نخبگان

ظرفیت کنکور ارشد بیشتر از نیاز جامعه است

نماینده مردم فومن و شفت در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه باید با مدرک‌گرایی مقابله شود، گفت: ظرفیت کنکور ارشد بیشتر از نیاز جامعه است و علم باید همراه با عمل باشد.

میترسی از اخبار کنکور ارشد جدا بمونی؟ ما همه اخبار رو بهت میگیم! کافیه عضو کانال تلگرام کارشناسی ارشد بشی … و یا وارد پیج اینستاگرام مسترتست بشی …

ناصر عاشوری در حاشیه مراسم افتتاح دانشگاه علمی‌کاربردی فومن در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در این شهرستان با تبریک حلول ماه مبارک رمضان، اظهار کرد: در ماه مبارک رمضان باید فریضه مهم امر به معروف اجرا شود و حرمت این ماه در جامعه حفظ شود.

وی بااشاره به اینکه فرهنگ کار و تولید با مهارت و آموزش محقق می‌شود، افزود: گیلان نیازمند ایجاد دانشگاه علمی‌کاربردی کشاورزی است.

نماینده مردم فومن و شفت در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ظرفیت کنکور ارشد بیش از نیاز جامعه است، گفت: علم باید همراه با عمل باشد.

وی با تأکید بر تحقق اقتصاد مقاومتی در جامعه، افزود: کشورهای توسعه یافته نشان دادند که فرهنگ کار و تولید با مهارت و آموزش محقق می‌شود.

عاشوری به ضعف موجود در نظام آموزش مهارت اشاره کرد و گفت: ما در زمینه آموزش مهارت‌ها باید وضعیت فعلی را ارتقا دهیم و آموزش مهارت فراگیر شود.

وی تصریح کرد: باید با فرهنگ مدرک‌گرایی مقابله کنیم و تلاش شود تا نسل جوان با علم‌آموزی و مهارت‌افزایی تبدیل به جوانی کارآفرین شود.

نماینده مردم فومن و شفت در مجلس شورای اسلامی دانشگاه‌های علمی‌کاربردی و فنی و حرفه‌ای را کاربردی‌تر خواند و خاطرنشان کرد: فارغ‌التحصیلان این مراکز آموزش عالی در حوزه کارآفرینی نیز پیشگام هستند.

وی متذکر شد: در رشته‌های کشاورزی گرایش‌های زیادی داریم که هنوز روی آنها کار نشده است و گیلان به مراکز فنی و کاربردی در کشاورزی نیاز دارد.

عاشوری فنی و عملیاتی شدن رشته‌های کشاورزی را مورد تاکید قرار داد و یادآور شد: با این کار علاوه بر اینکه میزان اشتغال در اراضی کشاورزی کاهش نمی‌یابد بلکه بیکاری از بین می‌رود.

ثبت‌نام کنید
مطلعم کن

۰ نظرات
Inline Feedbacks
مشاهده همه نظرات