اعلام تغییرات بیست و سومین المپیاد علمی دانشجویی کشور

زمان ثبت نام مجدد کنکور ارشد 97 - 98 سراسری و ازاد

دبیر المپیادهای کشوری از اضافه شدن دو رشته مهندسی صنایع و روانشناسی و همچنین رشته بین رشته ای سلول های بنیادی و مهندسی بافت به مجموعه رشته های المپیاد علمی دانشجویی سال ۹۷ خبر داد.

میترسی از اخبار کنکور ارشد جدا بمونی؟ ما همه اخبار رو بهت میگیم! کافیه عضو کانال تلگرام کارشناسی ارشد بشی … و یا وارد پیج اینستاگرام مسترتست بشی …

به گزارش خبرگزاری مهر، دکتر احسان جمالی در مراسم تجلیل از نفرات برتر کنکور سراسری و برگزیدگان المپیادهای علمی – دانشجویی کشور در محل سازمان سنجش با اشاره به روند المپیادهای علمی دانشجویی کشور گفت: المپیادهای علمی دانشجویی از سال ۷۴ بر عهده سازمان سنجش قرار گرفت و از سال ۷۵ تاکنون به صورت مستمر برگزار شده است. ضمن آنکه شورای عالی انقلاب فرهنگی در سال ۹۱ با مصوبه ای برگزاری المپیادهای علمی را بر عهده سازمان سنجش گذاشت.

وی افزود: المپیادهای علمی دانشجویی از سال ۷۵ با ۶ رشته آغاز شد و در سال ۹۶ با ۲۰ رشته برگزار شد. اهداف برگزاری المپیاد شامل شناسایی استعدادهای برتر، ترغیب و تشویق دانشجویان به مطالعه و تحقیق و پرورش علمی دانشجویان و ترغیب آنها برای ادامه تحصیل و همچنین حمایت مادی و معنوی برای کمک به استعدادهای جوان است.

دبیر المپیادهای کشوری خاطرنشان کرد: دانشجویان از دو مسیر آزمون کارشناسی ارشد و برگزاری آزمون های غیرمتمرکز قطب های کشوری وارد مرحله نهایی المپیاد علمی دانشجویی می شوند.

معاون فنی و آماری سازمان سنجش با اشاره به تسهیلات بنیاد ملی نخبگان برای برگزیدگان المپیادهای علمی دانشجویی گفت: اسامی برگزیدگان به بنیاد ملی نخبگان اعلام شده است و این افراد تسهیلاتی از وزارت علوم و بنیاد دریافت خواهند کرد و می توانند بدون کنکور به ارشد راه پیدا کنند و هم در مقطع دکتری امتیاز این موضوع را دریافت کنند.

وی با اشاره به برنامه ریزی برای بیست و سومین المپیاد علمی دانشجویی کشور افزود: در سال آینده براساس مصوبه آمایش سرزمین، مسیر غیرمتمرکز در ۱۰ قطب کشوری برگزار می شود.

جمالی خاطرنشان کرد: همچنین بر اساس مصوبه جدید رشته مهندسی صنایع و روانشناسی برای اولین بار به مجموعه رشته های المپیاد اضافه شد. همچنین رشته سلول های بنیادی و مهندسی بافت به عنوان یک رشته بین رشته ای به این مجموعه اضافه می شود و دانشجویان در مرحله نهایی می توانند در این رشته به رقابت بپردازند.

ثبت‌نام کنید
مطلعم کن

۱ دیدگاه
جدیدترین
قدیمی‌ترین
Inline Feedbacks
مشاهده همه نظرات
لیلا زمانی
دی ۲۴, ۱۳۹۶ ۱۰:۵۸ ق٫ظ

سلام پس تکمیل ظرفیت ارشد چی شد؟