جزئیات سهمیه رزمندگان و ایثارگران در پذیرش ارشد ۹۷

سهمیه شاهد ، رزمندگان ، ایثارگران در کنکور ارشد 97

جزئیات سهمیه رزمندگان و ایثارگران در پذیرش کنکور کارشناسی ارشد سال ۱۳۹۷ اعلام شد.

میترسی از اخبار کنکور ارشد جدا بمونی؟ ما همه اخبار رو بهت میگیم! کافیه عضو کانال تلگرام کارشناسی ارشد بشی … و یا وارد پیج اینستاگرام مسترتست بشی …

به گزارش مسترتست، بنا بر اعلام سازمان سنجش، با توجه به تصویب «قانون برنامه پنجساله ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران (۱۴۰۰-۱۳۹۶)» در تاریخ ۱۳۹۵ / ۱۲ / ۱۴ توسط مجلس شورای اسلامی، ماده ۹۰ این قانون علاوه بر ماده ۷۰ «قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران» و اصلاحیه بعدی آن در ماده ۴۷ «قانون الحاق برخی مواد به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت (۲)» در آزمون کارشناسی ارشد ۹۷ اجرا و گزینش داوطلبان براساس این قوانین صورت می گیرد.

بر اساس قوانین فوق:
۱- بیست و پنج درصد (۲۵%) ظرفیت هر کدرشته محل به «همسر و فرزندان شهدا و مفقودالاثر»، «آزادگان و همسر و فرزندان آنان»، «جانبازان ۲۵% و بالاتر و همسر و فرزندان آنان» و رزمندگان اختصاص دارد.

۲- پنج درصد (۵٪) ظرفیت هر کدرشته محل نیز به «جانبازان زیر ۲۵٪ و همسر و فرزندان آنان» و «همسر و فرزندان رزمندگان با حداقل شش ماه حضور داوطلبانه در جبهه» اختصاص دارد.

تذکر: طبق تبصره بند الف ماده ۹۰ قانون برنامه پنجساله ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران، در صورتی که سهمیه ۲۵ درصدی ایثارگران توسط داوطلبان مشمول سهمیه فوق تکمیل نشود، خالی مانده آن، ابتدا به مشمولین سهمیه ۵ درصدی ایثارگران که شرایط و حد نصاب لازم را داشته باشند، تخصیص یافته و اگر باز هم این ظرفیت خالی ماند، باقیمانده آن به داوطلبان سهمیه آزاد اختصاص می یابد.

*تذکرات مهم

۱- براساس قانون مذکور حدنصاب نمره ایثارگران (اعم از ایثارگران مشمول ظرفیت ۲۵ درصدی و یا ۵ درصدی) ۷۰% نمره آخرین فرد پذیرفته شده در گزینش آزاد در هر کدرشته محل و حدنصاب نمره رزمندگان ۸۰٪ نمره آخرین فرد پذیرفته شده در گزینش آزاد در هر کدرشته محل می باشد.

۲- براساس مصوبه هفتمین جلسه شورای سنجش و پذیرش دانشجو در دوره های تحصیلات تکمیلی، در صورتی در هر کدرشته محل، ظرفیت به هر یک از سهمیه های فوق اختصاص می یابد که امکان اختصاص ظرفیت به درصدهای مصوب وجود داشته و حاصلضرب سهم در ظرفیت آن کدرشته محل، حداقل پنج دهم (۰.۵) باشد.

۳- سهمیه های فوق براساس قوانین و مقررات موجود بوده و در صورت هرگونه تغییر در این سهمیه ها توسط مراجع ذیصلاح، ضوابط و مقررات اعمالی اطلاع رسانی خواهد شد.

۴- داوطلبانی که از سال ۱۳۶۸ تا کنون یک بار با سهمیه رزمندگان در مقطع کارشناسی آزمون سراسری پذیرفته شده اند، در صورتی که حداقل ۱۲ ماه حضور داوطلبانه در جبهه های نبرد حق علیه باطل (از تاریخ ۱۳۵۹/ ۶ / ۳۱ لغایت ۱۳۶۷/ ۶ / ۳۱ ) داشته باشند، می توانند از این سهمیه استفاده کنند.

۵- آن دسته از داوطلبانی که با استفاده از سهمیه رزمندگان یک بار در دوره کاردانی و یک بار هم در دوره کارشناسی ناپیوسته پذیرفته شده اند، در صورتی که دارای حداقل مدت ۱۸ ماه حضور داوطلبانه در جبهه های نبرد حق علیه باطل باشند، در این آزمون با سهمیه رزمندگان گزینش می شوند.

۶- بر اساس مصوبه چهارمین جلسه شورای سنجش و پذیرش دانشجو در دوره های تحصیلات تکمیلی مورخ ۹۵/۱۰/۱۸ آن دسته از داوطلبانی که با استفاده از سهمیه رزمندگان و ایثارگران یک بار در دوره روزانه آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته پذیرفته شده باشند، حق استفاده مجدد از سهمیه ایثارگران و رزمندگان در آزمون های سال های بعد در همان مقطع را نخواهند داشت.

۷- بر اساس مصوبه چهارمین جلسه شورای سنجش و پذیرش دانشجو در دوره های تحصیلات تکمیلی مورخ ۹۵/۱۰/۱۸، آن دسته از داوطلبان سنوات قبل که با استفاده از سهمیه های شاهد و ایثارگر در ردیف پذیرفته شدگان رشته های تحصیلی دوره های شبانه و نیمه حضوری دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی، دانشگاه پیام نور، مؤسسات آموزش عالی غیردولتی و غیرانتفاعی و یا دوره های مجازی و پردیس خودگردان قرار گرفته اند، در صورت انصراف از رشته قبولی خود فقط یک بار دیگر، مجاز به استفاده مجدد از سهمیه های مربوط در آزمون های سال های بعد در همان مقطع خواهند بود.

ثبت‌نام کنید
مطلعم کن

۲۱ نظرات
جدیدترین
قدیمی‌ترین
Inline Feedbacks
مشاهده همه نظرات
علی
آذر ۲۲, ۱۳۹۷ ۳:۲۵ ب٫ظ

سلام . من پدرم ۲۴ ماه سابقه جبهه داره ولی این سابقه در دوران خدمت سربازیش بوده میخام بدونم میتونم از سهمیه استفاده کنم یاخیر ؟ یکی از دوستانم پارسال با همین شرایط بنده شامل سهمیه شد ولی در دفترچه نوشته شده حضور داوطلبانه حالا نمیدونم شامل میشم یا خیر

ناشناس
آذر ۱۹, ۱۳۹۷ ۶:۰۶ ب٫ظ

سلام.من فرزند جانباز ۴۵% و ازاده۷۹۴روز هستم میخواستم
بدونم در کنکور ارشد کدوم تاثیرش بیشتره ؟
من در کنکور ۹۷ با سهمیه ازاداگی شرکت کردم ولی قبول
نشدم . ایا میتونم دوباره استفاده کنم؟

آوا
مرداد ۲۲, ۱۳۹۷ ۳:۴۲ ب٫ظ

سلام خسته نباشید.من سهمیه ۲۵درصددارم .
برای ارشدایمونولوژیشرکت کردم قبول نشدم .لطفا بگین
آخرین نمره ترازچندباید باشه وآخرین رتبه قبولی
چندبود

Sara
مرداد ۴, ۱۳۹۷ ۱:۴۶ ب٫ظ

رشتم کامپیوتر و ضریب ۲این رتبه ها شدم

Sara
مرداد ۴, ۱۳۹۷ ۱:۴۴ ب٫ظ

سلام خسته نباشید من ارشد امسال با سهمیه ۵۵شدم و سهمیه ۵درصدی دارم و بدون سهمیه ۶۱۰شدم به نظرتون روزانه کحاها قبول میشم

شیوا محمدی
تیر ۱۵, ۱۳۹۷ ۸:۲۹ ب٫ظ

سلام ببخشد برای اینکه از سهمیه استفاده کنیم دقیقا چن روز قبل از ثبت نام کنکور باید کد رو دریافت کنیم؟(برای کنکور ۹۸)

مهسا
تیر ۲۹, ۱۳۹۷ ۷:۰۱ ب٫ظ
پاسخ به  شیوا محمدی

سلام
زمان خاصی برای گرفتن کد مدنظر نیست. موقع ثبت نام باید داشته باشید. همین

محمد
تیر ۱۳, ۱۳۹۷ ۵:۱۱ ق٫ظ

سلام.این مصوبه جدید مجلس برای ایثارگران ۲۵% آخرش ۷۰%آخرین فرد قبولی در کد رشته محل شد یا۸۰%درصد؟ بعضی سایت هاهم گفتند۸۵% اگه میشه جواب بدید. ممنون

مهسا
تیر ۲۹, ۱۳۹۷ ۸:۲۴ ب٫ظ
پاسخ به  محمد

سلام
برای سهمیه ۲۵درصد، ملاک ۷۰درصد نمره اخرین فرد هست و برای سهمیه ۵درصد، ۸۰درصد نمره اخرین فرد پذیرش شده در هر رشته محل.

مهنار
مرداد ۲۳, ۱۳۹۷ ۰:۲۹ ق٫ظ
پاسخ به  مهسا

۷۰درصد نمره اخرین فرد چجوری مشخص میشه؟

سعید
تیر ۸, ۱۳۹۷ ۱۰:۵۸ ق٫ظ

سلام خسته نباشین.عذر میخام من ارشد امسال مهندسی شیمی بدون سهمیه ۱۵۰۰و با سهمیه۵درصد رتبم۱۴۲ شده بنظرتون چه دانشگاه های شانس قبولی روزانه دارم؟؟

سعید
خرداد ۱۹, ۱۳۹۷ ۴:۴۹ ب٫ظ

من با سهمیه ایثارگران ۲۷ شدم تو رشته جزا میتونم تبریز قبول شم؟

یعقوب رحمانی
خرداد ۲۰, ۱۳۹۷ ۱:۰۵ ب٫ظ
پاسخ به  سعید

بدون سهمیه چندشدید؟

farzad
خرداد ۱۹, ۱۳۹۷ ۳:۵۰ ب٫ظ

سلام
سهمیه های ایثارگران بر ارشد ٩٧،مطابق دفترچه سنجش اعمال میشع،یا اینکه تغییر میکنه؟ممنون میشم جواب بدید
چون الان مهلت انتخاب رشته تموم شده و قراره مجلس تصمیم گیری کنه بر تغفییر سهمیه ،میخاستم اگ اطلاعی دارید ب ماهم بگید ک این تغییرات بر اوشد امسالم میرسه یا نه

امیرحسین
خرداد ۲۰, ۱۳۹۷ ۲:۳۳ ب٫ظ
پاسخ به  farzad

بعید میدونم تغییری بدن یا حدنصابارو زیاد میکنن یا احتمالا سهمیه ۵ درصدو حذف میکنن

علی
خرداد ۱۹, ۱۳۹۷ ۱۱:۳۴ ق٫ظ

رتبه من ۱۰۰۰۰ بدون اعمال سهمیه بود با سهمیه شده ۹۵۰ الان بر اساس کدوم رتبه باید انتخاب رشته کنم

یعقوب رحمانی
خرداد ۲۰, ۱۳۹۷ ۱:۰۶ ب٫ظ
پاسخ به  علی

رتبه سهمیه

حسین منصوری
خرداد ۱۹, ۱۳۹۷ ۱:۱۳ ق٫ظ

ینی منظور اینه اگه توی دفترچه نوشته حسابداری دانشگاه تهران ۱۰نفر میخاد ۲۵ درصد از این ۱۰ نفر برای فرزندان جانبازان و شهداست یا اون ۱۰نفر برای سهمیه ازاده؟

محمد جواد
خرداد ۱۸, ۱۳۹۷ ۵:۵۱ ب٫ظ

با سلام؛بنده دارای سهمیه پنج درصد می باشم و همه ی مدراک آن موجود است.اما این سهمیه توسط سازمان سنجش تایید نشده است و اینجانب به این موضوع اعتراض دارم؛آیا میتوان این سهمیه را دوباره اعمال نمود؟؟به چه طریق؟؟

سعادت
خرداد ۱۷, ۱۳۹۷ ۶:۴۵ ب٫ظ

سلام خانم مشاور
من رتبه شبانه۱۲۳۷۳رشته حسابداری مجازشدم اخرین رتبه ۳۱۳۴۳مجاز شانس قبولی شبانه وپردیس دارم

مشاور
خرداد ۱۸, ۱۳۹۷ ۲:۴۲ ب٫ظ
پاسخ به  سعادت

سلام
متأسفانه بعید به نظر نمیاد که برای شبانه و پردیس دانشگاه سراسری شانس زیادی داشته باشید و شانس اصلی تون برای دانشگاه ازاد هستش.