آمار اولیه انتخاب رشته کنندگان آزمون ارشد

مشاور عالی سازمان سنجش آمار اولیه از تعداد انتخاب رشته کنندگان آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۹۳ را اعلام کرد.

میترسی از اخبار کنکور ارشد جدا بمونی؟ ما همه اخبار رو بهت میگیم! کافیه عضو کانال تلگرام کارشناسی ارشد بشی … و یا وارد پیج اینستاگرام مسترتست بشی …

دکتر حسین توکلی در گفت‌وگو با خبرنگار«دانشگاهی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با اشاره به ثبت‌نام ۹۵۱ هزار و ۸۸۸ داوطلب جهت شرکت در این آزمون، گفت: از این تعداد ۴۹۳ هزار و ۱۰۹ داوطلب زن و ۴۵۸ هزار و ۷۷۹ داوطلب مرد بودند که به عبارت دیگر ۵۱.۸۰ درصد داوطلبان شرکت در آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته را زنان و ۴۸.۲۰ درصد داوطلبان را مردان تشکیل داده‌اند.

وی افزود: آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۹۳ برای پذیرش دانشجو در ۱۴۲ کد رشته امتحانی شامل ۵۱ کد رشته امتحانی علوم انسانی، ۱۶ کدر رشته امتحانی علوم پایه، ۲۹ کد رشته امتحانی فنی و مهندسی، ۲۵ کد رشته امتحانی کشاورزی، ۱۳ کد رشته امتحانی هنر و هشت کد رشته امحانی دامپزشکی برگزار شد.

به گفته مشاور عالی سازمان سنجش با توجه به اینکه ۱۱۲ هزار و ۶۰۵ داوطلب علاقه مند به شرکت در دو رشته امتحانی بودند و برای این افراد دو کارت ورود به جلسه در نظر گرفته می‌شود، بنابراین جمعا یک میلیون و ۶۴ هزار و ۴۹۳ کارت برای تمام داوطلبان شرکت در آزمون سکارشناسی ارشد ناپیوسته صادر شد.

افزایش ۵۵ هزار و ۷۶۳ داوطلب در آزمون ورودی دوره‌های کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۹۳ نسبت به سال گذشته از دیگر نکاتی بود که می‌توان به آن اشاره کرد.

توکلی با بیان اینکه پس از اعلام نتایج اولیه آزمون حدود ۴۰۰ هزار نفر مجاز به انتخاب رشته شدند، اظهار کرد: بر اساس آمار اولیه ۲۸۹ هزار و ۳۸۹ داوطلب مجاز نسبت به انتخاب رشته خود اقدام کردند؛ به عبارت دیگر ۷۹.۶۱ درصد داوطلبان مجاز انتخاب رشته کرده‌اند.

ثبت‌نام کنید
مطلعم کن

۰ نظرات
Inline Feedbacks
مشاهده همه نظرات