نخبگان

زمان اعلام نتایج المپیاد علمی دانشجویی سال ۹۷

دفترچه انتخاب رشته ارشد 97 پزشکی

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور در حاشیه بازدید از بیست و سومین المپیاد علمی دانشجویی کشور گفت : نتایج این المپیاد اواسط شهریور ماه ۹۷ در سایت سازمان سنجش اعلام خواهد شد.

میترسی از اخبار کنکور ارشد جدا بمونی؟ ما همه اخبار رو بهت میگیم! کافیه عضو کانال تلگرام کارشناسی ارشد بشی … و یا وارد پیج اینستاگرام مسترتست بشی …

به گزارش خبرگزاری مهر، دکتر ابراهیم خدایی در حاشیه بازدید از بیست و سومین المپیاد علمی دانشجویی کشور در جمع خبرنگاران گفت: در بیست و سومین المپیاد علمی دانشجویی کشور که در روزهای ۲۸ و ۲۹ تیرماه برگزار می‌شود، تعداد ۱۱۸۲ دانشجو شرکت کردند.

وی افزود: از این تعداد ۳۲۶ نفر از آزمون کارشناسی ارشد و ۸۲۶ نفر از ۱۰ قطب دانشگاهی به مرحله نهایی المپیاد راه یافتند.

رئیس سازمان سنجش و آموزش کشور با اشاره به اضافه شدن سه رشته روانشناسی، مهندسی بافت و سلول‌های بنیادی و مهندسی صنایع به این دوره از المپیاد علمی دانشجویی کشور خاطرنشان کرد: نتایج این المپیاد اواسط شهریور ماه ۹۷ در سایت سازمان سنجش اعلام می‌شود.

خدایی درباره برگزاری المپیاد علمی دانشجویی در بخش بین‌الملل تصریح کرد: با توجه به اینکه المپیاد علمی دانشجویی در دو رشته ریاضی و آمار به صورت بین‌المللی و با مشارکت سایر کشورها برگزار می‌شد، امسال به دلیل کم‌ متقاضی بودن کشورها، بخش بین‌الملل نداریم.

وی درباره گسترش رشته‌های المپیاد اظهار داشت: سیاست سازمان سنجش، گسترش رشته‌های المپیادهای علمی است که این موضوع پس از اعلام آمادگی انجمن‌های علمی، بررسی و در نهایت تصمیم‌گیری می‌شود؛ البته به دلیل هزینه برگزاری این المپیاد، لازم است دانشگاه‌ها و نهادهای ذیربط، حمایت بیشتری از برگزاری المپیاد داشته باشند.

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور درباره تسهیلات برگزیدگان المپیاد علمی دانشجویی کشور یادآور شد: ورود بدون آزمون ۱۵ نفر اول به دوره کارشناسی ارشد، یکی از این تسهیلات است و دیگر اینکه سه نفر اول در هر رشته، عضو بنیاد ملی نخبگان می‌شوند و از تسهیلات بنیاد استفاده خواهند کرد.

ثبت‌نام کنید
مطلعم کن

۴ نظرات
جدیدترین
قدیمی‌ترین
Inline Feedbacks
مشاهده همه نظرات
مصی
مرداد ۳, ۱۳۹۷ ۱۱:۲۶ ب٫ظ

سلام به کارشناسان گروه تو رو خدا جواب سوال ما رو بدید.بخدا تنها منبع دقیق برای سوال های ما کانال شماست

مصی
مرداد ۳, ۱۳۹۷ ۱۰:۳۴ ق٫ظ

سلام خانم مهسا و آقای شهریار لطفا راهنمایی کنید که آیا پذیرش نهایی که شهریور میاد براساس نمره کل هست یا رتبه؟؟اخه تو سنجش زده براساس نمره کل

عبدالرضا
مرداد ۳, ۱۳۹۷ ۴:۲۸ ب٫ظ
پاسخ به  مصی

سلام رتبه