نخبگان

اعلام نتایج دور جدید رده بندی دانشگاهها تا یک ماه آینده

معاون آموزشی وزارت علوم گفت: در بهمن ماه گذشته دوره آزمایشی سطح بندی مراکز دولتی پشت سر گذاشته شد و نتایج دور بعدی در یک ماه آینده اعلام می شود.

میترسی از اخبار کنکور ارشد جدا بمونی؟ ما همه اخبار رو بهت میگیم! کافیه عضو کانال تلگرام کارشناسی ارشد بشی … و یا وارد پیج اینستاگرام مسترتست بشی …

به گزارش خبرگزاری مهر، مجتبی شریعتی نیاسر در حاشیه بازدید از حوزه امتحانی کنکور سراسری در دانشگاه کاشان گفت: برای توسعه و اثر گذاری بیشتر، سطح بندی آموزش عالی را از سال  گذشته شروع کردیم.

معاون آموزشی وزارت علوم تاکید کرد: در این سطح بندی دانشگاه ها به دو دسته جامع و تخصصی تقسیم شده اند و هر کدام از دانشگاه ها در سطوح  چهار گانه قرار می گیرند.

شریعتی نیاسر خاطر نشان کرد: بر اساس این سطح بندی هر کدام از دانشگاه ها متناسب با جایگاه خود زمینه رشد بیشتری را پیدا می کنند و طبعا نتایج نهایی این سطح بندی که در آینده اعلام خواهد شد می تواند ملاک عمل برای هر گونه امتیاز به لحاظ تقویت و توسعه دانشگاه ها و اعتبارات و توسعه در فعالیت های ملی و فرا ملی باشد.

وی همچنین به طرح  ساماندهی مراکز آموزش عالی اشاره کرد و گفت: در راستای تحقق بخشی به مفاد مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی، طرح آمایش آموزش عالی که یکی از مفاد آن ساماندهی مراکز آموزش عالی است، موسسات و مراکز آموزش عالی که بر اساس استانداردهای مورد نظر در وزارت علوم با ملاک های قابل قبول فاصله داشته باشند مجبور به طرح ساماندهی می شوند.

معاون آموزشی وزارت علوم تاکید کرد: در این طرح به موسسات کمک می شود تا در شرایط جدیدی قرار گیرند و بتواند خود را به استانداردهای آموزش عالی تطبیق دهند.

شریعتی نیاسر اظهار امیدواری کرد: با این سیاست و حرکت هایی که شروع شده، موسسات و مراکز آموزشی به لحاظ کیفی به نتایج مطلوب تری می رسند.

ثبت‌نام کنید
مطلعم کن

۰ نظرات
Inline Feedbacks
مشاهده همه نظرات