نخبگان

انتقاد سرپرست دانشگاه تهران از نحوه پذیرش دانشجویان کارشناسی ارشد

سرپرست دانشگاه تهران با بیان اینکه نحوه پذیرش دانشجو در تحصیلات تکمیلی اشکال دارد، گفت: پذیرش استعدادهای برتر در تحصیلات تکمیلی دچار نقصان است.

به گزارش خبرگزاری فارس ، محمود نیلی احمد آبادی سرپرست دانشگاه تهران صبح امروز در مراسم تجلیل از نفرات برتر نوزدهمین دوره المپیاد دانشجویی اظهار داشت: در رابطه با پذیرش دانشجو در مقطع دکترا معتقد به سنجش براساس رزومه هستیم، نه آزمون سراسری.

میترسی از اخبار کنکور ارشد جدا بمونی؟ ما همه اخبار رو بهت میگیم! کافیه عضو کانال تلگرام کارشناسی ارشد بشی … و یا وارد پیج اینستاگرام مسترتست بشی …

وی افزود: در مورد کارشناسی ارشد نیز نباید درگیری دانشجو را در قالب یک آزمون چند ساعته کاهش دهیم، زیرا روش‌های بهتری برای سنجش وجود دارد، بنابراین باید با تنوع‌بخشی به پذیرش دانشجو دغدغه دانشجویان را کاهش دهیم.

ثبت‌نام کنید
مطلعم کن

۸ نظرات
جدیدترین
قدیمی‌ترین
Inline Feedbacks
مشاهده همه نظرات
محمد
خرداد ۷, ۱۳۹۴ ۱:۰۰ ق٫ظ

به نظر من این برنامه حداقل چند سال زمان نیاز داره تا اجرا بشه.اول از همه باید بر روی سر فصل های دانشگاهی یه تجدید نظر داشته باشیم. خیلی از واحدهای درسی هیچ ارتباطی با اصل رشته ندارن درضمن ۹۹% اساتید به غیر از خواندن یه جزوه شاید هم یه کتاب چیزی از دانشجو نمیخوان و نکته ی اساسی اینکه در طول ۸ترم دانشگاهی هیچ واحدی در مورد روشهای تحقیق و پژوهش گذرانده نمیشود اون وقت آقایون چگونه میخواهند بر مبنای رزومه ی پژوهشی دانشجوی کارشناسی ارشد بگیرند!!!!!!!!!!!!!!!!!

میلاد
بهمن ۱۰, ۱۳۹۳ ۶:۳۱ ق٫ظ

.چند روز پیش رئیس سازمان سنجش آقای خدایی فرمودند قصد دارند گزینش دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد را به دانشگاهها واگذارند .به احتمال زیاد منظور ایشان این است که مانند آزمون دکتری با دانشجویان مصاحبه شود.همانطور که می دانیم دولت قبلی تلاش بسیاری نمود تا عدالت آموزش را برقرار کند و بی عدالتیهای ی که در مصاحبه ها صورت می گرفت کاهش دهد. بنده در رشته ی برق دانشگاه اصفهان تحصیل می کنم و قصد دارم در سال بعد در ارشد رشته ی اقتصاد امتحان دهم.در حین تحصیل در رشته ی برق متوجه شدم به این رشته علاقه ندارم و با تحقیقاتی و مطالعاتی که انجام دادم به رشته ی اقتصاد علاقه مند شدم و اطمینان دارم در این رشته موفق می شوم. مطمئنا افراد بسیاری هستند که در مقطع ارشد تغییر رشته می دهند .این افراد رزومه ای ندارند که در رشته ی جدیدی که بر ای تحصیل انتخاب کردند ارائه نمایند .مطمئنا برنامه ریزیهای این دانشجویان برای ادامه ی تحصیل بر باد می رود.خود شما نیک می دانید که تحصیلات یک نفر در رشته ی برق را با اقتصاد نمی شود سنجید. در شرایط فعلی دانشجویان نخبه و فعال که دارای سوابق پژوهشی و یا المپیادی هستند از… ادامه نظر»

ارشدی ۹۵
بهمن ۹, ۱۳۹۳ ۲:۵۹ ق٫ظ

جناب دکتر خدایی رئیس سازمان سنجش ،بنده لازم دانستم موارد زیر را در مورد واگذاری آزمون کارشناسی ارشد به دانشگاهها و انجام مصاحبه گوش زد کنم : ۱-در ابتدا باید ابراز تاسف کنم که سیاستهای آموزش عالی هر چند وقت یکبار به طور کلی زیر و رو می شود و در این بین تنها دانشجویان که آینده سازان ایران هستند زیان می بینند . ۲-مقطع کارشناسی مقطعی است که در آن دانشجویان باید دروس را عمیقا یاد گرفته تا بتوانند از آموخته های خود در مقطع ارشد سود برده و به پژوهش بپردازند . نباید انتظار داشت دانشجویان در مقطع لیسانس که هنوز درک درستی از رشته ی خود ندارند مقاله بنویسند و به کارهای پژوهشی بپردازند . ۳-اگر آزمون ارشد همراه با مصاحبه باشد آن موقع تکلیف دانشجویانی که قصد دارند رشته ی تحصیلی خود را عوض کنند چه می شود ؟چگونه می توانند این افراد با دانشجویان رشته ی مورد نظر(رشته ای که در ارشد قصد ادامه تحصیل دارند) در یک رقابت سالم و عادلانه شرکت کنند؟مطمئنا معدل آنها قابل مقایسه نیست زیرا دروس غیرمرتبط را گذرانده اند.دور از عدالت است که این قبیل دانشجویان را از ادامه ی تحصیل در رشته ی مورد علاقه ی خود بازداریم.… ادامه نظر»

میلاد
بهمن ۹, ۱۳۹۳ ۱:۵۶ ق٫ظ

این آقایانی که نگران درگیری دانشجویان با آزمون چند ساعته هستند بر چه اساسی
می خواهند دانشجویان لیسانس را گزینش کنند تا در مقطع ارشد تحصیل کنند؟
آقای محترم مگه دانشجوی کارشناسی باید برای خودش رزومه درست کند؟؟
دانشجوی کارشناسی باید درس بخواند .
بر اساس معدل هم نمیشه .آن وقت تکلیف دانشجویانی که رشته ای غیر از مقطع
کارشناسی خود می خواهند تحصیل کنند چه می شود ؟؟؟
آقا این کار و نکنید با برنامه ریزی جوانان بازی نکنید.با آینده ی جوانان بازی نکنید.

مصطفی مشاوره
بهمن ۷, ۱۳۹۳ ۱:۰۱ ب٫ظ

تو این مملکت غیر از کنکور متمرکز هیچ چیز دیگه ای سالم نمی مونه!

معماری
بهمن ۷, ۱۳۹۳ ۱:۴۰ ب٫ظ

تازه اگه اون هم…!!

لیلی پاشایی
بهمن ۷, ۱۳۹۳ ۱۲:۳۱ ب٫ظ

واقعا گل گفتن
امیدوارم که عملی بشه :)

مریم
بهمن ۷, ۱۳۹۳ ۸:۵۲ ب٫ظ
پاسخ به  لیلی پاشایی

البته باید منتظر باشیم ببینیم کی اجرایی میشه :)