تغییر شهریه غیرانتفاعی‌ها در کارشناسی ارشد

سازمان سنجش اصلاحات دفترچه کنکور کارشناسی ارشد سال ۹۳ را اعلام کرد و بر اساس این اصلاحات میزان شهریه های دوره های غیرانتفاعی غیر دولتی تغییر کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، رشته محل های جدید و برخی اصلاحات دفترچه راهنمای انتخاب رشته تحصیلی کنکور کارشناسی ارشد سال ۹۳ بر روی سایت سازمان سنجش قرار گرفته است و داوطلبان می توانند تا روز چهارشنبه ۳۱ اردیبهشت ماه نسبت به انتخاب رشته یا اصلاح کد رشته های انتخابی اقدام کنند.

میترسی از اخبار کنکور ارشد جدا بمونی؟ ما همه اخبار رو بهت میگیم! کافیه عضو کانال تلگرام کارشناسی ارشد بشی … و یا وارد پیج اینستاگرام مسترتست بشی …

بر اساس این اصلاحیه، ظرفیت پذیرش در دوره های پردیس خودگردان هر رشته گرایش در یک دانشگاه حداکثر باید با ظرفیت دوره روزانه همان رشته گرایش آن دانشگاه برابر باشد. در صورت وجود مغایرت ملاک ظرفیت پذیرش در دوره پردیس خودگردان برابر ظرفیت در دوره روزانه دانشگاه پذیرنده خواهند بود.

بر اساس اعلام رسمی دفتر گسترش آموزش عالی وزارت علوم حداکثر شهریه دانشگاهها و موسسات آموزش عالی غیردولتی – غیر انتفاعی مقطع کارشناسی ارشد به شرح جدول زیر تعیین شد.

عنوان دانشگاهگروه آموزشیشهریه ثابت هر نیمسالشهریه متغیر هر واحدشهریه هر واحد پایان نامه (نظری)شهریه هر واحد پایان نامه (آزمایشگاهی و کارگاهی)
دانشگاه های غیردولتی – غیرانتفاعیعلوم انسانی۵.۷۵۰.۰۰۰۱.۰۰۰.۰۰۰۲.۸۷۵.۰۰۰۳.۵۸۷.۰۰۰
سایر گروه های آموزشی۶.۴۶۲.۰۰۰۱.۱۵۰.۰۰۰۲.۸۷۵.۰۰۰۳.۵۸۷.۰۰۰
موسسات آموزش عالی غیردولتی – غیرانتفاعیعلوم انسانی۵.۱۷۵.۰۰۰۹۳۷.۰۰۰۲.۸۷۵.۰۰۰۳.۵۸۷.۰۰۰
سایر گروه های آموزشی۵.۷۵۰.۰۰۰۱.۰۷۵.۰۰۰۲.۸۷۵.۰۰۰۳.۵۸۷.۰۰۰

بر اساس اعلام رسمی دفتر گسترش آموزش عالی وزارت علوم حداکثر شهریه دانشگاهها و موسسات آموزش عالی غیردولتی – غیر انتفاعی در دوره های مجازی (الکترونیکی) مقطع کارشناسی ارشد به شرح جدول زیر تعیین شد.

گروه آموزشیشهریه ثابت هر نیمسالشهریه متغیر هر واحدشهریه هر واحد پایان نامه (نظری)
علوم انسانی۴.۹۶۰.۰۰۰۹۰۹.۰۰۰۲.۴۸۰.۰۰۰
سایر گروه های آموزشی۵.۷۸۶.۰۰۰۹۹۲.۰۰۰۳.۳۰۶.۰۰۰

پذیرش در برخی از کد رشته ها به صورت شرایط خاص انجام می گیرد که داوطلبان برای اطلاع از آن می توانند به اطلاعیه سنجش مراجعه کنند.

همچنین برای ۵۴ کدرشته تغییراتی در زمینه گرایش مربوطه آن و ضریب گرایش اعمال شده که در اصلاحیه درج شده است. ۷۱ کد رشته از دفترچه حذف شده است و ۸۱ کدرشته نیز با کاهش و یا افزایش ظرفیت مواجه شده اند.

۴۹ کدرشته در گروه علوم انسانی، ۲۲ کد رشته در گروه علوم پایه، ۵۴ کدرشته در گروه فنی مهندسی، ۲۱ کدرشته در گروه کشاورزی و منابع طبیعی، ۱۳ کدرشته گروه هنر از کدرشته های جدید هستنند که به دفترچه اضافه شده اند.

ثبت‌نام کنید
مطلعم کن

۰ نظرات
Inline Feedbacks
مشاهده همه نظرات