نخبگان

اعلام رتبه دانشگاه‌ها بر اساس درصد پذیرش دانشجوی ارشد در سال ۹۵

رتبه‌بندی دانشگاه‌ها در گروه علوم انسانی با درنظر گرفتن درصد پذیرش دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد در سال ۹۵ از سوی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری اعلام شد.

میترسی از اخبار کنکور ارشد جدا بمونی؟ ما همه اخبار رو بهت میگیم! کافیه عضو کانال تلگرام کارشناسی ارشد بشی … و یا وارد پیج اینستاگرام مسترتست بشی …

به گزارش مسترتست، به نقل از پایگاه قرآنی – دانشگاهی ایحاء، گزارش این رتبه بندی با درنظر گرفتن درصد پذیرفته شدگان هر دانشگاه نسبت به شرکت کنندگان در کنکور سراسری ارشد سال ۹۵ و با احتساب تعداد پذیرفته شدگان در نوبت روزانه به بدست آمده است.  
بر اساس اعلام وزارت علوم ، تحقیقات و فناوری، مرکز آموزش عالی تربیت مربی عقیدتی سیاسی سپاه قم با ۲۹/۱۱ درصد رتبه اول، دانشگاه آیت الله حائری میبد با ۲۶/۱۹ درصد رتبه دوم و دانشگاه صنعتی شریف تهران با کسب ۲۳/۳۲ درصد رتبه سوم را در این آمارگیری کسب نمود. 
همچنین دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم با ۵۶۹ شرکت کننده و پذیرش ۱۳۱ نفر در نوبت روزانه و با کسب ۲۳/۰۲ درصد رتبه چهارم این جدول را از آن خود کرد.  
نکته حائز اهمیت این است که دانشگاه هایی همچون دانشگاه امام صادق(ع) ، دانشگاه تهران، دانشگاه اصفهان، دانشگاه شهید بهشتی تهران، دانشگاه فردوسی مشهد و … به ترتیب در رتبه های هشتم، بیستم، بیست و یکم، بیست و سوم و سی و چهارم این رتبه بندی قرار گرفتند.

ثبت‌نام کنید
مطلعم کن

۰ نظرات
Inline Feedbacks
مشاهده همه نظرات