پذیرش بدون آزمون کارشناسی ارشد فقط از طریق آیین نامه استعداد درخشان

رئیس سازمان امور دانشجویان از نحوه پذیرش بدون آزمون دانشجویان در مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه ها خبر داد و اعلام کرد: این شیوه پذیرش تنها از طریق آیین نامه استعدادهای درخشان دانشگاه ها مجاز است.

میترسی از اخبار کنکور ارشد جدا بمونی؟ ما همه اخبار رو بهت میگیم! کافیه عضو کانال تلگرام کارشناسی ارشد بشی … و یا وارد پیج اینستاگرام مسترتست بشی …

مجتبی صدیقی رئیس سازمان امور دانشجویان در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان درباره پذیرش دانشجو بدون آزمون در دانشگاه‌ها گفت: براساس آیین نامه‌ای که چندین سال است اجرا و پیگیری می‌شود دانش آموختگان با معدل بالای کارشناسی یا کارشناسی ارشد در صورت داشتن دیگر شرایط می توانند بدون آزمون در برخی دانشگاه‌ها پذیرش شوند.

 وی با اشاره به آیین نامه استعداد درخشان اظهار داشت: ۱۰ درصد دانش آموختگان مستعد کارشناسی برای مقطع کارشناسی ارشد و ۱۰ درصد دانش آموختگان مستعد کارشناسی ارشد برای دکتری می توانند در دانشگاه‌ بدون آزمون پذیرش بگیرند. البته در مقطع ارشد به دکتری علاوه بر شرط معدل، تعداد مقالات، سوابق تحصیلی و تجربی هم ملاک قرار می گیرد.

 صدیقی افزود: بنابراین دانشگاه‌های دولتی در مقاطع ذکر شده جز بر اساس آیین نامه استعداد درخشان نمی توانند دانشجویی را بدون آزمون پذیرش کنند.

 رییس سازمان امور دانشجویان درباره پذیرش بدون آزمون دانشگاه های آزاد و پیام نور عنوان کرد: این دو دانشگاه بر اساس شرایط خود نسبت به پذیرش بدون آزمون می توانند اقدام کنند همچنان که دانشگاه پیام نور با طرحی به نام فراگیر سال‌ها این کار را انجام می دهد.

 وی با بیان این که داوطلبان با شرکت در آزمون دکتری، فرایند مصاحبه و آزمون کتبی دانشگاهها می توانند به این مقطع راه یابند، یادآور شد: در صورتی که دانشگاهی بدون در نظر گرفتن آیین نامه استعداد درخشان دانشجویی بپذیرید، قطعاً توسط دفتر نظارت و ارزیابی وزارت علوم پیگیری می‌شود تا دانشجویی به غیر از مسیر تعریف شده قانونی وارد دانشگاه نشود.

ثبت‌نام کنید
مطلعم کن

۰ نظرات
Inline Feedbacks
مشاهده همه نظرات