پذیرش ۱۲ هزار دانشجو در مقاطع تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد

نماینده تام‌الاختیار دانشگاه آزاد اسلامی در استان‌های شمالی کشور از پذیرش حدود ۱۲ هزار دانشجو در مقاطع تحصیلات تکمیلی در سطح کشور خبر داد و گفت: امسال دانشگاه آزاد اسلامی هشت برابر سال گذشته دانشجو پذیرفته است.

میترسی از اخبار کنکور ارشد جدا بمونی؟ ما همه اخبار رو بهت میگیم! کافیه عضو کانال تلگرام کارشناسی ارشد بشی … و یا وارد پیج اینستاگرام مسترتست بشی …

خبرگزاری فارس: پذیرش 12 هزار دانشجو در مقاطع تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، احمد شاهورانی پیش از ظهر امروز در بیست و سومین جلسه شورای رؤسای واحدها و مراکز آموزشی دانشگاه‌های آزاد اسلامی گیلان با اشاره به ویژگی‌های یک مدیر اظهار کرد: مدیر باید تجربه بالا داشته باشد تا بتواند با توجه به ظرفیت‌ها و توانایی‌های افراد و با آگاهی کامل برای رسیدن به اهداف دانشگاه گام بردارد.

وی افراط و تفریط در برخی امور را یکی از معضلات کشور دانست و افزود: باید از افراط و تفریط دوری کرد زیرا هر جا که افراط و تفریط باشد تبعیت از عقل ممکن نیست.

شاهورانی توجه به حقوق دیگران، توجه به بخشنامه‌ها، شناخت افراد زیر مجموعه و توانمندی‌های آنها را از دیگر ویژگی‌های یک مدیر اسلامی عنوان کرد.

وی، بر رعایت اعتدال در مسایل مالی در واحدهای دانشگاهی استان‌های شمالی تاکید کرد و ادامه داد: دانشگاه آزاد اسلامی باید ضمن توجه به حقوق کارکنان و اعضای هیئت علمی، از اسراف و تبذیر جلوگیری کند.

نماینده تام‌الاختیار دانشگاه در استان‌های شمالی با اشاره به افزایش جذب دانشجو در مقاطع تحصیلات تکمیلی این دانشگاه تصریح کرد: بر خلاف آنچه که شایع شده، امسال دانشگاه آزاد اسلامی هشت برابر سال گذشته دانشجو پذیرفته است.

وی تصریح کرد: ظرفیت پذیرش دانشجوی در مقاطع تحصیلات تکمیلی در سال جاری ۱.۷ برابر ظرفیت سال گذشته است زیرا در سال گذشته حدود ۷ هزار دانشجو پذیرفته شده بود در حالی که امسال حدود ۱۲ هزار دانشجو جذب شدند.

به گفته شاهورانی پذیرش این جمعیت دانشجویی در دانشگاه آزاد اسلامی به علاوه پذیرش حدود ۱۱ هزار دانشجو در وزارت علوم در مقابل متقاضیان ۳۰۰ هزار نفری باز هم پاسخگو نیست.

وی با بیان اینکه درصدی از متقاضیان آموزش تحصیلات تکمیلی برای ادامه تحصیل به کشورهای دیگر رفته‌اند یادآور شد: با توجه به نامناسب بودن سطح آموزش عالی دانشگاه‌های خارج از کشور نسبت به دانشگاه‌های داخل و با درنظر گرفتن تبعات نامناسب فرهنگی و صرف ارز زیاد، دلایل رشد پذیرش دانشجو از طریق این دانشجو منطقی است.

این مسئول با تبیین برنامه پنج ساله دانشگاه آزاد اسلامی، خاطرنشان کرد: با توجه به برنامه پنج ساله، در پایان این برنامه ۲۰ درصد باید به ظرفیت تحصیلات تکمیلی دانشگاه اضافه شود.

نماینده تام‌الاختیار دانشگاه در استان‌های شمالی یادآور شد: از طرفی در دانشگاه آزاد اسلامی حدود ۸ هزار بورسیه در مقطع دکترا وجود دارد که در سال‌های آتی به جمع اعضای هیئت علمی دکترا می‌پیوندند و نیز حدود ۵ هزار نفر در فراخوان شرکت کرده‌اند که با جذب این متقاضیان کیفیت آموزش در تحصیلات تکمیلی افزایش می‌یابد.

وی با بیان اینکه بیشتر این افزایش ظرفیت در واحدهای واقع در تهران است افزود: این واحدها از اساتید استادیار به بالا برخوردار بوده و نیز از بهترین اساتید در دانشگاه‌های دولتی استفاده می‌کند.

شاهورانی، بومی گزینی را از دیگر مسایل دارای اولویت در دانشگاه آزاد اسلامی عنوان کرد.

*ضرورت نظارت مدیران بر امور دانشجویان دانشگاه آزاد

معاون هماهنگی دانشگاه آزاد اسلامی گیلان نیز با تبریک فرارسیدن سال تحصیلی جدید، بر نظارت مدیران دانشگاه درباره رعایت مسایل ایمنی دانشجویان خوابگاه‌ها تاکید کرد.

حجت‌الاسلام سیدعلی میرابراهیمی رعایت مسایل ایمنی از نظر بهداشت، وسایل گرمایشی و سرمایشی و … در خوابگاه‌ها را نیازمند بازبینی دانست.

وی با تأکید بر تکریم مراجعان توسط مسئولان دانشگاه‌ها، افزود: مسئولان باید در پاسخگویی به دانشجویان و تکریم آنها جدی بوده و از رفتاری که موجب دلسردی دانشجویان شود پرهیز کنند.

این مسئول با اشاره به ضرورت توجه به ورود شرایط جدید و جلوگیری از سوءاستفاده دشمن از غفلت، تصریح کرد: در این راستا باید نظارت کافی توسط روسای واحدها به عمل آید و حضور بیشتری در واحدها داشته باشند و از ماموریت‌های غیرضروری خودداری کنند.

علیرضا امیرتیموری، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت و دبیر هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی گیلان نیز در این مراسم گزارشی از روند فعالیت‌های هیئت امنای گیلان ارائه کرد.

– See more at: http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13930627000334#sthash.Hw2ubAmG.dpuf

ثبت‌نام کنید
مطلعم کن

۰ نظرات
Inline Feedbacks
مشاهده همه نظرات