توضیح معاون وزیر علوم در خصوص اعتبار مدارک تحصیلی

معاون وزیر علوم گفت: مدارک کلیه دانش آموختگان دانشگاهی که با مجوز وزارت علوم فعالیت دارند، از اعتبار یکسانی برخوردار است.

میترسی از اخبار کنکور ارشد جدا بمونی؟ ما همه اخبار رو بهت میگیم! کافیه عضو کانال تلگرام کارشناسی ارشد بشی … و یا وارد پیج اینستاگرام مسترتست بشی …

به گزارش ایسنا، معاون آموزشی وزیر علوم با اشاره به اعتبار مدارک اعطا شده از سوی دانشگاه ها به دانش آموختگان توضیح داد: بر خلاف آن چه که برخی از دستگاه های اجرایی ادعا کرده‌اند مدارک کلیه دانش آموختگان دانشگاهی که با مجوز وزارت علوم فعالیت دارند، از اعتبار یکسانی برخوردار است. در این راستا خرداد ماه سال جاری بخش‌نامه ای به سازمان امور استخدامی کشور نیز ابلاغ کردیم و بر اساس آن به همه دستگاهها نیز ابلاغ شد که مدارک دانشگاه های تحت نظر وزارت علوم از اعتبار یکسانی برخوردار است.

دکتر شریعتی نیاسر خاطر نشان کرد: علاوه بر آن هیچ دستگاهی که استخدام نیرو دارند مجاز نیستند که برای افراد مد نظر خود اعلام کنند که مدارک آنها فاقد اعتبار است چرا که مدارک همه دانشگاه ها از اعتبار یکسانی برخوردارند.

شریعتی نیاسر همچنین با تاکید بر این که از دو سال گذشته نظام رتبه بندی ملی را پیاده سازی کردیم گفت: این نظارم رتبه بندی با عنوان ” یونی رنک ” تعریف کردیم که در آن موسسات آموزشی متناسب با عملکرد آنها به چند سطح دسته بندی کردیم.

وی اضافه کرد:‌ این دسته بندی به معنی درجه بندی نیست بلکه به معنای هم قیاس قرار دادن مراکز آموزشی است تا نظارت‌های ما بر این موسسات معنا دار شود.

شریعتی نیاسر ادامه داد: بر اساس سیاست‌های جدید وزارت علوم به دانشگاهها اجازه داده شده است که با دانشگاههای مهم دنیا دوره مشترک برگزار کنند این امر امکان تعامل دانشگاههای کشور با دانشگاههای معتبر دنیا فراهم خواهد شد.

وی همچنین با اشاره به سیاست‌های استکباری دولت امریکا و همدستان آن و فشارهایی که به دانشجویان ایرانی مقیم خارج وارد می‌کنند، اشاره کرد و گفت: به دلیل فشارهایی که به این دسته از دانشجویان وارد می‌شود، ما اعلام کردیم که پذیرای همه دانشجویان ایرانی مشغول به تحصیل خارج از کشور هستیم.

شریعتی نیاسر تحصیل این دانشجویان در دانشگاههای معتبر دنیا و ثبت نام حداقل یک ترم در این دانشگاهها را از شروط پذیرش این دانشجویان دانست و افزود: این مصوبه تا پایان سال ۹۷، اجرایی خواهد شد. اعلام این سیاست نشان می‌دهد که نظام آموزشی کشور قادر به پذیرش جوانان ایرانی است که در خارج از کشور مشغول به تحصیل هستند.

معاون آموزشی وزیر علوم همچنین به چالش‌های ایجاد شده برای دانشجویان خارج مشغول به تحصیل در دانشگاههای داخل اشاره کرد و گفت: به دلیل بالا رفتن نرخ ارز امکاناتی را فراهم کردیم تا برای دانشجویان خارجی که در ایران شهریه به ارز پرداخت می‌کنند، تسهیلاتی فراهم شود.

به گفته‌ وی، این دسته از دانشجویان می‌توانند با نرخ ارز دولتی معادل ریالی آن را به دانشگاهها پرداخت کنند.

ثبت‌نام کنید
مطلعم کن

۷ نظرات
جدیدترین
قدیمی‌ترین
Inline Feedbacks
مشاهده همه نظرات
محمد
مهر ۳, ۱۳۹۷ ۳:۳۴ ب٫ظ

چند ماه پیش تو سایت سازمان سنجش یه استخدامی اومد که اجازه ثبت نام رو فقط به دارندگان مدرک بعضی از دانشگاه ها (بطور مثال دانشگاه تهران) میداد. لطفا برید تو قسمت استخدامی های سایت سازمان سنجش ببینید! من رشته و معدل و همه شرایطم اوکی بود بجز دانشگاه محل تحصیلم بخاطر همین ثبت نام نکردم…. دوستان کسی یادشه چه آزمونی بود؟؟؟

...
مهر ۳, ۱۳۹۷ ۵:۳۸ ب٫ظ
پاسخ به  محمد

بله استخدام دفتر فنی مهندسی سازمان تامین اجتماعی

پگاه
مهر ۳, ۱۳۹۷ ۳:۲۴ ب٫ظ

کسی اینجا علامه قزوینی قزوین ثبت نام کردی ؟؟

پگاه
مهر ۳, ۱۳۹۷ ۳:۲۴ ب٫ظ

دوستان کارنامه نهایی ارشد ازاد دقیق کی میاد ؟؟؟

پونه
مهر ۳, ۱۳۹۷ ۳:۳۳ ب٫ظ
پاسخ به  پگاه

سلام دقیقا ۱۰ روز دیگه

مریم
مهر ۱۴, ۱۳۹۷ ۲:۳۶ ب٫ظ
پاسخ به  پونه

واقعا یعنی جای امیدواری هس?ک قبولباشه???یا خداااا کمکم کن

حکیم باشی
مهر ۳, ۱۳۹۷ ۱۲:۲۹ ب٫ظ

کم کم می خوان ظرفیت روزانه رو کم کنن و همه دانشگاه ها رو پولی کنند. اینطور که بوش میاد