پردیس‌های بین الملل؛ مانعی در برابر مهاجرت دانشجویان

پردیس‌های بین الملل جهت تکمیل ظرفیت دانشگاه‌ها ایجاد شده‌اند و سعی بر این است تا سیستم رسمی دانشگاه‌ها را تحت الشعاع قرار ندهند.

میترسی از اخبار کنکور ارشد جدا بمونی؟ ما همه اخبار رو بهت میگیم! کافیه عضو کانال تلگرام کارشناسی ارشد بشی … و یا وارد پیج اینستاگرام مسترتست بشی …

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، مجتبی صدیقی معاون دانشجویی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: پردیس های بین الملل از نظر قانونی فرصتی برای تکمیل ظرفیت داخلی دانشگاه‌ها از طریق آزمون است که البته سعی بر این است تا با دانشگاه‌های دولتی مخلوط نشوند.

وی با اشاره به اهداف راه‌اندازی پردیس‌های بین الملل ادامه داد: این دانشگاه‌ها به منظور جلوگیری از مهاجرت دانشجویانی است که قصد تحصیل فقط در دانشگاه‌های روزانه را دارند، ایجاد شده و هدف دیگر نیازهای مالی دانشگاه‌ها را تامین کنند.

صدیقی در پایان گفت: معمولا کلاس‌های پردیس‌های بین‌الملل با کلاسهای عادی مخلوط نمی‌شوند و سعی هم بر این است که تا سیستم رسمی دانشگاه‌ها تحت الشعاع پردیس‌ها قرار نگیرد. نظارت‌ها از سوی دانشگاه های مادر، وزارت علوم و شورای نظارت و ارزیابی همچنان ادامه دارد.
ثبت‌نام کنید
مطلعم کن

۰ نظرات
Inline Feedbacks
مشاهده همه نظرات