود

۴- ارسال اصل و کپی فیش واریزی مبلغ -/۰۰۰ر۵۰۰ هزار ریال به شماره حساب ۱۶۲۶۳۶۰۵۸۶ بانک ملت مدیریت جمعداری آموزشهای آزاد.

نشانی اداره استعدادهای درخشان دانشگاه

تهران: خیابان آزادی – دانشگاه صنعتی شریف – ساختمان اداره کل آموزش – اداره استعدادهای درخشان

تلفن و نمابر: ۶۶۱۶۵۰۴۴ -۰۲۱

ثبت‌نام کنید
مطلعم کن

۰ نظرات
Inline Feedbacks
مشاهده همه نظرات