آغاز ثبت نام آزمون کارشناسی ارشد ۹۴ از فردا

ثبت نام در آزمون ورودی تحصیلات تکمیلی (دوره‌های کارشناسی ارشد ناپیوسته داخل) سال ۱۳۹۴ و المپیاد علمی دانشجویی کشور منحصراً بصورت اینترنتی از روز شنبه ۱۷ آبان آغاز می شود و تا ساعت ۲۴ روز یکشنبه ۲۵ آبان ماه ادامه دارد.

میترسی از اخبار کنکور ارشد جدا بمونی؟ ما همه اخبار رو بهت میگیم! کافیه عضو کانال تلگرام کارشناسی ارشد بشی … و یا وارد پیج اینستاگرام مسترتست بشی …

به گزارش خبرنگار مهر، شرایط و ضوابط ، تاریخ و نحوه ثبت نام در آزمون ورودی تحصیلات تکمیلی (دوره‌های کارشناسی ارشد ناپیوسته داخل) سال ۱۳۹۴ و دوره بیستم المپیاد علمی دانشجویی کشور از سوی سازمان سنجش اعلام شد.

علاقمندان به تحصیل در دوره های تحصیلات تکمیلی باید ضمن اطلاع از شرایط عمومی و اختصاصی، مقررات وظیفه عمومی، مقررات مربوط به ضوابط ثبت‌نام اتباع غیر ایرانی و توضیحات مربوط به سهمیه رزمندگان و ایثارگران در صورتی که دارای شرایط مذکور باشند به عنوان داوطلب مقطع کارشناسی ارشد حداکثر در دو رشته امتحانی (رشته امتحانی اول و رشته امتحانی دوم طبق ضوابط مندرج در دفترچه راهنمای آزمون) متقاضی شوند.

داوطلبان می توانند به وسیله کارت‌های بانکی عضو شبکه شتاب که پرداخت الکترونیکی آنها فعال است با مراجعه به سایت سازمان و پرداخت مبلغ ۲۵۰ هزار ریال به عنوان وجه ثبت‌نام شرکت در آزمون یک کدرشته امتحانی، نسبت به ثبت‌نام اقدام کنند.

داوطلبانی که علاوه بر رشته‌ انتخابی‌ یا امتحانی‌ اصلی (رشته‌ اول‌) علاقه‌مند به‌ شرکت در رشته‌ امتحانی‌ دوم ‌هستند، ضرورت‌ دارد که‌ کدرشته‌ امتحانی دوم را نیز در بند مربوط در تقاضانامه درج ‌کنند. این دسته از داوطلبان باید برای رشته امتحانی‌ دوم یک‌ کارت اعتباری دیگر ، به مبلغ ۲۵۰ هزار ریال علاوه بر کارت اعتباری اول خریداری کنند.

داوطلبانی که متقاضی ثبت‌نام و شرکت در آزمون کدرشته‌های امتحانی (اصلی و شناور) هستند و علاقمند به شرکت در گزینش رشته‌های تحصیلی دانشگاه پیام نور و مؤسسات آموزش عالی غیردولتی و غیرانتفاعی هستند، لازم است علاوه بر پرداخت مبالغ ثبت‌نام، نسبت به پرداخت مبلغ ۸۰ هزار ریال دیگر نیز برای دوره‌های مذکور، برای اعلام علاقمندی اقدام کنند.

زمان توزیع کارت اینترنتی و محل آزمون:

بر اساس برنامه زمانی پیش بینی شده آزمون تحصیلات تکمیل ۱۳۹۴ در روزهای چهارشنبه ،پنجشنبه و جمعه در تاریخ های ۱۵، ۱۶ و ۱۷ بهمن ماه ۹۳ برگزار خواهد شد. داوطلبان لازم است از روز یکشنبه ۱۲ بهمن ماه تا روز سه شنبه ۱۴ بهمن ماه با مراجعه به پایگاه اینترنتی سازمان سنجش آموزش کشور نسبت به تهیه پرینت کارت و راهنمای شرکت در آزمون اقدام کنند.

محل آزمون داوطلبان بر اساس استان و شهرستان محل اقامت مندرج در تقاضانامه تعیین می شود و لازم است داوطلبان با مراجعه به جدول شماره ۲ دفترچه راهنمای ثبت‌نام و درج کد مربوط به استان و شهر محل اقامت در تقاضانامه ثبت نام اقدام کنند.

المپیاد علمی‌ دانشجویی‌ کشور:

داوطلبان می توانند همزمان ‌با برگزاری‌ امتحانات‌ آزمون ‌ورودی تحصیلات‌ تکمیلی (دوره‌های ‌کارشناسی ‌ارشد ناپیوسته ‌داخل‌) سال ۱۳۹۴، در اولین ‌مرحله آزمون المپیاد علمی دانشجویی‌ کشور بر اساس شرایط و ضوابط مندرج در صفحه ۸ دفترچه راهنما در آزمون شرکت کنند.

به داوطلبان توصیه می‌شود در انتخاب کدرشته‌های امتحانی (اول و دوم) و همچنین شهرستان محل حوزه امتحانی خود دقت کنند پس از دریافت کد پیگیری ۱۴ رقمی در این خصوص به درخواست‌های داوطلبان مبنی بر اصلاح و یا جابجایی ترتیب اثر داده نخواهد شد.

کلیه‌ فارغ‌التحصیلانی‌ که‌ مقطع‌ کارشناسی‌ ارشد خود را به‌ پایان‌ رسانیده‌اند و از لحاظ نظام وظیفه منعی ندارند، در صورت‌ تمایل‌ به ‌شرکت‌ در رشته‌ دیگری‌ به‌ جز رشته‌ فارغ‌التحصیلی‌، لازم‌ است‌ نسبت‌ به‌ تکمیل‌ تقاضانامه‌ بر اساس‌ مقطع‌ کارشناسی‌ اقدام‌ کنند. ضمن اینکه لازم است به تذکر مندرج در دفترچه راهنمای شرکت در آزمون توجه کنند.

کلیه کسانیکه به عنوان دانشجوی مقطع کارشناسی ارشد مشغول به تحصیل هستند  مجاز به شرکت دراین آزمون نخواهند بود.

ثبت‌نام کنید
مطلعم کن

۱ دیدگاه
جدیدترین
قدیمی‌ترین
Inline Feedbacks
مشاهده همه نظرات
نگین
آبان ۱۷, ۱۳۹۳ ۱۲:۲۵ ب٫ظ

با عرض سلام و خسته نباشید. من صبح چندبار رفتم نتونستم و چیزی نبود که واردش بشی واسه ثبت نام و دفترچه هم هنوز نیومده ؟ دفترچه رو خود سایت منتشر می کنه . ؟

با سلام
بله دفترچه بر روی سایت قرار گرفته است.