اعلام جزئیات برگزاری آزمون کارشناسی ارشد ۹۷ علوم پزشکی

مرکز سنجش آموزش پزشکی راهنمای شرکت در کنکور کارشناسی ارشد سال ۱۳۹۷ وزارت بهداشت را منتشر کرد.

میترسی از اخبار کنکور ارشد جدا بمونی؟ ما همه اخبار رو بهت میگیم! کافیه عضو کانال تلگرام کارشناسی ارشد بشی … و یا وارد پیج اینستاگرام مسترتست بشی …

به گزارش مستر تست، بنا بر اعلام مرکز سنجش پزشکی، راهنمای داوطلبان شرکت کننده در آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته رشته های گروه پزشکی سال ۹۷ بدین شرح می باشد:

۱- داوطلبان بایستی حداقل یک ساعت قبل از شروع آزمون در محل برگزاری آزمون حضور داشته باشند.

۲- با توجه به شروع فرآیند آزمون ساعت ۸/۳۰ صبح و ساعت ۱۴/۳۰ عصر، درب ورود به جلسه آزمون نوبت صبح ساعت ۸/۳۰ و نوبت عصر ساعت ۱۴/۳۰ بسته خواهد شد. مدت زمان پاسخگوئی برای کلیه رشته ها ۱۶۰ دقیقه میباشد. و ۹۰ دقیقه اول و ۱۵ دقیقه انتهای زمان آزمون، داوطلبان حق خروج از جلسه آزمون را ندارند.

۳- سوالات آزمون کلیه رشته ها بصورت تستی چهارجوابی بوده و به هر پاسخ صحیح ۳ نمره و برای هر پاسخ غلط یک نمره منفی تعلق می گیرد. به هر سوال فقط یک پاسخ داده شود. در صورتی که برای یک سوال، ۲ پاسخ داده شود، یک نمره منفی تعلق میگیرد. در صورت نیاز به تغییر پاسخ هر سوال در برگه پاسخنامه، داوطلب میبایست پاسخ قبلی را کاملا با پاککن پاک نماید. بدیهی است هرگونه خدشه و آسیب به پاسخنامه در تصحیح آن تاثیر داشته و مسئولیت آن به عهده داوطلب می باشد.

۴- برای شرکت در جلسه آزمون همراه داشتن کارت ورود به جلسه، کارت ملی یا شناسنامه عکسدار داوطلب، یک قطعه عکس ۴×۳ ، مداد مشکی – نرم، مداد تراش، پاک کن و سنجاق (جهت الصاق کارت به سینه) الزامی است. لازم به ذکر است تبادل هرگونه وسایل و حتی لوازم التحریر در طول جلسه آزمون ممنوع میباشد.

نکته مهم: داوطلبانی که در دو گروه امتحانی ثبت نام کردهاند برای هر رشته کارت مجزایی دریافت میکنند که میبایست بر اساس زمان و مکان اعلام شده بر روی کارت اقدام کرده و در جلسه امتحان مربوطه همراه داشته باشند. داوطلب پیش از ورود به حوزه کارت را به سینه خود الصاق نماید. از ورود داوطلبان زیر به جلسه آزمون ممانعت به عمل خواهدآمد.

الف- به حوزه امتحانی بجز حوزه و رشته درج شده بر روی کارت مراجعه کردهاند. ب- فاقد کارت ورود و کارت شناسایی(کارت ملی یا شناسنامه)باشند.

۵- چنانچه کارت شرکت در آزمون داوطلب فاقد عکس میباشد یا عکس روی کارت دارای اشکالاتی از جمله واضح نبودن عکس و … میباشد ضروری است با همراه داشتن یک قطعه ۴×۳ و کارت شناسایی ملی یا شناسنامه عکسدار به نماینده مرکز سنجش آموزش پزشکی مستقر در حوزه امتحانی مراجعه نموده و موضوع را پیگیری نموده تا مشکل برطرف گردد.

۶- نواقص احتمالی مربوط به مشخصات داوطلبان : کلیه داوطلبان شرکت کننده در جلسه آزمون که مشخصات: نام و نام خانوادگی، شماره شناسنامه یا کارت ملی، معدل و شماره تماس آنها صحیح نمی باشد، میبایست پس از برگزاری آزمون با کلیه مدارک مورد نیاز بصورت حضوری به مرکز سنجش آموزش پزشکی مراجعه نمایند. اکیداً به داوطلبان توصیه شود به دلیل مخدوش شدن پاسخنامه از هرگونه تصحیح روی پاسخنامه سؤالات خودداری نمایند.

۷- نظر به اینکه محلی برای دریافت کیف و موبایل و سایر وسایل در نظر گرفته نشده؛ لذا داوطلبان از آوردن هرگونه وسایل بجز موارد بند ۴ ،جداً خوددای نمایند. همراه بودن هرگونه کاغذ، جزوه، کتاب، کاغذ، تلفن همراه (حتی بصورت خاموش)، هرگونه وسیله محاسباتی، الکترونیکی و مخابراتی (از قبیل پیجر، mp4 ،mp3 ،بیسیم، ماشن حساب (بجز رشته های اعلام شده)، ساعت هوشمند، دستبند هوشمند و ….. حتی بصورت خاموش)، کیف و وسایل اضافی دیگردر جلسه آزمون به منزله تقلب بوده و با خاطی مطابق مقررات برخورد خواهد شد .

تبصره مهم: قانون رسیدگی به تخلفات در آزمونها مصوب ۱۳۸۴ :استفاده از هرگونه وسیله غیر مجاز از قبیل وسایل ارتباط الکترونیکی و دستگاه های حافظه دار موجب محرومیت از گزینش علمی در آزمون همال سال و ابطال قبولی داوطلب در همان سال و محرومیت از شرکت در آزمون از یک تا ده سال بعد می شود.

۸- درصورت حضور فرد دیگری بجای داوطلب اصلی در جلسه آزمون، فرد جایگزین به مراجع قضایی تحویل گردیده و شخص داوطلب مطابق مقررات با محرومیت های شدیدی مواجه خواهد شد.

۹- خارج نمودن اوراق امتحانی (ازقبیل پاسخنامه)، کارت ورود به جلسه آزمون ممنوع بوده و تخلف محسوب میشود و با فرد متخلف برابر قانون رسیدگی به تخلفات و جرائم در آزمون های سراسری رفتار خواهد شد.

۱۰- باتوجه به اعلام دبیرخانه شورای آموزش علوم پایه پزشکی، بهداشت و تخصصی داوطلبان رشته های ارگونومی- مجموعه فیزیک پزشکی- فنآوری تصویربرداری پزشکی- مهندسی بهداشت حرفه ای- مجموعه بهداشت محیط- مهندسی پزشکی(بیوالکتریک)- مهندسی پزشکی (زیست مواد)مجاز به استفاده از ماشین حساب میباشند. استفاده از هرگونه ماشین حساب های پیشرفته و دارای امکانات برنامه ریزی، ممنوع میباشد.

داوطلبان این رشته ها ملزم به ثبت مشخصات ماشین حساب مورد استفاده خود در جلسه آزمون می باشند. درصورت مغایرت، متخلف محسوب شده و طبق قوانین هئیت بدوی رسیدگی به تخلفات آزمونها برخورد خواهد شد . نوع ماشین حسابی که داوطلبان میتوانند استفاده نمایند به شرح جدول ذیل میباشد.

ماشین حساب های مجاز برای رشته های مجاز:
FX 3600 کاسیو CASIO 1
FX 82 MS کاسیو CASIO 2
FX 991 MS کاسیو CASIO 3
FX 82 ES PLUS کاسیو CASIO 4
FX 991 ES PLUS کاسیو CASIO 5
EL 531 WH شارپ SHARP 6
۴۶۰۰ PLUS II حساب پارس PARS HESAB 7
SR 135 N سیتیزن CITIZEN 8

۱۱- به داوطلبان توصیه میشود که مندرجات برگه راهنما را دقیقاً مطالعه کرده و با توجه به شماره داوطلبی و آدرس حوزه های امتحانی که بر روی کارت شرکت در آزمون درج گردیده است حوزه امتحانی خود را شناسائی نمایند.

۱۲- انجام هرگونه عملی که منجر به ایجاد بینظمی در حوزه برگزاری گردد تخلف محسوب شده و با خاطی بشدت برخورد خواهد شد.

۱۳- کلید اولیه سوالات کلیه رشته ها در تاریخ ۹۷/۴/۱۶ از ساعت ۱۸ عصر به بعد از طریق همین سامانه اینترنتی قابل دریافت میباشد. در صورتیکه نسبت به هر یک از سوالات بر اساس کلید اعلام شده، اعتراضی وجود داشته باشد، داوطلب میتواند درخواست خود را از تاریخ ۹۷/۴/۱۶ لغایت ساعت ۱۸ ناریخ ۹۷/۴/۱۹ براساس فرم اعلام شده در انتهای دفترچه سوال آزمون، فقط بصورت اینترنتی ارسال نماید. بدیهی است به درخواستهایی که پس از انقضای مهلت و یا به صورت دستی ارسال گردند به هیچوجه ترتیب اثر داده نمیشود.

کلید نهایی در تاریخ ۹۷/۴/۳۰ اعلام خواهد شد. و زمان دریافت کارنامه علمی اولیه و دفترچه راهنمای انتخاب رشته محل و ظرفیت پذیرش دانشگاه های پذیرنده ، شروع انتخاب رشته محل، نیمه اول مرداد ماه میباشد.

۱۴- اسامی متقاضیان واجد شرایط استفاده از آیین نامه استعداد درخشان (با آزمون و بدون آزمون) جهت تایید به دانشگاه محل تحصیل مندرج در فرم تقاضانامه ثبت نام ارسال خواهد شد. لازم است متقاضیان واجد شرایط جهت تایید و معرفی از طریق دانشگاه، از تاریخ۱ لغایت ۱۴ مرداد ماه به همراه مدارک مورد نیاز، به دانشگاه محل تحصیل خود مراجعه کنند. بدیهی است در صورت عدم معرفی اسامی واجدین شرایط و یا عدم تایید از سوی دانشگاه بصورت اینترنتی طی تاریخ و زمان مقرر، مکاتبات بعدی قابل رسیدگی نبوده و مرکز سنجش آموزش پزشکی مسئولیتی را بعهده نمیگیرد.

تذکر مهم:

الف- نظر به اینکه جهت معرفی توسط دانشگاه، داوطلب واجد شرایط می بایست پیشاپیش مدارک خود را به دانشگاه ارائه دهد، به داوطلبان توصیه می شود از هم اکنون پیگیری لازم را از دانشگاه بعمل آورده و مدارک مورد نیاز را آماده نمایند.

ب- متقاضیان واجد شرایط استفاده از آیین نامه استعداد درخشان میبایست همزمان با سایر داوطلبان عادی نیمه اول مرداد ماه، نسبت به انتخاب رشته محل خود اقدام نمایند. این افراد فقط در زمان یاد شده مجاز به انتخاب رشته محل میباشند و متعاقبا از طریق دانشگاه فقط معرفی مبنی بر تایید داوطلب جهت استفاده از این سهمیه صورت خواهد گرفت و سامانه برای انتخاب رشته محل غیر فعال خواهد شد.

۱۵- بعد از برگزاری آزمون، اواسط مرداد ماه کارنامه علمی اولیه که نشاندهنده نمره علمی و رتبه داوطلب در بین داوطلبان آن رشته میباشد، از طریق همین سامانه (با وارد نمودن کدرهگیری) قابل دریافت خواهد بود. داوطلبان پس از رویت کارنامه و مطالعه دقیق مفاد دفترچه راهنمای انتخاب رشته محل، میبایست نسبت به انتخاب رشته محل خود اقدام کنند.

۱۶- بسیار مهم: با توجه به اهمیت معدل در محاسبه نمره، در صورت نیاز به تصحیح معدل درج شده در فرم ثبت نام، داوطلبان پیش از دریافت کارت ورود به جلسه، ملزم به تصحیح و ویرایش معدل خود میباشند..و فقط یک بار امکان ویرایش معدل وجود دارد.

۱۷- تائید یا عدم تائید سهمیه متقاضیان سهمیه رزمندگان و ایثارگران(۲۵ %و ۵ (%از طریق پیامک به شماره تلفن همراه داوطلب مندرج در فرم ثبت نام) اطلاع رسانی خواهد شد. در صورت عدم تائید، داوطلب موظف است سریعا به ارگان مربوطه مراجعه نموده و نتیجه را به مرکز سنجش آموزش پزشکی اعلام نماید. بدیهی است در صورت عدم دریافت تائیدیه توسط مرکز سنجش آموزش پزشکی، سهمیه داوطلب به سهمیه آزاد تغییر یافته و متعاقبا اقدامی میسر نخواهد بود.

۱۸- جهت اطلاع از هرگونه تغییرات، لازم است طی هر هفته جهت اطلاع از آخرین اخبار و همچنین اطلاعیههای بعدی این مرکز، به سامانه اینترنتی مرکز سنجش آموزش پزشکی مراجعه شود.

۱۹- نوبت برگزاری آزمون به شرح جدول شماره ۱ میباشد.

۲۰-آدرس محل حوزه امتحانی طبق جدول شماره ۲ می باشد.

دریافت فایل راهنمای برگزاری آزمون کارشناسی ارشد ۹۷ علوم پزشکی

ثبت‌نام کنید
مطلعم کن

۰ نظرات
Inline Feedbacks
مشاهده همه نظرات