پارسه
نوگام
مدرسان شریف
نوگولرن
عالم زاده

شرط راه‌اندازی دوره‌های ارشد در دانشگاه علمی کاربردی

سرپرست دانشگاه علمی کاربردی گفت: زمانی که دانشگاه به مأموریت اصلی خود در مقاطع کاردانی و کارشناسی بازگردد، می‌توان برای راه‌اندازی مجدد دوره‌های ارشد برنامه‌ریزی کرد.

میترسی از اخبار کنکور ارشد جدا بمونی؟ ما همه اخبار رو بهت میگیم! کافیه عضو کانال تلگرام کارشناسی ارشد بشی … و یا وارد پیج اینستاگرام مسترتست بشی …

به گزارش خبرگزاری مهر، به نقل از دانشگاه جامع علمی کاربردی، محمد حسین امید در نشست مدیران روابط عمومی واحدهای استانی دانشگاه جامع علمی کاربردی گفت: این دانشگاه در سال های گذشته با فراز و نشیب هایی همراه بوده و در حدود ۲۳ سال فعالیت خود مسیر مستقیمی را طی نکرده است.

وی با بیان اینکه هدف از تاسیس این دانشگاه تربیت نیروی متخصص و ماهر برای صنایع و دستگاه های مختلف کشور بود، افزود: در ابتدای فعالیت، این مسیر در دانشگاه طی شد اما در ادامه دانشگاه از مسیر اصلی خود فاصله گرفت.

سرپرست دانشگاه جامع علمی کاربردی عنوان کرد: بنابراین دانشگاه های نظری و کلاسیک کشور طی سال های گذشته نیروی مورد نیاز کشور و حتی مازاد بر نیاز در حوزه کارشناسی و بالاتر را تربیت کرده اند، در حالی که وظیفه این دانشگاه تربیت نیروی ماهر برای کشور است.

امید ادامه داد: در مقطعی که آموزش عالی کشور بنا به برخی ضرورت ها به سمت کمی گرایی حرکت کرد این دانشگاه نیز به سمت راه اندازی رشته های شبه مهارتی رفت و از ماموریت خود که ایجاد رشته های شغل محور و مهارت محور بود، دور شد.

وی با تاکید بر اینکه قصد نقد سیاست های گذشته را ندارم، گفت: در دوره ای به دلیل جمعیت زیاد داوطلبان در پشت کنکور ظرفیت زیادی در آموزش عالی برای جذب افراد ایجاد شد به گونه ای که دانشگاه های دولتی از ۶۰ دانشگاه به ۱۴۰ دانشگاه افزایش یافت و این افزایش ظرفیت به دانشگاه های آزاد، غیر انتفاعی، پیام نور و علمی کاربردی نیز رسید.

سرپرست دانشگاه جامع علمی کاربردی با اشاره به ارائه ۸۰ هزار کد مدرسی در دانشگاه جامع علمی کاربردی افزود: بسیاری از مدرسان فارغ التحصیل دوره های نظری هستند و شاید ۲۰ درصد آنها قادر به تدریس دوره های مهارتی باشند. بنابراین باید از خبرگان حوزه های مختلف برای تدریس در این دانشگاه استفاده کرد.

امید با بیان اینکه برنامه داریم برای مدرسان این دانشگاه شاخص های استاندارد تعریف و تدوین کنیم، گفت: درحال برنامه ریزی برای جذب مدرسان خبره در دانشگاه هستیم، بنابراین درحال حاضر سامانه جذب مدرسان دانشگاه بسته است.

وی خاطرنشان کرد: زمانی که توانستیم دانشگاه را در مقاطع کاردانی و کارشناسی به ماموریت اصلی خود باز گردانیم قادر خواهیم بود دوره های کارشناسی ارشد را مجددا راه اندازی کنیم.

سرپرست دانشگاه جامع علمی کاربردی گفت: این دانشگاه زودتر از سایر دانشگاه های کلاسیک و نظری کشور می‌تواند نسل سومی شود چرا که انعطاف پذیری لازم و کافی را دارد و با محیط کار و تولید مانوس تر است.

ثبت‌نام کنید
مطلعم کن

۳ نظرات
جدیدترین
قدیمی‌ترین
Inline Feedbacks
مشاهده همه نظرات
کارشناسی ارشد_حسابداری
شهریور ۲۰, ۱۳۹۵ ۱:۳۸ ب٫ظ

با سلام و احترام
من هم کاردانی و هم کارشناسی رو از علمی کاربردی گرفتم و راضی هستم اگه امکانش هست تا مهر امسال تصویب کنید که ما هم دانشجو بشیم
من ارشد ۹۴ آزاد دامغان قبول شدم ولی به خاطر بعضی مسایل و مشکلات نتونستم بخونم حالا من از طرف خودم و دوستانی که میدونم به ادامه تحصیل در علمی کاربردی راضی هستند عاجزانه خواهش میکنم اگه امکانش هست تا مهر ۹۵ این امکانو برای ما فراهم کنید
با تشکر

احمد
شهریور ۱۹, ۱۳۹۵ ۱۲:۳۳ ب٫ظ

با سلام
لازم است تا (نه تنها علمی کاربردی)که همه دانشگاهها و موسسات آموزش عالی کشور
طرحی تحت عنوان “قابلیت سنجی فارغ التحصیلان”خود را در کشور زیر نظر وزارتین آموزش عالی و بهداشت درمان آموزش پزشکی اجرا کنند
طرحی که نشان دهد در عمل، قابلیت فارغ التحصیلانشان در محیط صنعت، و مشاغل مرتبط تا چه اندازه است
و نتایج این طرح، باشد که مرجع تصمیم گیری برای گسترش آن دانشگاهها قرار گیرد نه ادعای مسولین آن دانشگاهها
بجز چند دانشگاه مطرح کشور، کدام دانشگاه ها واقعا می توانند مدعی شوند که قابلیت ایجاد دوره های تحصیلات تکمیلی و شرایط آنرا مانند سرانه استاد به دانشجو، آزمایشگاه و… امکانات ایجاد تحصیلات تکمیلی را دارند؟ بنده مدتهاست که در یکی از بخش های صنعت کشور، وظیفه جذب نیروهای متخصص کاردان و کارشناس فنی را بعهده دارم، متاسفانه ادعا و سخن گفتن
هرگز جای قابلیت های علمی و فنی را نمی گیرد
این مشکل، اکنون در رشته های علوم پزشکی نیز شدیدا بچشم می خورد
سپاس

علی
شهریور ۱۹, ۱۳۹۵ ۱۲:۱۲ ب٫ظ

باسلام ماهم بااین چنین تفکراتی موافق وباجان دل پذیرای این چنین ایده هایی هستیم امابایدهرچه زودتربه آن جامع عمل پوشاند]چون من هم کاردانی وکارشناسیم راازدانشگاه علمی کاربردی دریافت کردم ولی آن طورکه بایدوشایدتخصصی یادنگرفتیم چون بیشترش بصورت نظری بود.