آمار ثبت نام کنندگان رشته دوم آزمون کارشناسی ارشد

آزمون کارشناسی ارشد در حالی از ۱۶ بهمن ماه با رقابت بیش از ۹۵۰ هزار تن آغاز می‌شود که ۱۱۲هزار و ۶۰۵ داوطلب متقاضی رشته دوم آزمون شده‌اند.

میترسی از اخبار کنکور ارشد جدا بمونی؟ ما همه اخبار رو بهت میگیم! کافیه عضو کانال تلگرام کارشناسی ارشد بشی … و یا وارد پیج اینستاگرام مسترتست بشی …

به گزارش خبرنگار دانشگاهی خبرگزاری دانشجویان ایران( ایسنا)، بسیاری از داوطلبان شرکت در آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته علاقه‌مند به شرکت در رشته دوم هستند و به همین دلیل از بین یک میلیون و ۶۴ هزار و ۴۹۳ کارت شرکت در آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته ۱۱۲ هزار ۶۰۵ کارت به داوطلبانی اختصاص دارد که علاقه‌مند به شرکت در آزمون کارشناسی ارشد در رشته دوم هستند.

گروه آموزشی علوم انسانی با داشتن ۵۱۹ هزار و ۳۰۸ داوطلب شرکت در آزمون کارشناسی ارشد ۹۳ نه تنها بیشترین تعداد داوطلب را در بین سایر رشته‌ها به خود اختصاص داده است، بلکه بیشترین تعداد داوطلب علاقه‌مند به شرکت در آزمون رشته دوم را نیز دارد.

۴۱ هزار و ۸۱۹ داوطلب گروه آموزشی علوم انسانی اقدام به ثبت‌نام در آزمون رشته دوم کرده‌اند، همچنین گروه آموزشی فنی و مهندسی در جایگاه دوم بعد از گروه آموزشی علوم انسانی در میزان علاقه‌مندان به رشته دوم قرار گرفته است. این گروه آموزشی ۳۸ هزار و ۶۰۵ داوطلب برای شرکت در رشته دوم دارد و در مجموع ۲۸۳ هزار و ۳۴۳ کارت شرکت در آزمون برای داوطلبان گروه آموزشی فنی و مهندسی صادر شده است.

البته گروه آموزشی دامپزشکی تنها گروهی است که اکثر داوطلبان آن علاوه بر رشته اول نسبت به انتخاب رشته دوم اقدام کرده‌اند، به گونه‌ای که برای داوطلبان این گروه آموزشی ۴۳۳۶ کارت ورود به جلسه در نظر گرفته شده است که از این تعداد ۲۱۴۲ کارت برای علاقه‌مندان به رشته دوم و ۲۱۹۴ کارت نیز برای شرکت در رشته اول صادر شده است.

بعد از گروه آموزشی دام‌پزشکی، گروه آموزشی علوم پایه و کشاورزی به ترتیب با داشتن ۷۰۱۲ داوطلب و ۳۸۱۲ داوطلب شرکت در رشته دوم کمترین داوطلبان دو رشته‌ای را در آزمون کارشناسی ارشد ۹۳ دارند.

همچنین از بین ۷۵ هزار و ۱۸۹ داوطلب گروه آموزشی هنر نیز ۱۹ هزار ۲۰۵ داوطلب اقدام به ثبت‌نام در رشته دوم آزمون کارشناسی ارشد کرده‌اند.

در نهایت با جمع داوطلبان هریک از گروه‌های آموزشی به این نتیجه به دست می‌آید که از بین ۹۵۱ هزار و ۸۸۸ داوطلب شرکت در آزمون کارشناسی ارشد در تمام گروه‌های آموزشی در مجموع ۱۱۲ هزار و ۶۰۵ داوطلب علاقه‌مندند شانس خود را در ازمون کارشناسی ارشد رشته دوم امتحان کنند.

ثبت‌نام کنید
مطلعم کن

۰ نظرات
Inline Feedbacks
مشاهده همه نظرات