فراخوان پذیرش ارشد استعداد درخشان دانشگاه بهبهان در سال ۱۳۹۷

کارشناسی ارشد بدون ازمون 97 - 98 دانشگاه بهبهان

جزئیات نحوه پذیرش بدون آزمون دانشجوی کارشناسی ارشد با استفاده از سهمیه استعداد‏های درخشان دانشگاه صنعتی خاتم الانبیاء بهبهان برای سال تحصیلی ۹۷-۹۸ اعلام شد.

میترسی از اخبار کنکور ارشد جدا بمونی؟ ما همه اخبار رو بهت میگیم! کافیه عضو کانال تلگرام کارشناسی ارشد بشی … و یا وارد پیج اینستاگرام مسترتست بشی …

به گزارش مسترتست، دانشگاه صنعتی خاتم الانبیاء (ص) بهبهان، از میان دانشجویان ممتاز و استعداد درخشان مقطع کارشناسی تعدادی دانشگاههای دولتی (به غیر از آنهایی که در زیر قید شده است، پس از بررسی مدارک آموزشی- پژوهشی و انجام مصاحبه علمی، برای سال تحصیلی ۹۸-۹۷ تعدادی دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد پذیرش می نمایند.
دانشجویان موسسات آموزش عالی غیر دولتی و غیر انتفاعی- دانشگاه پیام نور، آزاد اسلامی، فرهنگیان، علمی کاربردی و فنی- حرفه ای مجاز به شرکت در این فراخوان نیستند.

شرایط اختصاصی:

۱- دانشجویان دوره کارشناسی پیوسته که پس از ۶ نیمسال تحصیلی و با گذراندن حداقل ۳ چهارم واحد های درسی، به لحاظ میانگین جزء پانزده درصد برتر دانشجویان هم رشته و هم ورودی خود باشند.

۲- چنانچه پانزده درصد برتر دانشجویان حائز شرایط بند ۱، بدلیل انصراف یا عدم تقاضا از تصمیمات مربوط استفاده ننمایند و ظرفیت پذیرش بدون آزمون دوره کارشناسی ارشد رشته ای تکمیل نگردد. در این صورت ۱۰ درصد برتر بعدی دانشجویان صرفا دانشگاه صنعتی خاتم الانبیاء (ص) بهبهان با اولویت رتبه متقاضیان در آن رشته جایگزین می گردند.

٣- دانشجویان واجد شرایط بند ۱ باید حداکثر در مدت هشت نیمسال تحصیلی دانش آموخته شوند.

تبصره: چنانچه طول دوره تحصیل دانشجو به دلایلی خارج از اختیار دانشجو (مانند بیماری، ماموریت والدین با همسر و یا بدلیل زایمان) حداکثر دو نیمسال تحصیلی پیش از مدت مجاز مذکور ادامه باید درخواست دانشجو پس از تأیید کمیسیون موارد خاص دانشگاه محل تحصیل، برای استفاده از تسهیلات آیین نامه در دانشگاه صنعتی خاتم الانبیاء (ص) بهبهان قابل بررسی خواهد بود

۴- رتبه های اول تا پانزدهم نهایی المپیادهای علمی- دانشجویی برای ورود به همان رشته برگزیده با رشته های مرتبط به تشخیصی شورای عالی برنامه ریزی آموزشی وزارت. با ارایه معرفی نامه از دبیرخانه المپیاد- بدون داشتن شرایط بند ۱ نیز می توانند در این فراخوان شرکت کنند.

نکات مهم
* دانشجویان انتقال دائم و تغییر رشته در صورتی که ۶۰ درصد از واحدهای تخصصی خود را در دانشگاه صنعتی خاتم الأنبیاء (ص) گذرانده باشند، می توانند از تسهیلات این فراخوان برخوردار شوند.

* پذیرش برای سال تحصیلی بلافاصله پس از دانش آموختگی و صرفا برای یکبار امکان پذیر است. 

* تغییر رشته یا محل تحصیل افراد پذیرفته شده در طول دوره تحصیلی کارشناسی ارشد بر اساس این آیین نامه مجاز نیست.

* پذیرش در رشته های تحصیلی مرتبط به تشخیص گروه آموزشی و تایید شورای آموزشی دانشگاه امکان پذیر است.

نحوه ثبت نام
۱- متقاضیان ورودی نیم سال اول سال تحصیلی ۹۴-۹۳ (فارغ التحصیل حداکثر تا ۹۷/۶/۳۱  می توانند از مورخ ۹۷/۲/۸ تا روز ۹۷/۳/۸ مدارک ذیل را به آدرس دانشگاه پست پیشتاز نمایند:

استان خوزستان، بهبهان، ابتدای جاده دیلم، دانشگاه صنعتی خاتم الأنبیاء (ص) بهبهان، مدیریت امور آموزشی و تحصیلات تکمیلی، دفتر هدایت استعدادهای درخشان- کد پستی: ۱۱۱۱۱- ۶۳۶۱۱

تبصره: دانشجویان دانشگاه صنعتی خاتم الأنبیاء (ص) بهبهان می توانند به جای پست پیشتاز، مدارک مورد نیاز را در بازه زمانی ذکر شده، به صورت حضوری به مدیریت امور آموزشی و تحصیلات تکمیلی- دفتر هدایت استعدادهای درخشان تحویل دهند.

مدارک لازم برای ثبت نام:

الف- یک قطعه عکس

ب- کپی کارت ملی

ج- ریز نمرات دوره کارشناسی تا پایان نیمسال ششم

د- تکمیل فرم اعلام رتبه با تایید معاون آموزشی دانشگاه محل تحصیل (پیوست). برای دانشجویان دانشگاه صنعتی خاتم الانبیاء (ص) بهبهان تأیید معاون آموزشی دانشکده کافی می باشد.

ه- رزومه علمی، گواهی و مستندات سواق پژوهشی (در صورت وجود)
و- یک توصیه نامه علمی محرمانه از اساتید دوره کارشناسی

ی- اصل فیش واریزی به مبلغ ۴۰۰۰۰۰ ریال (چهارصد هزار ریال) به حساب شماره ۴۰۰۱۰۲۵۲۰۳۰۰۱۸۳۴۴ به نام تمرکز وجوه در آمد اختصاصی دانشگاه صنعتی خاتم الانبیا بهبهان نزد بانک ملی

تذکر: به همراه داشتن کارت شناسایی معتبر در روز مصاحبه که متعاقبا اطلاع رسانی می گردد الزامی می باشد.

قابل توجه متقاضیان:
* شرکت داوطلب در مصاحبه علمی، منوط به تأیید اولیه از سوی دانشگاه مبنی بر داشتن شرایط بهره مندی از تسهیلات ادامه تحصیل ممتازین می باشد. دارا بودن شرایط به هیچ وجه به منزله پذیرش نهایی نبوده و تنها به معنی اجازه شرکت در مصاحبه علمی می باشد.

* پذیرش نهایی متقاضیان واجد شرایط اولیه، پس از انجام مصاحبه علمی و تأیید گروه علمی مربوطه و دانشگاه صنعتی خاتم الانبیاء (ص) بهبهان می باشد- و پذیرش دانشجو صرفا برای رشته-گرایش های مندرج در لیست پیوست صورت می گیرد.

*به درخواست هایی که فاقد هر کدام از مدارک لازم باشد، ترتیب اثر داده نخواهد شد.

*در صورت احراز هر گونه مطالب خلاف واقع در مدارک ارائه شده توسط داوطلب، در هر مرحله ای از پذیرش و یا تحصیل، از ادامه کار وی جلوگیری و پیگیری قانونی به عمل خواهد آمد.

* تاریخ برگزاری مصاحبه پس از بررسی در دانشگاه و ارسال اسامی به دانشکده ها از طریق سایت دانشگاه خاتم الانبیاء (ص) بهبهان به آدرس http:/ /www.bkatu.ac.ir اعلام خواهد شد. لذا خواهشمند است از هر گونه تماس و مراجعه غیر ضروری به دفتر استعدادهای درخشان دانشگاه و همچنین دانشکده ها خودداری فرمائید.

رشته های ارشد بدون ازمون 97 - 98 دانشگاه بهبهان

ثبت‌نام کنید
مطلعم کن

۰ نظرات
Inline Feedbacks
مشاهده همه نظرات