نخبگان

اصلاح کارنامه داوطلبان آزمون کارشناسی ارشد ۹۶ رشته مدیریت کسب‌وکار

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور در توضیح اعتراض عده‌ای از داوطلبان دوره کارشناسی ارشد رشته مدیریت کسب‌وکار به برخی اشکالات این آزمون،‌ گفت: اعتراض داوطلبان این رشته به نمره زبان تخصصی درست بود و این مورد، اصلاح و کارنامه نهایی عصر امروز منتشر خواهد شد.

میترسی از اخبار کنکور ارشد جدا بمونی؟ ما همه اخبار رو بهت میگیم! کافیه عضو کانال تلگرام کارشناسی ارشد بشی … و یا وارد پیج اینستاگرام مسترتست بشی …

دکتر ابراهیم خدایی در گفت‌وگو با ایسنا با اعلام این مطلب چهار محور اعتراضی دانشجویان رشته مدیریت کسب و کار (MBA) را تشریح کرد و افزود: محور اول اعتراض این داوطلبان مربوط به حذف و منسوخ شدن گرایش مدیریت اجرایی بود که با توجه به مصوبات شورای عالی برنامه‌ریزی این اعتراض از گذشته وجود داشته و مساله جدیدی اتفاق نیفتاده است. کاهش ظرفیت پذیرش برخی دانشگاه‌های بزرگ نظیر دانشگاه تهران و شریف برای پذیرش دانشجو در رشته فوق نیز محور دیگر اعتراضات این دانشجویان بود.

وی در ادامه تصریح کرد: نحوه نمره کل‌سازی و همچنین تراز بین رشته مدیریت اجرایی سابق و مدیریت کسب‌وکار که بر اساس آن دو مجموعه درسی شامل مجموعه مدیریت تخصصی اجرایی و دیگر شامل دو درس ریاضی عمومی ۱ و ۲ تجمیع شده، از دیگر محورهای اعتراضی این داوطلبان به شمار می‌رفت.

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور گفت: در خصوص اعتراض داوطلبان مدیریت کسب‌وکار به حذف گرایش مدیریت به اجرایی سابق، توضیحات لازم به داوطلبان داده شد و آنها را قانع کردیم این گرایش قبل از ثبت‌نام در دفترچه آزمون اعلام شده است.

دکتر خدایی تاکید کرد: در زمینه کاهش ظرفیت پذیرش داوطلبان در رشته مدیریت اجرایی نیز باید تاکید کنم که ظرفیت‌ها در پذیرش یک رشته‌ای بر اساس دانشگاه‌ها صورت می‌گیرد و وزارت علوم و سازمان سنجش هیچ نقشی در این زمینه ندارند.

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور تصریح کرد: با تعدادی از دانشگاه‌های بزرگ نظیر دانشگاه شریف گفت‌وگو کرده‌ایم تا در صورت لزوم ظرفیت پذیرش در این رشته را افزایش دهند. خوشبختانه دانشگاه شریف در این زمینه موافقت کرده است؛ اما ظرفیت نهایی دانشگاه‌ها هنوز به سازمان اعلام نشده و در صورت افزایش ظرفیت آن را اعمال خواهیم کرد.

دکتر خدایی درخصوص اعتراض داوطلبان مدیریت کسب‌وکار به نمرات زبان تخصصی نیز گفت: این اشکال یک اشکال سیستمی بود که بر اساس آن یکسری از سوالات زبان داوطلبان تصحیح نشده بود. سازمان سنجش نیز این مساله را روز گذشته متوجه شد و در همین راستا پیامک‌هایی نیز به داوطلبان ارسال شد، خوشبختانه این مشکل رفع شده و کارنامه جدید داوطلبان از ساعت ۶ امروز در سایت سازمان قرار خواهد گرفت.

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور با تاکید بر اینکه نحوه نمره کل‌سازی و سیستم تراز مدیریت اجرایی سابق و کسب و کار با استفاده از روش کاملا علمی صورت می‌گیرد، گفت: با داوطلبان معترض که تعداد آنها حدود ۲۰ تا ۲۵ نفر بودند، صحبت کردیم و توضیحات لازم به آنها درخصوص نحوه تراز نمره این دو رشته ارائه شد و این اطمینان‌خاطر را دادیم که سازمان سنجش در این زمینه حق را رعایت می‌کند و بر اساس سیستم علمی عمل خواهد کرد.

به گزارش ایسنا روز گذشته عده‌ای از داوطلبان کارشناسی ارشد رشته مدیریت اجرایی با حضور در مقابل سازمان سنجش آموزش کشور به نسبت به کاهش ظرفیت پذیرش،‌ حذف گرایش مدیریت اجرایی،‌ نمره زبان و نحوه نمره کل سازی و تراز بین دو رشته (مدیریت اجرایی و کسب‌وکار)‌ اعتراض کردند.

ثبت‌نام کنید
مطلعم کن

۲ نظرات
جدیدترین
قدیمی‌ترین
Inline Feedbacks
مشاهده همه نظرات
الی
خرداد ۱۸, ۱۳۹۶ ۱۲:۲۸ ب٫ظ

خدا کنه لااقل ظرفیتهارو افزایش بدن جبران شه
رتبه من که ۳۵۰ تا روش رفته ??

امیر مسعوذ
خرداد ۱۸, ۱۳۹۶ ۶:۵۶ ب٫ظ
پاسخ به  الی

چقد بد.