نخبگان

اعلام دلیل عدم بازگشت رشته های ارشد ۹۷ دانشگاه صدا و سیما

وزیر علوم درباره بازگشت رشته های باقی مانده دانشگاه صدا و سیما گفت: وزارت علوم رشته های این دانشگاه را که در دانشگاه های دیگر آموزش داده می شوند را متوقف کرد.

میترسی از اخبار کنکور ارشد جدا بمونی؟ ما همه اخبار رو بهت میگیم! کافیه عضو کانال تلگرام کارشناسی ارشد بشی … و یا وارد پیج اینستاگرام مسترتست بشی …

منصور غلامی در گفتگو با خبرگزاری مهر در پاسخ به این سئوال که آیا رشته های باقی مانده دانشگاه صدا و سیما به دفترچه کنکور کارشناسی ارشد باز می گردد یا خیر، گفت: بر اساس مصوبه شورای عالی اداری کشور، دستگاه های اجرایی که مسئولیت آموزش و تربیت دانشجو ندارند، نباید دانشگاه داشته باشند.

وی ادامه داد: بنابراین در اجرای این مصوبه، امسال نباید تعداد زیادی از دانشگاه های اینچنینی، دانشجو پذیرش می کردند، اما چون این مصوبه، مقداری با تاخیر توسط وزارت علوم پیگیری شده بود و داوطلبان زیادی خود را برای پذیرش در رشته های خاصی آماده کرده بودند، این سری را به تاخیر انداخت.

وزیر علوم افزود: بنابراین وزارت علوم اعلام کرد، بعضی از رشته های دانشگاه صدا و سیما که در دانشگاه های زیادی آموزش داده می شود، متوقف شود.

وی ادامه داد:  بعد از این مرحله هم به طور رسمی به دستگاه هایی که شامل این مصوبه می شوند، ابلاغ می شود که از سال آینده براساس این مصوبه نمی توانند دانشجو پذیرش کنند، امسال برای دانشگاه ها و دانشکده های این دستگاه ها یک ارفاق شد.

به گزارش مهر، پیش از این ۹ رشته از رشته‌های دانشگاه صداوسیما در مقاطع ارشد حذف شده بود که ۶ رشته بازگردانده شده و ۳ رشته تخصصی مرتبط با دانشگاه شامل مدیریت رسانه، علوم ارتباطات و مهندسی مخابرات همچنان بلاتکلیف باقی مانده است.

ثبت‌نام کنید
مطلعم کن

۵ نظرات
جدیدترین
قدیمی‌ترین
Inline Feedbacks
مشاهده همه نظرات
علی
خرداد ۲۳, ۱۳۹۷ ۶:۳۴ ب٫ظ

این مصوبه شامل کدوم مراکز آموزشی و دستگاهی یا دانشگاهی میشه؟؟
که الکیوقت خودمون رو تلف نکنیم واسه سال آینده

مشاور
خرداد ۲۳, ۱۳۹۷ ۱۰:۵۹ ب٫ظ
پاسخ به  علی

سلام
مراکزی که وابسته به دستگاه های اجرایی هستند مثل صداوسیما، وزارت اطلاعات و … .
البته فعلا که دستگاه ها اصرار دارند دانشجو بگیرند و موفق هم شدند. مشخص نیست برای سال آینده چه اتفاقی بیفته و باید منتظر دفترچه ثبت نام سال ۹۸ باشیم.

علی
خرداد ۲۳, ۱۳۹۷ ۱۱:۳۵ ب٫ظ
پاسخ به  مشاور

یعنی کل جزئیات رو تو دفترچه انتخاب رشته مشخص میکنن؟؟
با برنامه ای که امسال در نظر گرفتن فک نکنم چیزی رو کامل بگن .چه وضعیته واقعا؟

علی
خرداد ۲۳, ۱۳۹۷ ۱۱:۳۶ ب٫ظ
پاسخ به  مشاور

یعنی دانشگاه شهید رجایی که وابسته به آموزش و پرورش هست هم شامل میشه؟

cena1991
خرداد ۲۳, ۱۳۹۷ ۱:۴۸ ب٫ظ

یجوری میشینن تصمیم گیری میکنن انگار مثلاً همینجوری طرف اومده شرکت کرده که یه چیزی قبول شده اون بدبختی که برنامه‌ریزی کرده یکسال یا بیشتر درس خونده هدف گذاری کرده برنامۀ زندگیشو چیده بر این مبنا بعد یهو برمیدارید و اونم نمیتونه جایی بره و کلّاً ممکنه مسیر زندگیش عوض شه چی؟ اگه واقعاً واسه من همچین اتّفاقی بیوفته همه‌چی به هم میریزه… یعنی خدانکنه واقعاً کسی گیر همچین چیزایی بیوفته میشینن همینجوری یه فکری واسه خودشون میکنن. چهارتا اصلاحیه دادن دوبار تمدید کردن همینجوری برنامه‌های بعدیشونم میندازن عقب حتماً. واقعاً تأسّفباره…