پذیرش ۱۲۱ هزار و ۶۷۶ نفر در آزمون ارشد ۹۳

مشاور عالی سازمان سنجش از اعلام نتایج نهایی آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته خبر داد و گفت: فهرست اسامی ۱۲۱ هزار و ۶۷۶ نفر پذیرفته‌ شده نهایی آزمون ورودی دوره‌های ارشد ناپیوسته سال ۹۳ بر روی سایت سازمان سنجش به نشانی www.sanjesh.org قرار گرفته است.

میترسی از اخبار کنکور ارشد جدا بمونی؟ ما همه اخبار رو بهت میگیم! کافیه عضو کانال تلگرام کارشناسی ارشد بشی … و یا وارد پیج اینستاگرام مسترتست بشی …

دکتر حسین توکلی در گفت‌و‌گو با خبرنگار «دانشگاهی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، افزود: بر اساس برنامه زمانی مندرج در اطلاعیه‌ای که به همراه فهرست اسامی پذیرفته‌شدگان آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۹۳ بر روی سایت سازمان سنجش قرار می‌گیرد، کلیه پذیرفته‌شدگان باید به منظور اطلاع از زمان ثبت نام در کد رشته محل قبولی در دانشگاه یا موسسه آموزش عالی محل قبولی ابتدا به سایت دانشگاه یا موسسه آموزش عالی ذی‌ربط مراجعه کنند.

وی گفت: پذیرفته‌شدگان بر اساس برنامه زمانی اعلام شده توسط دانشگاه یا موسسه آموزش عالی مربوطه با در دست داشتن مدارک لازم ثبت نام به شرح مندرج در اطلاعیه،‌ برای ثبت نام اقدام کنند. مشاور عالی سازمان سنجش تصریح کرد:‌ در صورتی که دانشگاه یا موسسه آموزش عالی محل قبولی پذیرفته شده برنامه زمانی خاصی برای ثبت نام از طریق سایت خود اعلام نکرده باشد این دسته از پذیرفته شدگان ضرورت دارد با در دست داشتن مدارک لازم برای ثبت نام در یکی از روزهای شنبه هشتم، یکشنبه نهم، دوشنبه دهم و یا سه‌شنبه یازده شهریور ماه جاری برای ثبت نام به دانشگاه یا موسسه آموزش عالی مربوطه مراجعه کنند.

مشاورعالی سازمان سنجش آموزش کشوربا تاکید بر این که نتیجه اولیه این آزمون به صورت کارنامه در سایت سازمان سنجش قرار گرفت، اظهار کرد: تعداد ۳۷۴ هزار و ۸۲۶ نفر مجاز به انتخاب رشته شدند که از میان آنها ۲۹۱ هزار و ۷۹ نفر انتخاب رشته کردند. توکلی در ادامه اعلام کرد: از تعداد ۱۲۱ هزارو ۶۷۶ پذیرفته شده در آزمون ارشد امسال ۴۹.۵ درصد (۶۰ هزار و ۱۶۹ تن) خانم‌ها و ۵۰.۵ درصد (۶۱ هزار و ۵۰۷ تن) آقایان هستند. وی اظهارکرد: از تعداد پذیرفته شدگان، ۴۱ هزار و ۵۲۸ نفر در دوره روزانه، ۱۷ هزار و ۶۵۷ نفر برای نوبت دوم (شبانه)، ۵۰۴ نفر برای دوره نیمه حضوری دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی، ۱۲ هزار و ۸۶۸ نفر پیام نور، ۲۷ هزار و ۵۵۲ نفر موسسات آموزش عالی غیرانتفاعی و غیردولتی،‌ ۹ هزار و ۷۹ نفر در دوره مجازی دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی و ۱۲ هزار و ۴۸۸ نفر نیز در پردیس‌های خودگردان پذیرش شده‌اند.

توکلی تصریح کرد: از تعداد ۱۲۱ هزار و ۶۷۶ نفر پذیرفته شده در دوره کارشناسی ارشد ناپیوسته سال جاری ۵۲ هزار و ۱۲۴ نفر در گروه آموزشی علوم انسانی، ۱۸ هزار و ۳۶۷ نفردر گروه علوم پایه، ۳۶ هزار و ۶۴۸ نفر در گروه فنی و مهندسی، ۸ هزار و ۵۸۳ نفر گروه کشاورزی، ۵ هزار ۶۶۵ نفر در گروه هنر و ۲۸۹ نفر نیز در گروه آموزشی دامپزشکی پذیرفته شدند.

ثبت‌نام کنید
مطلعم کن

۰ نظرات
Inline Feedbacks
مشاهده همه نظرات