پذیرش کارشناسی ارشد بدون آزمون ۹۷ دانشگاه تحصیلات تکمیلی پیشرفته

کارشناسی ارشد بدون آزمون 97 - 98 دانشگاه تحصیلات تکمیلی صنعتی و فناوری پیشرفته

دانشگاه تحصیلات تکمیلی صنعتی و فناوری پیشرفته در سال ۱۳۹۷ از میان فارغ التحصیلان برتر مقطع کارشناسی، به صورت بدون آزمون دانشجوی کارشناسی ارشد پذیرش می نماید.

میترسی از اخبار کنکور ارشد جدا بمونی؟ ما همه اخبار رو بهت میگیم! کافیه عضو کانال تلگرام کارشناسی ارشد بشی … و یا وارد پیج اینستاگرام مسترتست بشی …

به گزارش مستر تست، دانشگاه تحصیلات تکمیلی صنعتی و فناوری پیشرفته به منظور فراهم نمودن زمینه جذب برگزیدگان علمی و مستعد مقطع کارشناسی دانشگاه ها و موسسه های آموزش عالی کشور و در راستای اجرای آیین نامه پذیرش بدون آزمون استعدادهای درخشان در دوره تحصیلی کارشناسی ارشد مصوب (۲۱/۷۷۹۴۸ مورخ ۱۳۹۳/۵/۵ وزارت علوم، تحقیقات و فناوری) نسبت به پذیرش برگزیدگان علمی واجد شرایط اختصاصی و عمومی در دوره های کارشناسی ارشد به شرح زیر اقدام می نماید:

شرایط عمومی:

۱- فارغ التحصیل مقطع کارشناسی دانشجویان مقطع کارشناسی دانشگاه ها که هنوز فارغ التحصیل نشده اند، لازم است گواهی مبنی بر فراغت از تحصیل تا پایان شهریور سال ۱۳۹۷(۹۷/۰۶/۳۱)  ارائه نمایند.

۲- داوطلبین بایستی کلیه شرایط صلاحیت های عمومی برای ورود به دوره های تحصیلات تکمیلی طبق ضوابط وزارت علوم، تحقیقات و فناوری را دارا باشند.

۳- مشمول ضوابط و شرایط (آیین نامه پذیرش بدون آزمون استعداد درخشان در دوره تحصیلی کارشناسی ارشد) باشند.

شرایط اختصاصی:

امتیازات داوطلبان مطابق آیین نامه شماره ۲۱/۷۷۹۴۸ مورخ ۹۳/۵/۵ (آیین نامه پذیرش بدون آزمون استعداد درخشان در دوره تحصیلی کارشناسی ارشد) وزارت علوم، تحقیقات و فناوری طبق بندهای زیر محاسبه و رتبه بندی می گردد.

  • پس از شش نیمسال تحصیلی با گذراندن حداقل سه چهارم واحد درسی به لحاظ میانگین کل جز پانزده درصد برتر دانشجویان هم رشته و هم ورودی خود باشد.

تبصرہ:دانشگاه اختیار دارد متقاضیانی را که در طول شش نیمسال تحصیلی دانش آموخته شوند و به لحاظ میانگین کل در مقایسه با میانگین کل هشت نیمسال دانشجویان هم رشته و غیر هم ورودی خود جز پانزده درصد برتر باشند، به صورت مازاد بر ظرفیت پذیرش بدون آزمون در دوره کارشناسی ارشد همان سال پذیرش نماید.

  • حداکثر در مدت هشت نیمسال تحصیلی دانش آموخته شود.
  • پذیرش برای سال تحصیلی بلافاصله پس از دانش آموختگی و صرفا برای یکبار امکان پذیر است.
  • پذیرش در رشته های تحصیلی مرتبط به تشخیص گروه آموزشی و تائید شورای آموزشی دانشگاه امکان پذیر است.
  • متقاضیان بایستی در بازه زمانی ۱۳۹۶/۷/۱ لغایت ۱۳۹۷/۶/۳۱ فارغ التحصیل شوند.
  • برگزیدگان رتبه های اول تا پانزدهم مرحله نهایی المپیادهای علمی دانشجویی با ارائه معرفی نامه از دبیرخانه المپیاد جهت ورود به همان رشته یا رشته های مرتبط با تشخیص شورای عالی برنامه ریزی وزارت علوم تحقیقات و فناوری

مدارک موردنیاز:

۱- یک قطعه عکس رنگی تمام رخ ۴×۳

۲- تصویر اول صفحه شناسنامه و کارت ملی

۳- تصویر کارت پایان خدمت وظیفه عمومی یا معافیت یا دفترچه آماده به خدمت معتبر جهت داوطلبان مرد

۴- تصویر ریزنمرات کارشناسی به تفکیک نیمسال تحصیلی در سربرگ دانشگاه محل تحصیل

۵- تصویر گواهی رتبه از دانشگاه محل تحصیل مقطع کارشناسی (با ذکر تعداد دانشجویان پذیرفته شده هم ورودی، طول مدت تحصیل دانشجو در ان مقطع، معدل و رتبه دانشجو و نوع دوره تحصیلی منظور روزانه/شبانه بودن است).

۶- تصویر مدارک برگزیده شدن در المپیادهای علمی دانشجویی به همراه چکیده مطالب آنها.

۷- تکمیل و ارسال فرم ثبت اطلاعات داوطلبان ورود به دوره های کارشناسی ارشد دانشگاه و فرم ب (لازم به ذکر است هر داوطلب حداکثر مجاز به انتخاب ۵ گرایش در رشته خود است).

۸- اصل رسید بانکی به مبلغ ۸۰۰/۰۰۰ ریال به حساب شماره ۲۱۷۲۴۵۳۸۰۸۰۰۸ نزد بانک ملی به نام تمرکز درآمدهای اختصاصی دانشگاه تحصیلات تکمیلی صنعتی و فناوری پیشرفته، مبلغ فوق غیرقابل استرداد است.

نحوه ارائه درخواست و ارسال مدارک:

۱- ارسال مدارک داوطلبان واجد شرایط حداکثر تا تاریخ ۱۳۹۷/۰۲/۳۱ به آدرس پستی دانشگاه:

کرمان – انتهای اتوبان هفت باغ علوی – دانشگاه تحصیلات تکمیلی صنعتی و فناوری پیشرفته کرمان – صندوق پستی : ۱۱۷- ۷۶۳۱۵ و کدپستی : ۷۶۳۱۱۳۳۱۳۱

۲- داوطلبان واجد شرایط لازم است نسبت به ثبت نام الکترونیک خود در سامانه جامع دانشگاهی گلستان (http://golestan.kgut.ac.ir/) اقدام نموده و پس از تکمیل فرم مشخصات اولیه و ثبت موقت مشخصات داوطلب نام کاربری و رمز عبور تعیین شده را دریافت نموده و مجدداً از قسمت ورود به سیستم با نام کاربری و رمز عبور دریافتی وارد سایت گلستان شده و مدارک موردنیاز را به شرح زیر با فرمت خواسته شده در محل های مناسب بارگذاری نمایند.

نکات مهم:

۱- مدارک باید همزمان و به دو روش پستی و ثبت نام سیستمی حداکثر تا تاریخ ۹۷/۲/۳۱ وصول گردد.

۲- مدارک ارسالی به هیچ عنوان مسترد نخواهد شد.

۳- پذیرش اولیه متقاضیان براساس بررسی مدارک و سوابق تحصیلی است و به مدارک ناقص و یا دریافت نشده پس از تاریخ ذکر شده ترتیب اثر داده نخواهد شد.

۴- ارائه درخواست به منزله پذیرش قطعی نخواهد بود و پذیرش قطعی منوط به تایید وزارت علوم ، تحقیقات و فناوری خواهد بود.

ثبت‌نام کنید
مطلعم کن

۴ نظرات
جدیدترین
قدیمی‌ترین
Inline Feedbacks
مشاهده همه نظرات
ali
اردیبهشت ۱۰, ۱۳۹۷ ۷:۳۹ ب٫ظ

درسته جناب شهریار خیلى روش بدیه

شهریار
اردیبهشت ۱۰, ۱۳۹۷ ۷:۵۳ ب٫ظ
پاسخ به  ali

درود بر شما
جناب علی،
دقیقا همینطور میباشد.
:) :) :)

شهریار
اردیبهشت ۱۰, ۱۳۹۷ ۱۱:۳۰ ق٫ظ

درود.
کسیکه این قوانین را وضع میکند، یک مطلب را میخواستم خدمت شان عرض کنم.
و آن این که:
سخت کردن هر چه بیشتر شرایط به کام داوطلبانی که قصد ورود به دانشگاه را دارند، همانند فروشنده است که اجناس خود را گران میکند و شرایط را هر چه بیشتر به کام خریداران خود سخت میکند.
آیا فکر میکنید واکنش حاصل از پردازش چنین تدابیری چگونه خواهد بود؟

مهسا
اردیبهشت ۱۴, ۱۳۹۷ ۳:۵۹ ب٫ظ
پاسخ به  شهریار

سلام
به هر حال این پذیرش بدون ازمون هست و باید کسانی که با این شرایط پذیرفته میشن، توانایی رقابت با افرادی که کنکور میدن رو در مقطع ارشد داشته باشن. بسیار دیده شده که پذیرفته شدگان بدون ازمون در مقطع ارشد عملکرد خوبی نداشته اند.
ضمن این که امسال ظرفیت بدون ازمون بیشتر هم شده.