نخبگان

دلایل عدم تصویب برخی رشته های کارشناسی ارشد آزاد در شورای گسترش

معاون آموزشی دانشگاه آزاد گفت: یکی از دلایل عدم صدور مجوز برخی کد رشته های کارشناسی ارشد ، به روز نشدن احکام اساتید بود.

میترسی از اخبار کنکور ارشد جدا بمونی؟ ما همه اخبار رو بهت میگیم! کافیه عضو کانال تلگرام کارشناسی ارشد بشی … و یا وارد پیج اینستاگرام مسترتست بشی …

دکتر غریبی در گفت‌وگو با خبرگزاری ایسنا، در خصوص ۳۴۹ رشته محل های مقطع ارشد و دکتری دانشگاه آزاد که اخیرا مجوز گرفته اند،‌اظهارکرد: در آخرین جلسه شورای گسترش وزارت علوم ۸۷۲ رشته دانشگاه آزاد مورد بررسی قرارگرفت که ۱۰۸ رشته محل در مقطع دکتری و ۲۴۱ رشته محل کارشناسی ارشد به تصویب و تأیید رسید و درخواست بقیه رشته ها رد نشد بلکه بنا شد بعد از رفع نقص در آینده دوباره مورد بررسی قرارگیرد.

وی درمورد دلایل عدم تصویب برخی رشته ها گفت: باتوجه به اینکه برای تصویب یک رشته در مقطع ارشد به حداقل ۳ استادیار و برای تصویب رشته در دوره دکتری به یک دانشیار و ۳ استادیار نیاز است، در برخی موارد احکام موجود در پرونده اساتید ما مربوط به سال گذشته بود که دستور درج حکم جدید آنها در پرونده شان قرارخواهد گرفت.

وی ادامه داد: باتوجه به اینکه شماره کارت ملی اساتید برای بررسی اینکه اساتید تنها در یک دانشگاه مشغول به کار باشند موردنیاز است، درمواردی کپی کارت ملی اساتید در پرونده موجود نبود و به این دلیل امکان بررسی وضعیت آنها برای وزارت علوم وجود نداشت و مواردی از این دست سبب عدم تصویب برخی از دیگر رشته های دانشگاه آزاد شده است.

ثبت‌نام کنید
مطلعم کن

۴ نظرات
جدیدترین
قدیمی‌ترین
Inline Feedbacks
مشاهده همه نظرات
مهرنوش
اسفند ۱۴, ۱۳۹۳ ۱:۱۱ ب٫ظ

دوستان اگه رشته ای که درس خوندیم مجوز نگیره ، بعدا نمی تونیم استخدامی شرکت کنیم؟

رهنما
اسفند ۱۱, ۱۳۹۳ ۸:۳۱ ب٫ظ

باسلام خدمت دوستان و مسئولین محترم وزارت علوم ، شما مطمئن باشید دانشگاه آزاد بدون پایه و اساس اقدام به جذب دانشجو در مقطع ارشد و دکتری نمی کند لیکن اگر مدارک اساتید محترم ناقص است نبایستی موجب عدم تصویب رشته محل شود زیرا همه مشتاقان به علم روی موضوع حساب نموده و برنامه ریزی نموده اند و آینده اشان بستگی به این موضوعات دارد ، بنابراین خواهشمندم تمام سعی و تلاش خود را بکار ببندند تا زودتر همه واحد های دانشگاه آزاد بتوانند مجوز لازم را اخذ کنند و آینده جوانان این مرزو بوم تضمین شود . انشاا…

مهسا
اسفند ۱۱, ۱۳۹۳ ۵:۵۸ ب٫ظ

برام سوال ه چطور با نداشتن شرایط، دانشجو جذب کردن؟ خب الان کیه به این دانشجوها تدریس میکنه؟

مهدی
اسفند ۱۱, ۱۳۹۳ ۲:۵۴ ب٫ظ

خداروشکر
من افتخار میکنم دانشگاه ازاد درس خوندم ایشالا بتونن مجوز های بیشتری رو بگیرن