آخرین جزئیات از اجرای قانون سهمیه داوطلبان ایثارگر در کنکور ارشد

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی و رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس آخرین جزئیات از اجرای قانون سهمیه داوطلبان ایثارگر در کنکور را تشریح کرد.

میترسی از اخبار کنکور ارشد جدا بمونی؟ ما همه اخبار رو بهت میگیم! کافیه عضو کانال تلگرام کارشناسی ارشد بشی … و یا وارد پیج اینستاگرام مسترتست بشی …

محمود صادقی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی و رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در گفتگو با گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به سهمیه ایثارگران در کنکور گفت: پنج درصد به سهمیه داوطلبان ایثارگر اضافه شده و سهمیه آنها از  ۲۵ به  ۳۰ درصد افزایش یافته است.

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ظرفیت جدیدی در دانشگاه‌های کشور به وجود نیامده است، اظهار کرد: افزایش سهمیه ایثارگران سبب اشغال ظرفیت‌های گذشته شده و به دنبال این موضوع ظرفیت جدیدی در  دانشگاه‌ها به وجود نیامده است.

وی ادامه داد: اگر در سال‌های گذشته  ۲۵ درصد از ظرفیت دانشگاه‎ها  بصورت کامل استفاده نمی‌شد،  مازاد آن در سهمیه آزاد قرار می‌گرفت اما طبق مصوبه سال گذشته برنامه ششم توسعه مازاد ظرفیت ایثارگران به سهمیه آزاد نمی‌رسد بلکه گروه جدیدی که مشمول سهمیه شده‌اند در آن  قرار می‌گیرند و شاید بتوان گفت مشکل دانشجویان از این بابت است.

در نظر گرفتن حدنصاب نمره برای برخی از دروس

صادقی در خصوص اصلاحات کمیسون آموزش مجلس شورای اسلامی در بحث سهمیه داوطلبان کنکور بیان کرد:  قرار دادن  حدنصاب برای برخی از رشته‌ها از جمله  برنامه‌های اصلاحی  پیش بینی شده است.

عضو کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی با اشاره به حد نصاب برخی از دروس اظهار کرد:  برای برخی از رشته های درسی حد نصابی در نظر گرفته شده است، برای مثال برخی از رشته‌ها باید ۷۰ درصد تراز را کسب کنند و برخی دیگر به ۸۰ درصد تراز  نیاز دارند که با لحاظ این حدنصاب‌ها بخشی از مشکلات برطرف خواهد شد.

صادقی با بیان اینکه راه‌حل‌ها در کمیسیون مجلس تصویب شده است، یادآور شد: این موضوع در کمیسیون  آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی  بررسی و تصویب شده است و کافیست برای قانون گذاری و تصویب نهایی وارد صحن علنی مجلس شود.

ثبت‌نام کنید
مطلعم کن

۵ نظرات
جدیدترین
قدیمی‌ترین
Inline Feedbacks
مشاهده همه نظرات
سارا
تیر ۵, ۱۳۹۷ ۸:۲۸ ب٫ظ

لطفا یه نفر جواب منو بده.این قانون امسال اجرا می شه یا سال آینده.اگه سال آینده اجرا می شه چرا همه ش خبر افزایش سهمیه رو منتشر می کنید؟

Amir hossein
تیر ۵, ۱۳۹۷ ۸:۴۴ ب٫ظ
پاسخ به  سارا

سال اینده

مهسا
تیر ۹, ۱۳۹۷ ۱۲:۴۵ ب٫ظ
پاسخ به  سارا

سلام
افزایش سهمیه قرار هست از کنکور سال آینده اجرا بشه و برای امسال اجرا نخواهد شد.

پرند
تیر ۱۰, ۱۳۹۷ ۱:۱۶ ق٫ظ
پاسخ به  مهسا

پس چرا میگه برای آزمون های امسال اجرا کنیم. کشتن مارو چقدر استرس وارد میکنن

Amir hossein
تیر ۱۰, ۱۳۹۷ ۹:۲۰ ق٫ظ
پاسخ به  پرند

اره گفته ولی نماینده ها قبول نمیکنن