نخبگان

لزوم تمکین سازمان سنجش از رأی دیوان عدالت اداری درخصوص کارشناسی ارشد ۹۶ آزاد

نماینده مردم سردشت و پیرانشهر در مجلس تأکید کرد سازمان سنجش و وزارت علوم باید در مقابل رأی دیوان عدالت اداری مبنی بر برگزاری جداگانه آزمون کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد تمکین داشته باشند.

میترسی از اخبار کنکور ارشد جدا بمونی؟ ما همه اخبار رو بهت میگیم! کافیه عضو کانال تلگرام کارشناسی ارشد بشی … و یا وارد پیج اینستاگرام مسترتست بشی …

رسول خضری در گفت‌وگو با خبرگزاری آنا تأکید کرد در صورتی که سازمان سنجش و وزارت علوم به رأی دیوان تمکین نکنند، باید منتظر برخورد قانونی و قضایی از سوی دیوان عدالت اداری باشند.

او گفت: اجرای قانون سنجش و پذیرش بدون آیین‌نامه اجرایی که در ماده ۷ این قانون به آن تصریح شده بود و نیز بدون رعایت حقوق داوطلبان دانشگاه آزاد اسلامی، خلاف مصرح قانون است.

نماینده مجلس شورای اسلامی ادامه داد: رأی دیوان عدالت اداری صحیح است و از آنجا که مطابق قانون آیین دادرسی دیوان عدالت اداری، امکان اعتراض به دستور موقت وجود ندارد، برگزاری آزمون مستقل کارشناسی ارشد و دکتری دانشگاه آزاد اسلامی قطعی است.

خضری ابراز امیدواری کرد سازمان سنجش و آموزش کشور نیز با تمکین از رأی دیوان عدالت اداری، برای سالهای آینده رویه مناسب‌تری در نظر بگیرد.

او گفت: براساس سیاست های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی، صحیح نیست اقدامی را که از بخش غیردولتی برمی‌آید، دولت با هزینه های بالا برعهده بگیرد.

ثبت‌نام کنید
مطلعم کن

۰ نظرات
Inline Feedbacks
مشاهده همه نظرات