آغاز رقابت میلیونی داوطلبان ارشد ۹۳

آزمون کارشناسی ارشد سال ۹۳ از فردا چهارشنبه ۲۳ بهمن در دو نوبت صبح و بعداز ظهر آغاز می شود و شرکت ۹۵۰ هزار و ۹۴۳ داوطلب در روزهای نوبت های صبح و بعدازظهر روزهای پنجشنبه و جمعه ۲۴ و ۲۵ بهمن ماه در ۶۲ شهرستان مختلف کشور ادامه می یابد.

به گزارش خبرنگار مهر، با توجه به آمار ثبت نام کنندگان در آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۹۳ و تعداد علاقمندان شرکت کننده در رشته دوم تعداد یک میلیون و ۶۳ هزار و ۸۷۶ کارت ورود به جلسه آزمون برای کنکور ارشد صادر شده است.

میترسی از اخبار کنکور ارشد جدا بمونی؟ ما همه اخبار رو بهت میگیم! کافیه عضو کانال تلگرام کارشناسی ارشد بشی … و یا وارد پیج اینستاگرام مسترتست بشی …

آزمون کارشناسی ارشد در ۱۴۲ کدرشته برگزار می شود که از این تعداد ۵۱ کدر رشته علوم انسانی، ۱۶ کد رشته علوم پایه، ۲۹ کدرشته فنی مهندسی، ۲۵ کدرشته کشاورزی، ۱۳ کد رشته هنر و ۸ کدرشته دامپزشکی هستند.

وی افزود: ثبت نام از داوطلبان ۱۳۶ کدر رشته از ۱۴۲ کد رشته امتحانی به صورت متمرکز و ثبت نام از ۶ کد رشته امتحانی دیگر با هماهنگی و نظارت سازمان سنجش توسط ارگانهای ذیربط انجام شده است.

۹۵۰ هزار و ۹۴۳ داوطلب در آزمون ورودی دوره های کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۹۳ و نوزدهمین المپیاد علمی دانشجویی کشور ثبت نام کرده اند که از این تعداد ۴۹۳ هزار و ۷۲۲ نفر زن و ۴۵۷ هزار و ۲۲۱ نفر مرد هستند و به عبارت دیگر ۵۱.۹۲ درصد داوطلبان زن و ۴۸.۰۸ درصد داوطلبان مرد هستند. همچنین از تعداد ۹۵۰ هزار و ۹۴۳ داوطلب شرکت کننده تعداد ۱۱۲ هزار و ۹۳۳ داوطلب در دو کدرشته امتحانی ثبت نام کردند.

آزمون ﺑﺮای داوﻃﻠﺒﺎن ﻛﻠﻴﻪ ﻛﺪرﺷﺘﻪﻫﺎ ﺑﻪ ﺟﺰ ﻛﺪرﺷﺘﻪﻫﺎی اﻣﺘﺤﺎﻧﻲ ۱۱۵۳ ،۱۱۵۱ ،۱۱۵۰ ،۱۱۴۹ ،۱۱۴۷ و ۱۱۵۸ در روزهای چهارشنبه، پنجشنبه و جمعه برگزار می شود.

در ﺗﺴﺘﻬﺎی ﭼﻬﺎرﮔﺰﻳﻨﻪ ای ﺑﺮای ﻫﺮ ﭘﺎﺳﺦ ﺻﺤﻴﺢ ﺳﻪ (۳) ﻧﻤﺮه ﻣﺜﺒﺖ و ﺑﻪ ﻣﻨﻈﻮر ﺧﻨﺜﻲ ﻛﺮدن ﭘﺎﺳﺨﻬﺎی ﺣﺪﺳﻲ و ﻳﺎ ﺗﺼﺎدﻓﻲ ﺑﺮای ﻫﺮ ﭘﺎﺳﺦ ﻏﻠﻂ ﻳﻚ (۱) ﻧﻤﺮه ﻣﻨﻔﻲ ﻣﻨﻈﻮر ﺧﻮاﻫﺪ ﺷﺪ. به ﺳﻮاﻟﻬﺎی ﺑﺪون ﺟﻮاب ﻧﻤﺮه ﻣﻨﻔﻲ و ﻳﺎ ﻣﺜﺒﺖ ﺗﻌﻠﻖ ﻧﻤﻲﮔﻴﺮد و اﮔﺮ ﺑﻪ ﺳﻮاﻟﻲ ﺑﻴﺶ از ﻳﻚ ﭘﺎﺳﺦ داده ﺷﻮد ﻫﻤﻪ ﭘﺎﺳﺨﻬﺎ، ﻏﻠﻂ ﻣﺤﺴﻮب ﺧﻮاﻫﺪ ﺷﺪ و ﺑﻪ آن ﺳﻮال ﻳﻚ ﻧﻤﺮه ﻣﻨﻔﻲ ﺗﻌﻠﻖ ﺧﻮاﻫﺪ ﮔﺮﻓﺖ.

ثبت‌نام کنید
مطلعم کن

۳ نظرات
جدیدترین
قدیمی‌ترین
Inline Feedbacks
مشاهده همه نظرات
مینا
بهمن ۲۳, ۱۳۹۲ ۱۰:۰۶ ق٫ظ

اگر پنجشنبه ازمون ارشد را بسلامتی دادین لطفا بفرمایید مثل پارسال بود یا نه؟زمانش زیادتر شد یا نه؟اسونتر بود یا سخت تر؟چند درصد مشابه سوال های پارسال بود؟
لطفاً بیایید و نظرتونو بذارید. ممنونم

رضا
بهمن ۲۳, ۱۳۹۲ ۸:۵۳ ق٫ظ

بچه ها بیاین همه برای همدیگه دعا کنیم
چون دعای دیگران در حق آدم می گیره
من از خدا میخوام همه کسایی که به این سایت سر می زنن قبول شن
آمین

بهارک
بهمن ۲۳, ۱۳۹۲ ۸:۴۰ ق٫ظ

سلام
با این همه داوطلب واقعاً درصد قبولی ما چقدره؟
چند نفر از ما قبول می شیم.
چه کسایی قبول می شن.