نخبگان

تمهیدات دانشگاه ارومیه برای جذب دانشجویان نخبه و ممتاز در مقطع ارشد

اعطای کمک‌هزینه‌های تحصیلی و امکان ادامه تحصیل بدون آزمون در مقاطع بالاتر از جمله تمهیدات دانشگاه ارومیه برای جذب دانشجویان نخبه و ممتاز در مقطع کارشناسی ارشد این دانشگاه است.

میترسی از اخبار کنکور ارشد جدا بمونی؟ ما همه اخبار رو بهت میگیم! کافیه عضو کانال تلگرام کارشناسی ارشد بشی … و یا وارد پیج اینستاگرام مسترتست بشی …

به گزارش ایسنا، مدیریت استعدادهای درخشان دانشگاه ارومیه که یکی از مدیریت‌های تابعه معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه ارومیه است، تمهیداتی را در جهت جذب، هدایت و شکوفایی دانشجویان نخبه و ممتاز در مقاطع مختلف تحصیلی در نظر گرفته است.

این تمهیدات با توجه به رسالت ذاتی دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی و با محور قرار دادن دانشجو به عنوان یکی از ارکان نظام آموزش عالی، به منظور تسهیل و حمایت از این سرمایه های ارزشمند و بهره گیری از آیین نامه های شورای هدایت استعدادهای درخشان وزارت علوم، تحقیقات وفناوری اقدام به جذب دانشجو استعداد تحصیلی می‌نماید.

دانشگاه ارومیه در این راستا، تسهیلاتی از قبیل امکان ادامه تحصیل و پذیرش بدون آزمون در مقاطع بالاتر، استفاده از وام چندین برابر وام های دانشجویی، اولویت قرار دادن دانشجویان استعداد درخشان در انتخاب خوابگاه و استفاده از تسهیلات بنیاد ملی نخبگان برای دانشجویان حائز شرایط و برای دانشجویان کارشناسی ارشد رتبه های زیر ۱۰، اعطای کمک هزینه تحصیلی به صورت ماهیانه و خرید لپ تاپ را ارائه می دهد.

جلیل فرخی رییس اداره هدایت استعداد های درخشان دانشگاه ارومیه با بیان مطالب فوق گفت: تعداد دانشجویان استعداد های درخشان پذیرش شده بدون آزمون در سال تحصیلی ۹۶-۹۵ در مقطع کارشناسی ارشد ۱۰۳ نفر و در مقطع دکتری ۱۹ نفر بوده و پذیرش رتبه های برتر کارشناسی ارشد ثبت شده از طریق پرتال سازمان سنجش و آموزش کشور ۲۲ نفر می باشد که تلاش و پشتکار این دانشجویان باعث شده که از لحاظ سطح علمی از سایر دانشجویان هم رشته، هم ورودی خود متمایز شده ومیزان موفقیت آنها نسبت به سایر دانشجویان مشهود تر باشد.

همچنین افزود: معیار انتخاب و پذیرش بدون آزمون دانشجو از طریق سهمیه استعداد های درخشان، هر سال با تغییراتی به صورت فراخوان و بر اساس آخرین دستور العمل ها در سایت معاونت آموزشی دانشگاه قرار می گیرد.

گفتنی است دانشگاه ارومیه از سال ۸۶، پذیرش بدون آزمون کارشناسی ارشد را داشته که به این فرآیند، در سال ۹۰، پذیرش دانشجوی رتبه اول در مقطع دکتری نیز اضافه گردیده است و همچنان ادامه دارد.

ثبت‌نام کنید
مطلعم کن

۰ نظرات
Inline Feedbacks
مشاهده همه نظرات