پارسه
نوگام
کیهان روان
عالم زاده

افزایش پذیرش دانشجوی کارشناسی ارشد در دانشگاه های غیردولتی در سال های اخیر

معاون آموزشی وزارت علوم گفت: تعداد دانشجویان دانشگاه های دولتی و پیام‌نور در مقطع کارشناسی ارشد بدون تغییرات محسوس باقی مانده، در حالی که دانشگاه های غیر دولتی به افزایش دانشجو در این مقطع سوق پیدا کرده اند.

میترسی از اخبار کنکور ارشد جدا بمونی؟ ما همه اخبار رو بهت میگیم! کافیه عضو کانال تلگرام کارشناسی ارشد بشی … و یا وارد پیج اینستاگرام مسترتست بشی …

به گزارش ایسنا، دکتر مجتبی شریعتی‌نیاسر در نشست “اندیشه‌ورزی” که در محل اندیشکده علم مرکز الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت، برگزار شد، گفت: در مقطع کارشناسی ارشد، تعداد دانشجویان دانشگاه‌های دولتی و پیام‌نور بدون تغییراتی محسوس باقی مانده، این در حالی است که دانشگاه‌های غیر دولتی به افزایش دانشجو در این مقطع سوق پیدا کرده‌اند، بخصوص دانشگاه آزاد از سال ۹۳ به بعد با افزایش دانشجویان تحصیلات تکمیلی مواجه بوده است.

معاون آموزشی وزارت علوم با بیان اینکه همواره دانشگاه آزاد در گروه علوم انسانی عدد بالای خود را حفظ کرده است، از کاهش این رشته‌ها در دانشگاه پیام نور خبر داد و گفت: در گروه علوم پایه، که به اعتقاد من مورد غفلت واقع شده است، دانشگاه‌های وزارت علوم و دانشگاه آزاد وضعیت یکنواختی داشته، این در حالی است که تعداد دانشجویان این گروه در دانشگاه پیام نور کاهش یافته‌است.

شریعتی نیاسر همچنین از افزایش دانشجویان رشته‌های فنی مهندسی در وزارت علوم خبر داد و با بیان اینکه دانشگاه آزاد از این لحاظ تغییر چندانی نکرده است، کاهش دانشجویان این رشته‌ها در موسسات غیرانتفاعی را یادآور شد و افزود: در رشته‌های کشاورزی و دامپزشکی، مراکز وابسته به وزارت علوم بدون تغییر باقی مانده، همچنین تعداد دانشجویان این رشته‌ها در دانشگاه‌های آزاد و پیام نور کاهش قابل ملاحظه‌ای داشته که این به جهت سیاست گذاری‌ها در این زمینه است.

وی سپس به ارائه نتایج آماری توسعه مقاطع به تفکیک زیر نظام‌ها پرداخت و توضیح داد: در دانشگاه‌های عطف، یکنواختی در همه رشته‌ها، یکنواختی در جمعیت دانشجویی مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد، و نیز افزایش دانشجویان در مقطع دکتری قابل ملاحظه است.

معاون آموزشی وزارت علوم، افزود: دانشگاه آزاد با افزایش رشته‌های علوم انسانی و هنر، کاهش رشته‌های هزینه بر، کاهش جمعیت دانشجویی در مقطع کارشناسی و افزایش آن در مقطع تحصیلات تکمیلی، خاصه دکتری، همراه بوده است.

شریعتی‌نیاسر خاطرنشان کرد: همچنین در دانشگاه غیرانتفاعی با کاهش دانشجویان در رشته‌های فنی و کشاورزی، یکنواختی در بقیه رشته‌ها، کاهش جمعیت دانشجویی در مقطع کاردانی و کارشناسی و نیز افزایش آن در مقطع کارشناسی ارشد رو به رو بوده‌ایم.

وی ادامه داد: دانشگاه پیام نور نیز با کاهش تعداد دانشجو در رشته‌های هنر، کاهش جدی جمعیت دانشجویی در بقیه رشته‌ها، کاهش جدی در مقطع کارشناسی و نیز یکنواختی جمعیت دانشجویی در مقطع تحصیلات تکمیلی مواجه بوده است. این در حالیست که دانشگاه فنی و حرفه‌ای نیز در رشته‌های هنری افزایش دانشجو داشته، در سایر رشته‌ها بدون تغییر بوده و نیز در مقطع کاردانی آن تغییری در جمعیت دانشجویی صورت نگرفته است.

ثبت‌نام کنید
مطلعم کن

۸ نظرات
جدیدترین
قدیمی‌ترین
Inline Feedbacks
مشاهده همه نظرات
زهره
مرداد ۱۵, ۱۳۹۷ ۱:۴۳ ب٫ظ

با توجه به اینکه امسال این دانشگاه در این رشته ۱۵ نفر پذیرش میکند

زهره
مرداد ۱۵, ۱۳۹۷ ۱:۴۱ ب٫ظ

از چند نفر پرسیدم نظرات مختلفی دادند

زهره
مرداد ۱۵, ۱۳۹۷ ۱:۴۰ ب٫ظ

با سلام لطفا هر کسی میدونه جواب بده
ایا با رتبه ۶۳۵ در سهمیه و آخرین رتبه مجاز ۱۳۴۹ در کد ضریب ۳ علوم اجتماعی امکان قبولی در جامعه شناسی روزانه دانشگاه شهید چمران اهواز هست
و این شانس چقدر است

مسعود
مرداد ۲۴, ۱۳۹۷ ۱۰:۵۱ ق٫ظ
پاسخ به  زهره

خیر امکانش صفره

زهره
مرداد ۲۴, ۱۳۹۷ ۲:۴۹ ب٫ظ
پاسخ به  مسعود

سلام چطور
کسی که کارشناسی چمران خونده گفته پارسال با این رتبه پذیرش داشته

محسن
مرداد ۱۰, ۱۳۹۷ ۱۰:۰۷ ق٫ظ

اینکه خبر خوبی نیست. لازم به ذکره که ظرفیت دولتی لاقل در امسال با توجه به مصوبات اخیر کاهش هم داشته.

مائدهmaede
مرداد ۹, ۱۳۹۷ ۹:۲۶ ب٫ظ

رشته حسابداری ارشد اصلا خوزستان نه پیام نور داره ن شبانه.اهواز فقط ازاد ک ظرفیتش کم متاسفانه.

زهره
مرداد ۹, ۱۳۹۷ ۷:۵۴ ب٫ظ

مثلا اهواز در رشته جامعه شناسی در مقطع ارشد پیام نور پذیرش نداره
یعنی به طور کل پیام نور اهواز این رشته را ندارد