کمبود هیأت علمی، اصلی ترین مانع توسعه رشته های مقطع ارشد دانشگاه فرهنگیان آذربایجان غربی

رئیس دانشگاه فرهنگیان آذربایجان غربی کمبود اعضای هیأت علمی در پردیس های استان را اصلی‌ترین مانع توسعه رشته ها در مقطع کارشناسی ارشد عنوان کرد.

میترسی از اخبار کنکور ارشد جدا بمونی؟ ما همه اخبار رو بهت میگیم! کافیه عضو کانال تلگرام کارشناسی ارشد بشی … و یا وارد پیج اینستاگرام مسترتست بشی …

علی محمودلو در گفت و گو با ایسنا، با بیان اینکه دانشگاه فرهنگیان آذربایجان غربی ظرفیت جذب ۱۰۰۰ دانشجو در مقطع کارشناسی را دارد، توسعه تحصیلات تکمیلی را یکی از برنامه‌های اصلی این دانشگاه عنوان و خاطرنشان کرد: در حال حاضر در دو رشته الهیات و ادبیات فارسی امکان ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد فراهم است که مجوزها و موافقت اصولی لازم برای ایجاد مقطع کارشناسی ارشد در رشته علوم تربیتی نیز فراهم شده که در سال تحصیلی جدید جذب دانشجو در این رشته نیز محقق خواهد شد.

محمودلو همچنین کمبود اعضای هیئت علمی در پردیس‌های استان را اصلی‌ترین مانع توسعه رشته‌ها در مقطع کارشناسی ارشد عنوان کرد و افزود: در حال حاضر تعداد اعضای هیئت علمی دانشگاه فرهنگیان استان ۳۲ نفر است.

وی ادامه داد: دانشگاه فرهنگیان عزم جدی بر تامین اعضای هیئت علمی مورد نیاز خود طی برنامه‌ای مدون دارد که در راستای این هدف نیز طی سال گذشته این دانشگاه در سطح کشور اقدام به جذب ۶۰ هیئت علمی کرده است که ۲ نفر از آنها سهمیه پردیس‌های استان بوده است.

رئیس دانشگاه فرهنگیان آذربایجان غربی با اشاره به اینکه در پردیس‌ها و مراکز ۴ گانه استان در شهرستان‌های ارومیه، خوی و سلماس بیش از ۱۴۰۰ دانشجو مشغول به تحصیل هستند، تصریح کرد: از این تعداد دانشجو که شامل ۸۰۰ دانشجوی پسر و ۳۰۰ دانشجوی دختر است، ۱۰۰ نفر در مقطع کارشناسی ناپیوسته، ۵۰ نفر در مقطع کارشناسی ارشد و ۲۰۰ نفر از مهارت آموزان ماده ۲۸ در رشته‌های علوم تربیتی، ادبیات فارسی، معارف اسلامی، عربی و شیمی در پردیس‌ها و مراکز آموزش عالی استان مشغول به تحصیل هستند.

وی دانشگاه فرهنگیان و آموزش و پرورش را معمار آینده سازان کشور توصیف کرد و افزود: رسالت اصلی دانشگاه، تربیت معلم حرفه ای و کارآمدی است که ضمن حرکت در مسیر کسب مدارجی از حیات طیبه و شکل دادن به هویت و شخصیت خود قادر باشند متربیان خود را نیز در این مسیر هدایت کنند که در سال های اخیر با جذب نخبگان و رتبه های دو رقمی و سه رقمی کنکور سراسری توانسته است گام های موثری در راستای انجام رسالت خود بردارد.

ثبت‌نام کنید
مطلعم کن

۰ نظرات
Inline Feedbacks
مشاهده همه نظرات