نخبگان

پذیرش ۴۰۸ دانشجوی جدید ارشد در دانشگاه ملایر

رئیس دانشگاه ملایر از پذیرش یک هزار و ۸۸۷ دانشجوی جدید در مقاطع مختلف در دانشگاه ملایر در سال تحصیلی جدید خبر داد

میترسی از اخبار کنکور ارشد جدا بمونی؟ ما همه اخبار رو بهت میگیم! کافیه عضو کانال تلگرام کارشناسی ارشد بشی … و یا وارد پیج اینستاگرام مسترتست بشی …

بهمن امانی در گفت و گو با خبرنگار فارس در ملایر، با اشاره به موفقیت‌های این دانشگاه  در طول سال‌های اخیر  گفت: در حال حاضر ۶ هزار و ۵۰۰ دانشجو در دانشگاه ملایر تحصیل می‌کنند.

وی بیان کرد: از این تعداد یک هزار و ۸۸۷ دانشجو در سال تحصیلی جدید در مقاطع مختلف کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری تخصصی در دانشگاه ملایر پذیرفته‌شده‌اند.

رئیس دانشگاه ملایر تعداد دانشجویان پذیرفته‌شده در مقطع  کارشناسی ارشد را در سال تحصیلی جدید  ۴۰۸ نفر و تعداد دانشجویان کارشناسی را نیز یک هزار و ۴۲۰ نفر برشمرد.

وی به برنامه‌های مختلف این دانشگاه همزمان با شروع سال تحصیلی جدید اشاره کرد و گفت: همزمانی شروع کلاس‌ها مقارن با هفته دفاع مقدس است که دانشجویان با حضور در گلزار شهدای گمنام دانشگاه ملایر با آرمان‌های شهدا میثاقی دوباره خواهند بست.

امانی تصریح کرد: همچنین جشن ورودی‌های جدید به صورت ویژه برای دانشجویان دختر و دانشجویان پسر نیز برگزار می‌شود و همه امکانات برای  شروع سال تحصیلی جدید برای دانشجویان فراهم شده است.

وی تعداد رشته‌های تحصیلی دانشگاه ملایر را ۷۰ رشته عنوان کرد و گفت: تعداد رشته‌های کارشناسی ۴۰ رشته، تعداد رشته‌های کارشناسی ارشد ۳۳ رشته و رشته‌های دکترای این دانشگاه نیز ۱۸ رشته است.

رئیس دانشگاه ملایر در ادامه به برنامه‌های دیگر این دانشگاه در سال جاری اشاره کرد و افزود: در سال گذشته بیش از ۲۰ همایش علمی در دانشگاه ملایر برگزار شده است که امسال نیز طبق روند سال گذشته این همایش‌ها با موضوعات مختلف در دانشگاه برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر نسبت استاد به دانشجو در دانشگاه ملایر یک به ۴۰ است ، تصریح کرد: در سال تحصیلی پیش‌رو با جذب اساتید جدید و با توجه به  با بازگشت بورسیه‌هایمان به دانشگاه این نسبت طبق استاندارد یک به ۳۵ خواهد شد.

مانی در ادامه به موفقیت‌های دانشگاه ملایر در زمینه عمرانی اشاره و تصریح کرد: پیشرفت‌های دانشگاه در این زمینه بسیار زیاد بوده است.

وی در ادامه از پیشرفت ۵۰ درصدی کتابخانه دانشگاه ملایر با زیربنای ۴ هزار و ۵۰۰ متر خبر داد و گفت:با حمایت نمایندگان شهرستان ملایر ۳ میلیارد تومان برای تکمیل کتابخانه دانشگاه تخصیص پیداکرده که امیدواریم تا پایان سال شاهد افتتاح کتابخانه در دانشگاه ملایر باشیم.

رئیس دانشگاه ملایر افزود: سالن آمفی‌تئاتر نیز با ظرفیت ۶۰۰ نفر بیش از ۵۰ درصد پیشرفت دارد که تا پایان سال جاری افتتاح خواهد شد.

وی از پیشرفت ۸۰ درصدی دانشکده معارف اسلامی در این  دانشگاه خبر داد و گفت: این دانشکده خیر ساز نیز بزودی افتتاح خواهد شد.

امانی با اشاره به وجود پژوهشکده انگور ملایر عنوان کرد: سال گذشته فاز اول این پژوهشکده افتتاح شد که تا کنون نیز با حضور اساتید این پژوهشکده موفقیت‌های چشمگیری داشته است.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به برنامه‌ریزی انجام‌شده قرار شد که این پژوهشکده در چهار فاز ساخته شود که برای افتتاح فاز دوم نیز امسال رایزنی انجام‌شده و امیدواریم بتوانیم بزودی شاهد ساخت و افتتاح فاز دوم پژوهشکده انگور دانشگاه ملایر باشیم.

 

ثبت‌نام کنید
مطلعم کن

۰ نظرات
Inline Feedbacks
مشاهده همه نظرات