عدم برگزاری المپیاد بین‌ المللی علمی دانشجویی در سال ۹۷

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور گفت: با توجه به حد نصاب نرسیدن تعداد افراد متقاضی برای شرکت در المپیاد علمی دانشجویی بین‌المللی، این المپیاد امسال برگزار نمی‌ شود.

میترسی از اخبار کنکور ارشد جدا بمونی؟ ما همه اخبار رو بهت میگیم! کافیه عضو کانال تلگرام کارشناسی ارشد بشی … و یا وارد پیج اینستاگرام مسترتست بشی …

به گزارش خبرگزاری فارس، ابراهیم خدایی رئیس سازمان سنجش آموزش کشور صبح امروز در حاشیه بازدید از بیست و سومین المپیاد علمی دانشجویی در پردیس فنی شهید عباسی در جمع خبرنگاران، گفت: بیست و سومین المپیاد علمی و دانشجویی امروز و فردا ۲۸ و ۲۹ تیر ماه با حضور یک هزار و ۱۸۲ نفر شرکت‌کننده برگزار شد که ۳۲۶ نفر از برگزیدگان آزمون کارشناسی ارشد و ۸۲۶ نفر دانش‌آموزان سال سوم دبیرستان از ۱۰ قطب دانشگاهی در این المپیاد شرکت کردند.

وی افزود: امسال سه رشته روانشناسی، مهندسی صنایع و سلول‌های بنیادی و مهندسی بافت به المپیاد اضافه شد و نتایج المپیاد اواسط شهریور ماه اعلام می‌شود.

خدایی درباره آزمون بین‌المللی المپیاد نیز گفت: المپیاد علمی بین‌المللی هر ساله در دو رشته ریاضی و آمار برگزار می‌شد که به دلیل کم بودن متقاضیان ممکن است امسال برگزار نشود.

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور با بیان اینکه سازمان سنجش سعی در گسترش رشته‌های المپیاد دارد، اظهار داشت: سیاست سازمان این است که رشته‌ها را افزایش دهد ولی این موضوع به اعلام آمادگی دانشگاه‌های مربوطه بستگی دارد زیرا برگزاری المپیاد بسیار سنگین است و برای برگزاری نیاز به حمایت دانشگاه‌ها داریم.

وی با اشاره به امتیازاتی که به برگزیدگان المپیاد ارائه می‌شود، گفت: در بحث سلول‌های بنیادی و مهندسی بافت امسال بنیاد ملی نخبگان به ما کمک کرد تا این رشته به المپیاد افزوده شد، امتیازات نیز به این صورت است که سه نفر اول هر رشته عضو بنیاد ملی نخبگان می‌شود و ۱۵ نفر اول به صورت بدون آزمون به دانشگاه راه می‌یابند.

ثبت‌نام کنید
مطلعم کن

۱ دیدگاه
جدیدترین
قدیمی‌ترین
Inline Feedbacks
مشاهده همه نظرات
علی
تیر ۲۹, ۱۳۹۷ ۶:۵۷ ب٫ظ

سوم دبیرستان؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
خوبه خود دکتر کدخدایی اونجا اومدن و دیدن الان میگه دانش اموز