پارسه
نوگام
مدرسان شریف
عالم زاده

پذیرش کارشناسی ارشد استعداد درخشان ۹۷ دانشگاه غیردولتی شمال

دانشگاه غیردولتی-غیرانتفاعی شمال برای سال تحصیلی ۹۷-۹۸ از میان داوطلبان واجد شرایط به صورت بدون آزمون دانشجوی کارشناسی ارشد می پذیرد.

میترسی از اخبار کنکور ارشد جدا بمونی؟ ما همه اخبار رو بهت میگیم! کافیه عضو کانال تلگرام کارشناسی ارشد بشی … و یا وارد پیج اینستاگرام مسترتست بشی …

به گزارش مستر تست، در راستای آیین ­نامه پذیرش بدون آزمون استعدادهای درخشان در دوره تحصیلی کارشناسی ارشد به شماره ۷۷۹۴۸/۲۱ مورخ ۵-۵-۹۳ مصوب وزارت علوم، تحقیقات و فناوری (عتف)، و دستورالعمل اجرایی آیین­­ نامه پذیرش بدون آزمون استعدادهای درخشان در سال تحصیلی ۹۸-۱۳۹۷ به شماره ۹۱۸۶/س مورخ ۲۵-۲-۹۷، دانشگاه شمال بر اساس «شیوه­ نامه اجرایی» که پیوست این اطلاعیه می­باشد، اقدام به پذیرش بدون آزمون استعدادهای درخشان در دوره تحصیلی کارشناسی ارشد برای نیمسال اول سال تحصیلی ۹۸-۱۳۹۷ در رشته­ های مندرج در جدول زیر، می­ نماید.

کلیه متقاضیان پذیرش بدون آزمون استعدادهای درخشان در دوره تحصیلی کارشناسی ارشد میبایست مدارکی که در ذیل ذکر می گردد را حداکثر تا تاریخ ۱۳۹۷/۰۵/۱۰ به دفتر تحصیلات تکمیلی ارسال نمایند.

  1. فرم تکمیل شده شماره ۱
  2. فرم تکمیل شده شماره ۲
  3. تصویر شناسنامه و کارت ملی

نشانی دانشگاه: مازندران، آمل، کیلومتر ۵ جاده هراز، دوراهی امامزاده عبدالله، دانشگاه شمال، کد پستی ۸۴۵۹۶-۴۶۱۶۱

شیوه نامه پذیرش:

ماده۱. دانشگاه شمال اختیار دارد حداکثر ۱۰% (ده درصد) از ظرفیتِ پذیرش با آزمون دوره کارشناسی ارشد خود در هر کدرشته- محل را به دانشجویان دوره کارشناسی پیوسته دانشگاه شمال یا سایر دانشگاهها به صورت مازاد بر ظرفیتِ پذیرشِ با آزمون و با رعایت شرایط زیر اختصاص دهد:
۱-۱. پس از گذراندنِ حداقل سه چهارم واحدهای درسی تا پایان نیمسال ۶ به لحاظ میانگین کل جزو پانزده درصد برتر  دانشجویان هم رشته و هم ورودی خود باشد.

تبصره: چنانچه پانزده درصد برتر دانشجویان حائز شرایط، به دلیل انصراف یا عدم تقاضا، از تسهیلات مربوط استفاده نکردند و ظرفیت پذیرش بدون آزمون دوره کارشناسی ارشد رشته ای تکمیل نشد، در این صورت دانشگاه شمال مجاز به پذیرش صرفاً ده درصد برتر بعدی متقاضیان خودِ دانشگاه شمال است و پذیرش متقاضیان سایر دانشگاه ها و همچنین صدور معرفی نامه برای اینگونه متقاضیان جهت اخذ پذیرش از سایر دانشگاه ها، خارج از شرایط و ضوابط آیین نامه است.
۲-۱. حداکثر در مدت ۸ نیمسال تحصیلی دانش آموخته شود.

تبصره۱: دانشگاه اختیار دارد درخواست دانشجویانی که طول مدت تحصیلشان به دلایلی خارج از اختیار خود (مانند بیماری، مأموریت والدین یا همسر و یا به دلیل زایمان)، حداکثر دو نیمسال تحصیلی بیش از مدت مجاز مذکور در این شیوه نامه بشود را پس از تأیید کمیسیون موارد خاص دانشگاه محل تحصیل، برای استفاده از تسهیلات این شیوه نامه بررسی کند.

تبصره۲: دانشگاه اختیار دارد متقاضیانی را که در طول شش نیمسال تحصیلی دانشآموخته شوند و به لحاظ میانگین کل در مقایسه با میانگین کل هشت نیمسالِ دانشجویان هم رشته و غیرهم ورودی خود جزو پانزده درصد برتر باشند، به صورت مازاد بر ظرفیت پذیرش بدون آزمون در مقطع کارشناسی ارشد همان سال پذیرش کند.

۳-۱. پذیرش برای سال تحصیلی بلافاصله پس از دانش آموختگی و صرفاً برای یک بار امکان پذیر است.

۴-۱. پذیرش در همان رشته تحصیلی یا رشته های تحصیلی مرتبط با آن به تشخیص گروه آموزشی و تأیید شورای آموزشی دانشگاه امکانپذیر است.

ماده۲. درخواست کلیه متقاضیان توسط معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی و مدیر تحصیلات تکمیلی بررسی خواهد شد.

ماده ۳. پذیرش افراد مشمول این شیوه نامه با تأیید شورای استعداد درخشان دانشگاه امکان پذیر است.

ماده ۴. دانشگاه میتواند با رعایت شرایط مندرج در این شیوه نامه، فقط یک بار تا اول شهریورماه هر سال نسبت به پذیرش حائزین شرایط اقدام نماید. اسامی پذیرفته شدگان باید توسط معاون آموزشی دانشگاه برای تأیید صلاحیت عمومی به سازمان سنجش ارسال شود و قطعی شدن ثبت نام منوط به تأیید سازمان مذکور است.

ماده ۵. هر دانشجو صرفاً میتواند نسبت به اخذ پذیرش نهایی از یک دانشگاه اقدام نماید؛ لذا دانشگاه ها پس از فراخوان خاص خود میبایست قبل از درج اطلاعات پذیرفته شدگان حائز شرایط در پرتال ارتباطی این سازمان، در خصوص پذیرش یا عدم پذیرش افراد تعیین شده طی یک تاریخ مشخص به دانشجویان اطلاع رسانی نمایند تا دانشجویانی که موفق به اخذ پذیرش از چند دانشگاه شده اند، در خصوص وضعیت پذیرش خود تصمیمگیری نماید. بدیهی است هر دانشجو میبایست نسبت به ثبت نام در یک دانشگاه اقدام نماید و از سایر پذیرش های خود (قبل از اینکه دانشگاه اطلاعات متقاضیان را از طریق پرتال ارتباطی به این سازمان اعلام نماید) سریعاً انصراف دهد.

ماده ۶. تغییر رشته یا محل تحصیل افراد پذیرفته شده بر اساس این شیوه نامه، مجاز نیست. لذا بعد از تأیید نهایی وضعیت متقاضیان پذیرش شده، امکان تغییر رشته و دانشگاه برای آنان میسر نخواهد بود.

ثبت‌نام کنید
مطلعم کن

۰ نظرات
Inline Feedbacks
مشاهده همه نظرات