تجمع دانشجویان در اعتراض به کاهش ظرفیت رشته های ارشد علوم پزشکی

دانشجویان معترض به کاهش ظرفیت رشته‌های دانشگاه‌های علوم پزشکی در دفترچه کنکور ارشد مقابل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تجمع کردند.

میترسی از اخبار کنکور ارشد جدا بمونی؟ ما همه اخبار رو بهت میگیم! کافیه عضو کانال تلگرام کارشناسی ارشد بشی … و یا وارد پیج اینستاگرام مسترتست بشی …

به گزارش خبرگزاری آنا، دانشجویان در تجمع اعتراضی که امروز در مقابل وزارت بهداشت صورت گرفت، خواستار افزایش ظرفیت رشته‌های دانشگاه‌های علوم پزشکی شدند. دانشجویان معتقدند شرایط پیش آمده سبب شده است که حتی دانشجویان تک‌رقمی و دو رقمی امیدی به قبولی در دانشگاه‌های خوب تهران نداشته باشند.

محمد حضرتی دانشجوی رشته ایمنی‌شناسی دانشگاه تبریز در گفتگو با خبرنگار آنا گفت: قرار بود نتیجه کنکور ارشد پزشکی ۳۱ تیرماه اعلام شود، اما کارنامه‌ها با تأخیر ۲۲ روزه به دست دانشجویان رسید.

وی در ادامه افزود: مهم‌تر از بحث اعلام نتایج، مسئله کاهش ظرفیت‌ها است. امسال ظرفیت تمامی رشته‌های شاخه پزشکی ۵۰ درصد کاهش داشته است و این سبب شده دانشجویان با مشکل روبرو شوند.

این دانشجو ادامه داد: در حال حاضر با سهمیه‌بندی‌های اعلام شده با رتبه سه منطقه‌ای و ۴۰ کشوری، نمی‌توانم در دانشگاه تهران قبول شوم و این ظلم آشکار به دانشجویان این رشته‌ها است.

وی در ادامه تصریح کرد: بحث تخصیص خوابگاه نیز دانشجویان غیربومی را نگران کرده است، زیرا در دفترچه راهنمای ارشد بر عدم تخصیص خوابگاه به دانشجویان غیربومی تأکید شده است و به‌این‌ترتیب وزارت بهداشت دست دانشجویان شهرستانی را از دانشگاه‌های تهران دور کرده است.

مریم چشمه کبودی نیز در تماس با خبرنگار خبرگزاری آنا گفت: کاهش ناگهانی ظرفیت دانشگاه‌های وزارت بهداشت به همه متقاضیان رشته‌های ارشد شوک ناگهانی وارد کرده و این مسئله سبب شده که حتی رتبه‌های تک‌رقمی و دورقمی هم‌دستشان به دانشگاه‌های خوب نرسد.

وی با اشاره به اینکه این کار وزارت بهداشت منصفانه نیست تصریح کرد: آینده تحقیق و توسعه علوم پزشکی، رشته‌های علوم پایه است و نباید تنها تمرکز وزارت بهداشت بر روی رشته‌های پزشکی و پرستاری بوده و نسبت به سایر رشته‌ها بی‌تفاوت باشد.

سبزی‌کار دانشجوی دیگری است که در گفتگو با آنا گفت: کاهش ظرفیت‌های کارشناسی ارشد دانشگاه‌های علوم پزشکی، تمامی دانشجویان را سردرگم کرده است.

وی که در تهران زندگی می‌کند در ادامه افزود: در حال حاضر با ظرفیت‌های اعلام شده، نمی‌توانم در تهران قبول شوم و این به‌شدت برای ما مشکل‌زا است.

این دانشجو در ادامه اضافه کرد: هر بار وزارت بهداشت دچار بحران می‌شود، آن را در بخش دانشگاه تلافی می‌کند و بدون اهمیت دادن به شرایط دانشجویان تلاش می‌کند، خودش را از بحران عبور دهد، بدون آنکه مسئولان این حوزه فکر کنند که چه بلایی بر سر دانشجویان می‌آید.

ثبت‌نام کنید
مطلعم کن

۱۱ نظرات
جدیدترین
قدیمی‌ترین
Inline Feedbacks
مشاهده همه نظرات
مهدیه
مرداد ۱۹, ۱۳۹۸ ۹:۵۳ ب٫ظ

چطوری باید اعتراضامونو کتبی بنویسیم من با رتبه کل ۵۰ اصلا دانشگاه قبول نمیشم ???

shadi
مرداد ۲۳, ۱۳۹۸ ۵:۳۷ ب٫ظ
پاسخ به  مهدیه

رشتت چیه عزیزم؟

سارا
مرداد ۲۹, ۱۳۹۷ ۸:۵۶ ب٫ظ

سلام من کنکور ارشد مهندسی پزشکی بیوالکتریک امتحان دادم الان برای
انتخاب رشته فقط باید مهندسی پزشکی بزنم؟؟
یا فیزیک پزشکی و انفورماتیک پزشکی هم می توانم بزنم؟
یا باید کنکور این رشته هارو به طور جداگانه شرکت می کردم ؟
لطفا اگه اطلاع دارین راهنمایی کنید ممنونم.

مهسا
مرداد ۳۱, ۱۳۹۷ ۹:۰۷ ب٫ظ
پاسخ به  سارا

سلام
فقط برای رشته امتحانی خودتون میتونید انتخاب رشته کنید.

فریده
مرداد ۲۹, ۱۳۹۷ ۱:۵۵ ب٫ظ

انشالله که نتیجه بده

سحر
مرداد ۲۹, ۱۳۹۷ ۹:۱۶ ق٫ظ

از همه بدتر ندادن خوابگاهه واقعا تکلیف ما چیه؟ مگه چند نفر پذیرش میکنید که راحت میگید خوابگاه نمیدیم به این فکر نمیکنن که تکلیف یه دختر توو یه شهر غریب چیه

شیما
مرداد ۲۹, ۱۳۹۷ ۳:۴۹ ب٫ظ
پاسخ به  سحر

هیچی من اگ خابگاه نداشتم شهر دیگ نمیرفتم اونم با این وضع بد جامعه

Midwife
مرداد ۲۸, ۱۳۹۷ ۷:۳۰ ب٫ظ

مرسی از همه کسایی ک پاشدن رفتن اعتراض کردن
واقعا این حقمون نیست بعد از دو سال شبانه روز درس خوندن الان نگران این باشیم که با رتبه تک رقمی دانشگاه تهران قبول نشیم

نگین
مرداد ۲۸, ۱۳۹۷ ۱۰:۰۶ ب٫ظ
پاسخ به  Midwife

اره بخدا من دارم دق میکنم

یاس
مرداد ۲۹, ۱۳۹۷ ۰:۴۴ ق٫ظ
پاسخ به  Midwife

شما رتبت چند شد ؟

نگین
مرداد ۲۹, ۱۳۹۷ ۲:۲۲ ب٫ظ
پاسخ به  یاس

۳۹