توضیح وزیر علوم درخصوص ارائه آمار میزان شاغلان مقطع کارشناسی ارشد

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: رصد اشتغال دانش آموختگان بر اساس استعلام وضعیت بیمه آنها صورت می‌ گیرد.

میترسی از اخبار کنکور ارشد جدا بمونی؟ ما همه اخبار رو بهت میگیم! کافیه عضو کانال تلگرام کارشناسی ارشد بشی … و یا وارد پیج اینستاگرام مسترتست بشی …

به گزارش ایسنا، دکتر منصور غلامی درخصوص چگونگی رصد اشتغال دانش‌آموخته‌های دانشگاهی اظهار داشت: وزارت علوم با دریافت اطلاعات مربوط به دانش‌آموخته‌های چندین دانشگاه دولتی کشور و با استفاده از کد ملی آنها و استعلام از سازمان‌های بیمه‌ای مختلف در کشور، توانست آمار تعداد افرادی که حق بیمه پرداخت می‌کنند را به دست آورد.

وی افزود: بر اساس اطلاعات به دست آمده از آماری که برای این روش به کار گرفته شده، بدیهی است که نمونه استفاده شده در بررسی مذکور با وضعیت تمامی فارغ التحصیلان انطباق ندارد چرا که تمامی آمار هر گروه بررسی نشده است.

وزیر علوم خاطرنشان کرد: تراکم عدم اشتغال دوره‌های دکتری مربوط به فارغ‌التحصیلان چند سال گذشته است و دوره‌های قدیمی‌تر شاغل شده‌اند.

به گزارش اداره کل روابط عمومی وزارت علوم، برخی رسانه ها اخیراً به نقل از وزیر علوم اعلام کردند که ۹۰ درصد فارغ‌التحصیلان مقطع دکتری و ۷۰ درصد فارغ‌التحصیلان مقطع کارشناسی ارشد شاغل هستند.

ثبت‌نام کنید
مطلعم کن

۶ نظرات
جدیدترین
قدیمی‌ترین
Inline Feedbacks
مشاهده همه نظرات
دوست من کتاب
آبان ۵, ۱۳۹۷ ۶:۳۱ ب٫ظ

ای بابا تا شغل از نظر ایشون و امثالشون چی باشه ،اطراف من پر از تحصیل کرده هاییه که ماهی ۶۰۰ الی ۸۰۰ حقوقشونه که تازه سیصدوپنجاه تومن هم از حقوقشون برای بیمه کم میشه، حالابیان بشینن امار بگیرند و اطلاعاتی به ما بدهند آخرش که چی؟؟؟ یه نفر نیست بگه شما که نشستید امار میگیرید حداقل ببینید چقد پول دستشون میگیره (مردم دارند از فقر نابود میشوند) البته بهتره بگم بازم اوضاع این افراد خوبه بیمه دارند،حداقل در اینده بازنشسته شوند حقوق دارند …..خیلیا که مثل من بیمه هم ندارند و حقوق کم چه کنند؟؟؟؟؟؟
دلم خوشه تحصیلات دارم ،داشتم فوق لیسانس میخوندم که بتونم کار خوب و آبرومند داشته باشم،ارشد میخوندم که بتوانم استخدام رسمی یا حتی قراردادی با بیمه بشم اما رهبر عزیزمون فرمودند فقط دانشگاه فرهنگیان رو استخدام کنید و بقیه صلاحیت ندارند رسمی یا استخدام اموزش پرورش شوند ( بخاطر ناامیدی از استخدام و گرونی این ترم ارشدمو نیمه رها کردم……)الان دارم بعنوان نیروی ازاد تو مدرسه غیر انتفاعی تدریس میکنم با حقوق زیر ۹۰۰ تومن بیمه هم ندارم …. .

س.ر
آبان ۹, ۱۳۹۷ ۶:۰۵ ب٫ظ
پاسخ به  دوست من کتاب

سلام خوش به حالتون .کاش منم ارشد قبول میشدم با این شرایط فکری کم اوردم.موفق باشید

Naderi
آبان ۵, ۱۳۹۷ ۴:۳۲ ب٫ظ

آخه شاغل از نظر ایشون شامل چه شغل هایی میشه؟؟!!

تکمیل ظرفیت۹۷
آبان ۱, ۱۳۹۷ ۹:۱۳ ب٫ظ

ارشد پزشکی اگر اشتباه نکنم از ۷ابان تا۱۲تکمیل ظرفیت میخواد بذاره
ولی این ظلمه وزیر علوم برای ما اجراش نکنه
خداییش درست نیست.

زینب
آبان ۵, ۱۳۹۷ ۱۰:۱۴ ق٫ظ

از کجا شنیدی خبرش موثقه؟

نرگس
مهر ۳۰, ۱۳۹۷ ۱۰:۴۰ ب٫ظ

فقط توجیه