نخبگان

اقدام غیرقانونی برخی از مراکز در جذب دانشجوی کارشناسی ارشد

معاون آموزشی وزارت علوم گفت: برخی مراکز به صورت غیرقانونی اقدام به جذب دانشجوی دکتری و کارشناسی ارشد کرده بودند که به شدت با آنها برخورد شده است.

میترسی از اخبار کنکور ارشد جدا بمونی؟ ما همه اخبار رو بهت میگیم! کافیه عضو کانال تلگرام کارشناسی ارشد بشی … و یا وارد پیج اینستاگرام مسترتست بشی …

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت علوم، معاون آموزشی وزارت علوم ساماندهی آموزش عالی در توسعه موسسات، جمعیت دانشجویی و هدف گذاری در تحصیلات تکمیلی را از اولویت های وزارت علوم برشمرد و خاطر نشان کرد: برنامه ریزی ها برای اجرای هدفمند ماموریت گرایی در دانشگاه ها، ساماندهی مدیریت منطقه ای با هدف تفویض برخی اختیارات به مناطق به منظور سیاست گذاری و آمایش ساماندهی مراکز آموزش عالی به صورت کالبدی و هم افزایی بین آنها از اولویت های سه گانه معاونت آموزشی وزارت علوم است.

وی در تشریح حوزه ماموریت گرایی در دانشگاه های عنوان کرد: این بدان معناست که هر مرکز آموزش عالی باید شاهراهی برای فعالیت های علمی آموزشی خود تعریف کند.

معاون آموزشی وزارت علوم ادامه داد: این اقدام به ویژه برای مراکز در حال توسعه ضروری است، چراکه مراکز توسعه یافته عمدتاً در مرزهای دانش حرکت می کنند ولی مراکز درحال توسعه حتماً باید ماموریت محوری داشته باشند.

شریعتی نیاسر اظهار داشت: اگر قرار است دانشگاهی در حوزه صنعت فعالیت کند، باید تنها در زمینه رشته های مرتبط با صنعت ورود کنند نه همه زمینه ها. .

مراکز آموزش عالی باید قانون مند کار کنند

شریعتی نیاسر با بیان اینکه مراکز آموزش عالی باید قانون مند کار کنند، گفت: آموزش عالی و مراکز آموزش عالی باید بر محور قانون حرکت کنند و دانشگاه های آزاد و غیر انتفاعی توجه داشته باشند که در مسیر قانون حرکت کنند در غیر این صورت با آنان برخورد می شود.

ساماندهی مراکز دانشگاهی در حال توسعه

معاون آموزشی وزیر علوم همچنین از ساماندهی مراکز دانشگاهی در حال توسعه در قالب طرح آمایش آموزش عالی خبر داد و گفت: در طرح آمایش آموزش عالی به دانشگاه های در حال توسعه توجه ویژه ای شده است و دانشگاه هایی که ظرفیت های کمتری دارند و زیر خط استاندارد های تعریف شده وزارت علوم تحقیقات و فناوری هستند، می توانند از ظرفیت های موجود در هر منطقه در راستای رشد و توسعه استفاده کنند.

معاون آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: در راستای همین مساله برخی مراکز به صورت غیرقانونی اقدام به جذب دانشجوی دکتری و کارشناسی ارشد کرده بودند که به شدت با آنها برخورد شده است و در این زمینه هیچ تبعیض و تعارفی وجود ندارد.

ثبت‌نام کنید
مطلعم کن

۱ دیدگاه
جدیدترین
قدیمی‌ترین
Inline Feedbacks
مشاهده همه نظرات
تبسم
آبان ۲۶, ۱۳۹۷ ۲:۳۱ ب٫ظ

این خبر دروغ محض است که از طرف وزارت علوم منتشر شده، چون این وزارت خانه علاوه بر اینکه جلوی ثبت‌نام غیر قانونی کارشناسی ارشد را در امسال نگرفته بلکه کار را برای دانشگاه ها از جمله دانشگاه آزاد راحت کرده و با دادن مجوز به گروه های آموزشی هر دانشکده دست گروه ها را برای پذیرش دانشجویان کارشناسی که حتی مجاز به انتخاب رشته در دانشگاه آزاد هم نشده بودند باز گذاشته، مثال عینی این کار رو شما به راحتی در دانشگاه آزاد تهران مرکز واحد هنر و معماری در ابتدای خیابان فلسطین میتوانید مشاهده کنید در رشته کارشناسی ارشد نمایش، همکلاسی های من حتی بعضی هاشون بدون مجاز شدن برای انتخاب رشته در دانشگاه آزاد در این رشته واحد ثبت نام کرده اند بطوریکه کلاس های درس از شدت جمعیت اکسیژن کم می آورد و حتی افرادی با نقص عضو که نداشتن آن یکی از شرایط عادی و پیش پا افتاده این رشته است اقدام به ثبت‌نام و شرکت در کلاس ها کرده اند این وضعیت به قدری بغرنج شده است که رشته های دیگر هم از این موضوع آگاه شده و به تمسخر گروه و رشته ما میپردازند، دانشگاه آزاد تهران مرکز واحد هنر و معماری با… ادامه نظر»