فراخوان پذیرش کارشناسی ارشد بدون آزمون دانشگاه جهرم در سال ۹۷
جزئیات نحوه پذیرش بدون آزمون دانشگاه جهرم در مقطع کارشناسی ارشد برای سال تحصیلی ۹۷-۹۸ اعلام شد.
میترسی از اخبار کنکور ارشد جدا بمونی؟ ما همه اخبار رو بهت میگیم! کافیه عضو کانال تلگرام کارشناسی ارشد بشی … و یا وارد پیج اینستاگرام مسترتست بشی …
به گزارش مسترتست، دانشگاه جهرم در نظر دارد از بین دانشجویان ممتاز مقطع کارشناسی دانشگاه های دولتی، پس از بررسی مدارک و انجام مصاحبه نسبت به پذیرش برگزیدکان علمی واجد شرایط ذیل، اقدام نماید:
الف- شرایط پذیرش
۱- داوطلبانی که پس از ۶ نیمسال تحصیلی سه چهارم واحد های درسی خود را گذرانده و جزء %۱۵ برتر دانشجویان هم رشته و هم ورودی خود باشند.
تبصره ۱: دانشجویان و دانش آموختگان دوره های نیمه حضوری ،یادگیری الکترونیکی و پردیس بین الملل دانشگاه های دولتی و هم چنین کلیه دانشجویان و دانش آموختگان دانشگاه های آزاد اسلامی، علمی کاربردی، پیام نور، آموزشکده های فنی حرفه ای، مراکز تربیت دبیر و تربیت معلم و سایر موسسات و دانشگاه های غیردولتی و غیرانتفاعی مجاز به ثبت نام نمی باشند.
۲-داوطلبانی که تاریخ فراغت از تحصیل آنها از یک مهر سال ۱۳۹۶ لغایت ۳۱ شهریور ماه سال آتی باشد می توانند متقاضی این نوع پذیرش شوند.
۳-داوطلبان باید حداکثر در مدت هشت نیمسال تحصیلی دانش آموخته شده یا خواهند شد.
ب- نحوه ارائه درخواست و ارسال مدارک لازم
داوطلبان واجد شرایط لازم است تا پایان روز چهارشنبه مورخ ۹۷/۲/۲۶ نسبت به ثبت نام الکترونیکی ازطریق سامانه آموزشی_پژوهشی و دانشجویی دانشگاه جهرم (SESS) مطابق با بند ج این اطلاعیه اقدام نموده و مدارک مورد نیاز به شرح زیر را به فرمت مناسب تهیه و در سامانه مذکور در محل های مخصوص بارگذاری نمایند. (تحویل مدارک از طریق پست یا مراجعه حضوری امکان پذیر نمی باشد.)
۱- تصویر عکس۴×۳
۲- تصویر کارت ملی
۳- تصویر صفحه اول شناسنامه
۴- تصویر ریز نمرات کارشناسی به تفکیک نیمسال تحصیلی در یک فایل با درج مشخصات دانشجو و نوع دوره تحصیلی
۵- تصویر مدرک تحصیلی (یا گواهی تحصیلی) مقطع کارشناسی پیوسته برای دانش آموختگانی که در آن تاریخ، فراغت از تحصیل، میانگین کل نمرات و نوع دوره تحصیلی ذکر شده باشد.
۶- تصویر تکمیل شده فرم (الف) مربوط به گواهی تایید معدل ،رتبه و تعداد دانشجویان هم رشته و هم ورودی و …..
۷- یک توصیه نامه از اساتید دوره کارشناسی
۸- مدارک و مستندات مربوط به سوابق علمی، آموزشی و پژوهشی به شرح زیر (توجه:ارائه این مدارک اختیاری است ،ولی صرفا در صورت ارائه و تایید مستندات مربوطه مورد بررسی و ازیابی قرار خواهند گرفت):
۱-۸- مستندات مربوط به رتبه های برتر کشوری جشنواره های جوان خوارزمی و رازی یا هنری طراز اول مرتبط با رشته (در دوران تحصیل)(گواهی صادره از دبیر خانه یا مراجع ذی ربط):
۲-۸- مستندات اختراع به ثبت رسیده (گواهی ثبت اختراع مورد تایید سازمان پژوهش های علمی وصنعتی ایران)یا اثر هنری چشمگیر و موثر در جامعه (به تشخیص دانشگاه)
۳-۸- مستندات مربوط به طرح های تحقیقاتی پایان یافته با ارائه تایید از شورای پژوهشی دانشگاه محل تحصیل یا سایر مراجع ذی صلاح (به تشخیص دانشگاه)
۴-۸- تصویر صفحه اول و خلاصه کامل مقاله یا مقاله های مستخرج از پروژه یا طرح تحقیقاتی دانشجو در مجلات علمی پژوهشی معتبر چاپ شده یا دارای نامه پذیرش چاپ قطعی در مجلات علمی پژوهشی معتبر (مورد تایید دانشگاه)
۵-۸- مستندات مربوط به ترجمه کتاب (تصویر روی جلد ،شناسنامه کتاب وگواهی انتشار از ناشر مربوطه)
۶-۸- مستندات مربوط به ارائه خلاصه مقاله به صورت پوستر یا سخنرانی در کنگره ها
۷-۸- پرداخت هزینه ثبت نام و بررسی مدارک به مبلغ ۰۰۰/۵۰۰ (پانصد هزار ریال) که لازم است به صورت الکترونیکی نسبت به پرداخت آن از طریق سامانه ثبت نام اقدام شود. با توجه به این که وجه پرداختی قابل استرداد نیست ضروری است داوطلبان پس از اطمینان از احراز شرایط اختصاصی پذیرش نسبت به پرداخت وجه ثبت نام اقدام نمایند.
ج- راهنمای ثبت نام اینترنتی
جهت ورود به قسمت ثبت نام از مرورگر اینترنت اکسپلورر استفاده نموده، و با مراجعه به لینک زیر http://sess.jahromu.ac.ir/sess/Script/admission.aspx?process=۲ اطلاعات اولیه خود را تکمیل کنید.
پس از تکمیل اطلاعات یک شناسه و رمز کاربری به شما اختصاص داده خواهد شد. شناسه و رمز کاربری را یادداشت کرده و در نگهداری آن دقت نمایید. با مراجعه به لینک سیستم اتوماسیون آموزش دانشجویی به آدرس http://sess.jahromu.ac.ir و با وارد کردن شناسه و رمز کاربری خود در این قسمت وارد مراحل ثبت نام شوید.
پرداخت مبلغ ۵۰۰۰۰۰ (پانصد هزار ریال) به حساب اینترنتی مندرج در صفحه ثبت نام اینترنتی به عنوان هزینه ثبت نام. (حتما پس از خرید اینترنتی شماره خرید خود را که در همین صفحه نمایش داده میشود یادداشت نمایید).
در قسمت فرایند ثبت نام، دو فرایند موجود است (فرایند پرداخت شهریه و فرایند تکمیل مدارک) که باید هر دو را به طور کامل تکمیل نمایید و رشته مورد نظر خود را انتخاب نمایید. پس از اطمینان از صحت اطلاعات وارد شده، در فرم ثبت نام و بارگذاری هر کدام از مدارک پیوست لزوماً گزینه ۱- ذخیره و ۲- ارسال را کلیک کنید تا مراحل ثبت نام به طور کامل انجام شود.
توجه داشته باشید تا زمانی که بر روی گزینه ذخیره و ارسال کلیک نکنید، فرم ثبت نام در دست شما باقی می ماند و قابل ویرایش است. در صورتی که بیشتر از یکبار در سیستم ثبت نام نمایید نام شما از لیست ثبت نام حذف خواهد شد. زمانی که فرم شما از طریق سیستم به دست کارشناس رسید بررسی اولیه صورت خواهد گرفت و حداکثر پس از ۳ روز در قسمت توضیحات پیام گذاشته خواهد شد. بنابراین نیازی به تماس تلفنی و مراجعه حضوری نمی باشد.
د- نحوه بررسی پذیرش درخواست داوطلبان و اعلام نتیجه
نتیجه بررسی اولیه درخواست داوطلبان در صورت امکان در نیمه دوم خرداد ماه سال ۱۳۹۷از طریق سامانه آموزشی پژوهشی –دانشجویی دانشگاه جهرم (SESS) اعلام خواهد شد و داوطلبان می توانند با استفاده از شناسه کاربری و رمز عبوری که هنگام ثبت نام از سامانه مذکور دریافت می کنند از وضعیت خود مطلع شوند. نتیجه نهایی پذیرش نیز حداکثر تا نیمه اول شهریور سال ۱۳۹۷از طریق وبگاه دانشگاه (بخش آموزش)، دانشگاه جهرم اعلام خواهد شد؛ لذا از داوطلبان درخواست می شود اکیداً از مراجعه حضوری یا تماس تلفنی در این خصوص خودداری نمایند .شایان ذکراست دانشگاه مسئولیتی برای اطلاع رسانی از طرق دیگر ندارد و داوطلبان ملزم هستند از زمان ثبت نام تا اعلام نتایج اخبار مربوط را از طریق وبگاه دانشگاه، (بخش آموزش)پیگیری نمایند و از وضعیت درخواست خود مطلع شوند.
ه- جدول رشته های دارای پذیرش دانشجو:
ردیف | نام رشته | نام گرایش |
۱ | زبان و ادبیات فارسی | – |
۲ | مدیریت ورزشی | مدیریت راهبردی در سازمان های ورزشی |
۳ | زبان شناسی همگانی | – |
۴ | ریاضی محض | آنالیز |
۵ | علوم و مهندسی آب | آبیاری و زهکشی |
۶ | علوم و مهندسی صنایع غذایی | فنّاوری مواد غذایی |
سایر نکات مهم:
۱-داوطلبان با مدارک تحصیلی معادل کارشناسی مجاز به ثبت نام نمی باشند.
۲-ادامه تحصیل قبول شدگان بدون پرداخت شهریه تحصیلی است و تغییر رشته یا انتقال افراد پذیرفته شده از طریق این آیین نامه به سایر دانشگاه ها مجاز نیست.
۳- پذیرفته شدگان در مهلت مقرری که توسط دانشگاه مشخص و اعلام خواهد شد ملزم به مراجعه حضوری و ارائه اصل سوابق تحصیلی خود به مدیریت آموزشی و تحصیلات تکمیلی هستند.
۴-به مدارک ناقص و درخواست داوطلبانی که واجد کلیه شرایط الزامی نباشند ترتیب اثر داده نخواهد شد و وجه پرداختی قابل استرداد نیست؛ لذا مجددا توصیه می شود داوطلبان قبل از ثبت نام، مفاد اطلاعیه را به دقت مطالعه و در صورت اطمینان از احراز کلیه شرایط الزامی ،ثبت نام نمایند.
۵-شرایط پذیرش و نحوه ارائه درخواست ثبت نام از وضوح کافی برخوردار است؛ لذا خواهشمند است از مراجعه حضوری و یا تماس تلفنی به منظور پرسش مجدد موارد خودداری فرمایید.