پذیرش بدون آزمون ارشد ۹۷ دانشگاه اردکان 

فراخوان پذیرش بدون آزمون در مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه اردکان برای سال تحصیلی ۹۷-۹۸ منتشر شد.

میترسی از اخبار کنکور ارشد جدا بمونی؟ ما همه اخبار رو بهت میگیم! کافیه عضو کانال تلگرام کارشناسی ارشد بشی … و یا وارد پیج اینستاگرام مسترتست بشی …

به گزارش مسترتست، دانشگاه اردکان در نظر دارد با استناد به آئین نامه ارائه تسهیلات به برگزیدگان علمی برای ورود به دوره های تحصیلی بالاتر طبق آئین نامه شماره ۲۱٫۷۷۹۴۸ مورخ ۱۳۹۳/۰۵/۰۵ و ابلاغیه شماره ۲٫۲۹۹۵۷ مورخ ۱۳۹۶/۱۲/۱۶ وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برای نیمسال اول سال تحصیلی ۹۸-۹۷ اقدام به پذیرش دانشجو بدون آزمون در مقطع کارشناسی ارشد از بین دانشجویان ممتاز دانشگاه اردکان و سایر دانشگاه ها در رشته های ذیل نماید.

رشته های ارشد بدون کنکور 97 - 98 اردکان

شرایط پذیرش:

دانشجویان ممتاز مقطع کارشناسی (ورودی نیمسال دوم ۹۲ و نیمسال اول و دوم ۹۳) که حائز یکی از شرایط زیر هستند، می توانند برای استفاده از مزایای این آئین نامه درخواست خود را به آموزش دانشگاه ارائه نمایند.

الف) برگزیدگان رتبه های اول تا پانزدهم مرحله نهایی المپیادهای علمی دانشجویی برای ورود به همان رشته با رشته های مرتبط، با معرفی دبیرخانه المپیاد

ب) دانشجویان ممتاز دوره کارشناسی پیوسته که پس از گذراندن شش نیمسال تحصیلی (با گذراندن حداقل سه چهارم واحدهای درسی) به لحاظ مبانگین کل جزو پانزده درصد برتر در بین دانشجویان هم رشته و هم ورودی خود باشند و حداکثر در مدت هشت نیمسال دانش آموخته شوند. (اتمام تحصیلات کارشناسی از ۹۶/۰۷/۰۱ تا تاریخ ۹۷/۰۶/۳۱)

تبصره: دانشجویان مندرج در بند ب که در مدت ۶ نیمسال دانش آموخته شوند و به لحاظ میانگین کل در مقایسه با دانشجویان هم رشته و هم ورودی خود جزو پانزده درصد برتر باشند، به صورت مازاد بر ظرفیت پذیرش بدون آزمون در دوره کارشناسی ارشد پذیرفته خواهند شد. (اتمام تحصیلات کارشناسی تا تاریخ ۹۷/۰۶/۳۱)

اطلاعات ثبت نام:

متقاضیان باید تا تاریخ ۱۳۹۷/۰۲/۱۵ فرم شماره یک را به آموزش دانشگاه تحویل دهند و به تقاضاهای دریافت شده بعد از این تاریخ ترتیب اثر داده نخواهد شد.

توضیحات مهم:

  • پذیرش بدون آزمون دانشجویان ممتاز کارشناسی در مقطع کارشناسی ارشد، مطابق ضوابط وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و مقررات دانشگاه انجام می پذیرد.
  • اسامی پذیرفته شدگان همراه با مدارک و مستندات مربوط برای تطبیق شرایط و اعلام پذیرفته شدگان نهائی، به سازمان سنجش آموزش کشور اعلام خواهد شد.
  • اولویت ادامه تحصیل افراد مشمول این آئین نامه در همان رشته تحصیلی می باشد. همچنین متقاضیان می توانند در یکی از گرایشهای متناسب درخواست دهند.( تشخیص این تناسب با گروه مربوط خواهد بود)
  • پذیرش دانشجویان ممتاز مشمول این آئین نامه در دوره کارشناسی ارشد بصورت رایگان و بدون دریافت شهریه خواهد بود.
  • دانشجویانی که از طریق این تسهیلات در دانشگاه اردکان پذیرفته شوند، در صورتی که اقدام به ثبت نام نموده و شروع به تحصیل نمایند، در صورت انصراف، ملزم به پرداخت هزینه آموزش رایگان در نیمسال های ثبت نامی خواهند بود.
  • انتقالی، میهمانی، تغییر رشته و تغییر گرایش برای دانشجویانی که از طریق آئین نامه استعدادهای درخشان پذیرش بدون آزمون شده اند، ممنوع است.
  • ثبت نام قطعی پس از پذیرش علمی و تائید سازمان سنجش، منوط به تائید دبیرخانه هیأت مرکزی گزینش دانشجو مستقر در سازمان سنجش آموزش کشور است، بنابراین دانشگاه اردکان از صدور هرگونه گواهی اشتغال به تحصیل برای دانشجویان پذیرفته شده تا دریافت این تائیدیه معذور است.
  • پذیرش بدون آزمون از دانشجویان و دانش آموختگان دانشگاه های غیردولتی، غیرانتفاعی، آزاد، پیام نور، نیمه حضوری، جامع علمی کاربردی، مجازی، دانشگاه فرهنگیان، پردیس های دانشگاهی و دوره های بین الملل و همچنین متقاضیان دارای مدرک تحصیلی کارشناسی ناپیوسته صورت نمی گیرد.
  • پذیرش دانشجو بر اساس بررسی مدارک و سوابق داوطلبین صورت می گیرد و در صورت صلاحدید، افراد حائز شرائط برای مصاحبه علمی به دانشکده های مربوطه معرفی می گردند (رزومه علمی بعلاوه مدارک و مستندات مربوط به فعالیت های پژوهشی ضمیمه شود).
  • لازم به ذکر است به مدارک ناقص و یا دریافت شده بعد از تاریخ ۱۳۹۷/۰۲/۱۵ ترتیب اثر داده نخواهد شد.
  • متقاضیان سایر دانشگاه ها باید مدارک مورد نیاز را حداکثر تا پایان وقت اداری ۱۳۹۷/۰۲/۱۵ با پست پیشتاز به نشانی : اردکان، بلوار آیت الله خاتمی، دانشگاه اردکان، آموزش دانشگاه (کد پستی ۸۹۵۱۸۹۵۴۹۱) ارسال نمایند و رسید پستی را نزد خود نگاه دارند. درج عبارت “مربوط به پذیرش بدون آزمون کارشناسی ارشد” و “نام رشته مورد تقاضا” بر روی پاکت الزامی است.
  • زمان تقریبی اعلام نتایج اواخر تیرماه سال ۱۳۹۷ می باشد.

مدارک و شرایط پذیرش متقاضیان از سایر دانشگاه ها:

  1. فرم تکمیل شده شماره های ۱ و۲
  2. تصویر صفحه اول شناسنامه و کارت ملی
  3. ریز نمرات تایید شده تا پایان ترم ششم
  4. اصل معرفی نامه یا تصویر برابر با اصل شده برای متقاضیان بند الف
  5. سایر مدارک (رزومه علمی بعلاوه مدارک و مستندات مربوط به فعالیتهای پژوهشی)
  6. اصل فیش واریزی (کلیه متقاضیان پذیرش بدون آزمون سایر دانشگاه ها مجاز به انتخاب حداکثر ۲ رشته گرایش می باشند که برای انتخاب گرایش اول باید مبلغ ۵۵۰۰۰۰ (پانصد و پنجاه هزار ریال و برای انتخاب گرایش دوم مبلغ ۳۰۰۰۰۰ (سیصد هزار ریال) به شماره حساب ۲۰۲۰۰۸۴۲۱۱ بانک تجارت به نام در آمد اختصاصی دانشگاه اردکان، قابل پرداخت در کلیه شعب واریز نمایند).
ثبت‌نام کنید
مطلعم کن

۰ نظرات
Inline Feedbacks
مشاهده همه نظرات