توقف برنامه تکمیل ظرفیت دانشگاه ها از سال آینده

معاون آموزشی وزارت علوم از متوقف شدن برنامه تکمیل ظرفیت دانشگاه ها از سال آینده خبر داد.

میترسی از اخبار کنکور ارشد جدا بمونی؟ ما همه اخبار رو بهت میگیم! کافیه عضو کانال تلگرام کارشناسی ارشد بشی … و یا وارد پیج اینستاگرام مسترتست بشی …

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت علوم، مجتبی شریعتی نیاسر در نشست معاونان آموزشی دانشگاه های منطقه هفت کشور در شیراز در جمع خبرنگاران گفت: وزارت علوم در پی ترسیم سیاست های کلان آموزش عالی است که برخی از آنها به کمیت و برخی نیز به کیفیت موسسات آموزش عالی باز می گردد.

معاون آموزشی از متوقف شدن برنامه تکمیل ظرفیت دانشگاه ها از سال آینده خبر داد و گفت: امسال نیز به دلیل برخی از مسائل مجبور شدیم به تعدادی از دانشگاه ها [در برخی مقاطع] مجوز تکمیل ظرفیت ارائه دهیم. وی مقاطع و دانشگاه های مورد نظر را به طور دقیق اعلام نکرد.

 

ثبت‌نام کنید
مطلعم کن

۷۱ نظرات
جدیدترین
قدیمی‌ترین
Inline Feedbacks
مشاهده همه نظرات
علی اکرمی
آبان ۳۰, ۱۳۹۷ ۹:۲۵ ب٫ظ

متاسفانه وزارت علوم در خصوص عدم برگزاری تکمیل ظرفیت کارشناسی ارشد دچار اشتباه شده و بر روی صندلی های خالی دانشگاه ها حساب دقیقی نکردند .
باید از ظرفیت دانشگاه ها و صندلی های خالی آنها استفاده بهینه کرد تا از خروج دانشجویان از کشور و همچنین ترک تحصیل آن ها جلوگیری شود .
متاسفانه برخی ها معتقدند که این حجم عظیم از دانشجویان پس از فارغ التحصیلی نیاز به شغل دارند و کشور در حال پاسخ گوی این حجم از متقاضیان شغل نیست ؛ اما این اعتقاد درست نیست ، حتی اگر شغل مناسب برای این افراد نباشد باید به تحصیل ادامه دهند و سواد کافی را داشته باشند .
وجود افراد بدون شغل با سواد خیلی بهتر از افراد بی سواد بدون شغل است .
وزارت علوم باید نظارت بیشتری را بر روی جذب دانشجویان به دانشگاه داشته باشد و دانشجویان باید بر اساس ضوابط جذب دانشگاه شوند ؛ مجلس و وزارت علوم باید بر دانشگاه های غیر انتقاعی ، دولتی و آزاد نظارت بیشتری داشته باشد .

mk
آبان ۳۰, ۱۳۹۷ ۸:۵۱ ب٫ظ

چجوری میتونیم بفهمیم کدوم دانشگاها تکمیل ظرفیت دارن؟

رضا
آبان ۳۰, ۱۳۹۷ ۴:۲۷ ب٫ظ

همینوالانش به وضوح معلومه صندلی های کارشناسی که خالیه معلوم نیست این کنکور مسخره رو چرا بر نمیدارن.
ارشدم که سال پیش کم شرکت کردند من واقعا نمی فهمم اینا واقعا چرا با شرایط پیش نمیرن.
من همونموقعم که کارشناسی میخوندم نصف کلاسا خالی بود. حالا ارشد که جای خود داره اکثریت شاغلن. بعد اینا تکمیل ظرفیت هم حذف می کنند. از اون طرفم استعدادهای درخشان برای یسری از دانشگاههای خاص مجوز میدند دیگه.
هر چه جونای مملکتمون به سوی دانشگاه جذب نشن و مشغول تحصیل نباشن بیکار و رو به کارای خلاف میرن.
و این تکمیل ظرفیت ناعدالتی محضه.
تکمیل ظرفیت ندادن علاوه بر دانشجوها موجب بیکاری بسیاری از اساتید و تعطیل شدن دانشگاه ها هم میشه. و خیلی از فرصت های شغلی وابسته به دانشگاه ها هم از بین میره…
همین الانشم خیلی از معلما اعتصاب حالا شما فرض کنید. حالا شما فکر کنید تکمیل ظرفیت هم از سال بعد حذف بشه.
کاملا مشخصه این تصمیم کارشناسی نشده و عجولانه اس. و گرفتن بسیاری از فرصت های شغلی امروز و آینده اس.

محمد فتحی
آبان ۳۰, ۱۳۹۷ ۲:۱۵ ب٫ظ

سلام.
چرا عدم برگزاری تکمیل ظرفیت کارشناسی ارشد!
ابلاغ بخشنامه‌ای کارشناسی‌نشده و عجولانه، آرزوهای بسیاری از داوطلبان به باد رفته است.
این ابلاغیه هم کارشناسی نشده و هم عجولانه بوده ،باید پیگیری و بررسی بشه
و بررسی بشه.
با این کار اکثرا دانشگاها خالی و تعطیل میشن وباید برداشته بشن

رضا
آبان ۳۰, ۱۳۹۷ ۱۲:۳۶ ب٫ظ

همین امسال که کنکور ارشد برگزار شد کمبود شرکت کننده بود خودشونم به وضوح اعلام کردند.
بعد من نمیدونم این تز حذف طرفیت تکمیل چرا دادن.
اونم نتایج ازاد پزشکی بود که داستان شد و حتی حتی دیر جواب دادن نتایج ارشد. اینا همه عوامل و تصمیمات ارشد زیر سوال میبره.

سهیلا
آبان ۳۰, ۱۳۹۷ ۱۱:۵۱ ق٫ظ

دانشگاه برای هر مقطعی باید بدون ازمون باشد. کسی اگر استعداد نداشته باشد دانشگاه را تمام نخواهد کرد. در عوض ازمون کنکور یا ارشد و دکتری، وضعیت علمی دانشگاه ها رو بالا ببرید تا هر کسی فارغ التحصیل نشود. مثل خارج کشور. بزارید هر کس خود را در رشته مورد علاقه اش محک بزند.

نقی
آبان ۳۰, ۱۳۹۷ ۱۱:۳۳ ق٫ظ

سلام،کسی میدونه اگ تکمیل ظرفیت ارشدپزشکی برگزار بشه آیا اونی که الان در حال تحصیل در مقطع روزانه هست میتونه تو تکمیل ظرفیت واسه ی گرایش و دانشگاه دیگه شرکت کنه؟آیا امکان پذیره یا مشکلی بوجود میاد واسش؟؟؟؟

حقیقت
آبان ۳۰, ۱۳۹۷ ۱۱:۲۲ ق٫ظ

تکمیل نشدن ظرفیت به معنای هدر رفت منابع کشور است، هم از بعد امکانات موجود که برای تعداد مشخصی از ظرفیت فراهم شده مثل استاد، کلاس، میز صندلی و…. که با عدم تکمیل ظرفیت و خالی ماندن کلاسهای درس، عملاً بلا استفاده می‌مانند هم از بعد نیروی انسانی و جوانان این مملکت که به دلایل مختلف از جمله بیکاری مایل هستند از امکانات تحصیلی موجود استفاده کند.

بنابراین تکمیل ظرفیت باعث استفاده بهینه از منابع شده و آثار مثبتی دارد.
کسی که دغدغه سطح علمی دانشگاه ها را دارد به جای تمرکز بر روی تکمیل ظرفیت بهتر است بر ارزشیابی و نمره دادن دانشگاه ها متمرکز شود نه اینکه خود استثنایی بعنوان استعداد درخشان قائل شود که بدون کنکور وارد شده و قطعاً هم فارغ التحصیل می‌شود.

جورجیا
آبان ۳۰, ۱۳۹۷ ۱:۵۸ ب٫ظ
پاسخ به  حقیقت

شما نگران صندلی خالی و هدر رفتن منابع انسانی نباشید پارسال ظرفیت به قدری تکمیل شد که دیگه امسال هیچ صندلی خالی ای وجود نداره !!! اصلا برای همین تکمیل ظرفیت رو برداشتن تا یکسری از دانشگاه ها که اصلا صلاحیت برگزاری دوره ی تحصیلات تکمیلی رو ندارند ، تکمیل ظرفیت نذارند .
چون همونایی هم که گرفتند اصلا خروجی مناسبی نداره چه برسه به اینکه بخواند تکمیل ظرفیت هم بذارند .

در مورد استعداد درخشان که دو بار تو کامنت های قبل توضیح دادم . مراجعه کنید و بخونید .

در مورد سطح علمی هم واقعا نمیشه نظارتی روی این مسئله داشت چون در کشور ما بازرسی به شدت ضعیفه و نمیشه روی همه ی این تیپ دانشگاه ها نظارت داشت .
به همین دلیل اون مواردی رو که دست وزارت علوم و سازمان سنجش هست جلوش گرفته میشه . مثل همین تکمیل ظرفیت یا سخت تر کردن ورود به تحصیلات تکمیلی .
البته من امید دارم که با حضور وزیر محترم علوم جدید دانشگاه های بی کیفیت هم حذف بشه . چون واقعا ضرر و زیان بزرگی برای کشور داشته

Sara
آبان ۳۰, ۱۳۹۷ ۲:۱۸ ب٫ظ
پاسخ به  جورجیا

بله با تاحق کردن یکسری حق

مینا
آذر ۱, ۱۳۹۷ ۸:۴۴ ب٫ظ
پاسخ به  جورجیا

اقای بنده اگه من گفتم وزارت بهداشت اجرا کرد چون شما کلا مخالف برگزاری تکمیل ظرفیت بودید گفتم وزارت بهداشت اجرا کرد در اخر همونجور که شما به ایشون میگید نگران صندلی های خالی نباشه شماام نمیخواد نگران حقوق دیگران باشید

جورجیا
آذر ۱, ۱۳۹۷ ۹:۰۸ ب٫ظ
پاسخ به  مینا

اونی که شما میگی تکمیل ظرفیت ارشد وزارت بهداشت نیست .
تکمیل ظرفیت دستیاری تخصص و فوق تخصص هست !! که ربطی به ارشد مثلا رشته ی پرستاری نداره !!!! مربوط میشه به رشته ی پزشکی !!!

سایت سنجش پزشکی و مهر رو بررسی کنید متوجه میشید .

همونطور که بارها و بارها هم عرض کردم هرجا بنده لازم باشه دفاع خواهم کرد . ;)

مینا
آذر ۱, ۱۳۹۷ ۹:۲۴ ب٫ظ
پاسخ به  جورجیا

هرچی که بوده وزارت بهداشت مجوز تکمیل ظرفیت داده اگه پستای قبلو خونده باشید وزارت بهداشتم عین وزارت علوم گفتن برگزار نمیشه مهم برگزار شدنش حالا واسه هرچی میخواد باشه

جورجیا
آذر ۱, ۱۳۹۷ ۱۰:۰۷ ب٫ظ
پاسخ به  مینا

وزارت بهداشت فقط ارشد رو گفته بودن برگزار نمیشه نه دستیار
تخصص و فوق تخصص رو !! ارشد وزارت بهداشت یه چیزیه دستیار تخصص و فوق تخصص
یه چیز دیگه !!! این تکمیل ظرفیت مربوط میشه به کسانی که مثلا پزشک عمومی هستند
یا تخصص گرفتند یا میخواند فوق تخصص بگیرند و باید دوره ی دستیاری رو شرکت کنند .
در صورتی که ارشد وزارت بهداشت مربوط میشه به رشته های : پرستاری و مامایی و انگل شناسی و سم شناسی و …
که مثلا شخص کارشناسی رو پرستاری بوده بعد میخواد ارشد رو پرستاری مثلا اورژانس بخونه . یا مامایی بوده میخواد
مامایی پزشکی قانونی بخونه . بنابراین ربطی به هم دیگه ندارند .

مینا
آذر ۱, ۱۳۹۷ ۱۰:۳۲ ب٫ظ
پاسخ به  جورجیا

اقا محترم من میدونم یعنی چی نیاز به توضیح نیست شما کلا نصبت به تکمیل ظرفیت مخالف بودید که اجرا شدنش حق پایمال شدن پس فرقی نداره این تکمیل ظرفیت تو حوزه پزشکی و دستیار فوق تخصص باشه مهم محتوای قضیس که شما کلا با تکمیل ظرفیت مبحث تکمیل ظرفیت مشکل داشتید بعدشم اگه پستو بخونید سرتیتر زده مجوز کارشناسی ارشد وزارت بهداشت حالا تو قسمت دستیار تخصصی و اگه پست های قبلو خونده باشید وزارت بهداشت کلا گفته بود برگزار نمیکنه تفکیک نکرده بود که تو قسمت دستیار تخصصی برگزار میشه اگه تفکیک کرده بود نیاز نبود الان بگه مجوز تکمیل ظرفیت ارشدو گرفتن پس قرار بوده تو این حوزه هم برقرار نشه اینا مجوزشو گرفتم این موضوع فکر کنم واضح نیاز به با کلمات بازی کردنم نیست

زینب
آذر ۱, ۱۳۹۷ ۱۱:۰۱ ب٫ظ
پاسخ به  مینا

مینا خانم انشالله که این هفته مجوز تکمیل ظرفیت وزارت علوم هم مثل وزارت بهداشت صادر بشه ما به اعتراض هامون ادامه میدیم توکل بر خدا در ضمن خیلی ممنونم که از حق ما دفاع مکنید درود بر شما

مینا
آذر ۱, ۱۳۹۷ ۱۱:۰۹ ب٫ظ
پاسخ به  زینب

انشاالله که میاد فقط حق شما نیست منم خودم پشت کنکوریم ما هممون باهمیم ایشالا خبر خوشو میشنویم و هممون خوشحال میشیم

جورجیا
آذر ۲, ۱۳۹۷ ۰:۰۰ ق٫ظ
پاسخ به  مینا

تا رنج تحمل نکنی گنج نبینی
تا شب نرود صبح پدیدار نباشد

مینا
آذر ۲, ۱۳۹۷ ۰:۱۲ ق٫ظ
پاسخ به  جورجیا

شما رنج بردید شایسته قبولی دانشگاه بودید و در جاهایی دیگه نظر دادید که آزمون استخدامی اونایی انتخاب میشن که شایسته نیستن و من مخالفم و شماام بهتر اخبار استخدامی دونبال کنید افراد شایسته که استخدام شدن هیچوقت وقت اضافه ندارن که بیام این اخبارو دونبال کنن و به تک تک کامنتا جواب بدن ودر اخر نابرده رنج گنج میسر نمیشود اونی که شایسته استخدامی قبول میشه و وقت اضافه ام برای دفاع از حقوق دیگران نداره

جورجیا
آذر ۲, ۱۳۹۷ ۲:۴۲ ب٫ظ
پاسخ به  مینا

اینجا ما بحث جزء نمی کنیم بحث کل هست . کل جامعه !!!
در مورد آزمون استخدامی هم نیازی نیست بنده چیزی بگم
افرادی که شرکت میکنند تو این آزمون ها کاملا میدونند که این آزمون ها صرفا
جهت تامین بودجه ی اون ارگان ها برگزار میشه نه استخدام افراد
متقاضی !!!

ضمنا کامنت گذاشتن با گوشی هم امکان پذیره هر کامنت ۱۵ ثانیه بیشتر زمان تمی ببره !!!

موفق باشید ;)

مینا
آذر ۲, ۱۳۹۷ ۸:۳۹ ب٫ظ
پاسخ به  جورجیا

کی گفته صرفا جهت تامین بودجه ارگاناست آزمون استخدامی کاملا مشابه کنکور با این تفاوت کسایی که شایسته هستن قبول میشن نه کسایی که صرفا از یک دانشگاه به اصطلاح برند فارغ شدن بعدشم درسته کامنت ۱۵ ثانیه بیشتر زمان نمیبره ولی شما ماشالا جواب همه رو میدیدو خیلی فعال هستید که این بیش از ۱۵ ثانیه زمان لازم داره که افرادی که واقعاجایی مشغول هستن همین ۱۵ ثانیه زمانم صرف نمیکنن ماها که دونبال این اخباریم چون رابطه مستقیمی با آیندمون داره

جورجیا
آذر ۱, ۱۳۹۷ ۱۱:۵۱ ب٫ظ
پاسخ به  مینا

بنده ” نسبت !! ” به تکمیل ظرفیت کنکور ارشد مخالفم نه ” نسبت !! ” به تکمیل ظرفیت آزمون دستیاری اونم تخصص و فوق تخصص !!!!
کسی که پزشکی قبول میشه و بعدش تخصص و فوق تخصص میخونه نخبه ی کنکور هست .
کسب رتبه ی ماکزیمم ۴ – ۵ هزار از بین ۶۵۰ هزار نفر داوطلب کنکور تجربی یعنی نخبه و تیز هوش . دیگه از این فرد شایسته تر هست آیا ؟!

در مورد اون خبر هم ، ملاک خود سایت سنجش پزشکی هست که فقط به برگزاری تکمیل ظرفیت ” سی و پنجمین دوره آزمون پذیرش دستیار فوق تخصصی ” و
” چهل و پنجمین دوره آزمون پذیرش دستیار تخصصی ” اشاره کرده نه تکمیل ظرفیت ” ارشد ” !!! خبر گزاری مهر رو هم میتونید چک کنید که دقیقا همین مورد
نوشته .

در مورد عدم برگزاری تکمیل ظرفیت هم صرفا کنکور در همه ی مقاطع ملاک بود چه وزارت بهداشت چه وزارت علوم نه آزمون دستیاری تخصص و فوق تخصص که اصلا ربطی به کنکور اونم ارشد وزارت بهداشت نداره !!! خیلی واضح و روشنه این مسئله !!!
چیز پیچیده ای نیست !!!!

زینب
آذر ۲, ۱۳۹۷ ۰:۳۰ ق٫ظ
پاسخ به  جورجیا

اقای به اسم جورجیا لطفا ایقدر خود خواه نباشید کمی خودتون رو جای ما بزارید و ما رو درک کنید تکمیل ظرفیت همه ساله برای شماها بوده پس چرا برای ما نباشه لطفا ایقدر به فکر خودتون نباشید و به نفع خودتون حرف نزنید

جورجیا
آذر ۲, ۱۳۹۷ ۲:۳۳ ب٫ظ
پاسخ به  زینب

اگر همه ساله بوده اشتباه بوده و باید جلوش گرفته میشد که گرفته شد .
شما هم اگر میخوای تحصیلات تکمیلی درس بخونی باید بیشتر تلاش کنی . از همین الان شروع کنید که به کنکور سال بعد برسید !!
متاسفانه وزارت علوم در سال های قبل مردم رو بد عادت کرده بود که شما اگر کنکور جایی قبول نشدی نگران نباش
ما تکمیل ظرفیت میزاریم قبول میشی که اشتباه بود این حرکت و باید اصلاح میشد که اصلاح شد . چون تحصیلات تکمیلی با کارشناسی کاملا متفاوته !!
و نمیشه هر کی توی کنکور ثبت نام کرد وارد بشه !!! چیزی که سال های قبل شاهدش بودیم .

ضمنا بنده اینجا راجع به شخص خودم صحبت نمیکنم دارم راجع به کل جامعه صحبت میکنم .

زینب
آذر ۲, ۱۳۹۷ ۴:۲۶ ب٫ظ
پاسخ به  جورجیا

ما باهم متحدیم و به اعتراض هامون ادامه میدیم و اصلا کوتاه نمیایم و با توکل بر خدا موفق میشیم و به نظرات شما هم هیچ نیازی نداریم نظرات شما برای ما اهمیتی نداره چون خدا پشتمونه و کمکمون میکنه

جورجیا
آذر ۲, ۱۳۹۷ ۶:۰۷ ب٫ظ
پاسخ به  زینب

موفق باشید ;)

Niki
آذر ۳, ۱۳۹۷ ۲:۵۴ ق٫ظ
پاسخ به  جورجیا

من ۲ ساله کنکور میدم اصلا ندیدم حداقل توی رشته من تکمیل ظرفیت آنچنانی ای داده باشن چرا اینقدر نگرانید رو نمیدونم

حقیقت
آبان ۳۰, ۱۳۹۷ ۱۱:۱۳ ق٫ظ

احسنت بر خانم مینا که بسیار پاسخ منطقی و به جایی به حرفهای جورجیا دادید.
واقعاً اگر بحث عدالت هست باید همه جانبه باشه نه از بالا سهمیه ای به نام استعداد درخشان بگذارند که با فرار از آزمون و رقابت وارد دانشگاه شوند و از پایین تکمیل ظرفیت را برای حذف شرکت کنندگان در آزمون و رقابت اجرا نکنند.
درود بر مینا.

مینا
آبان ۳۰, ۱۳۹۷ ۱۲:۱۰ ب٫ظ
پاسخ به  حقیقت

ممنون از نظرتون و تکمیل ظرفیت هم حق همه ماست ایشالا که اجرا میشه و جواب دندون شکنی برای خیلیا میشه

زینب
آبان ۳۰, ۱۳۹۷ ۲:۰۶ ب٫ظ
پاسخ به  مینا

مینا جان شما خیلی منطقی پاسخ دادید نظرتون کاملاً درسته ما این همه زحمت کشیدیم کنکور دادیم بعد میان استعداد درخشان میگیرن واقعا خیلی در حق ما ظلم میشه ما باید از خودمون دفاع کنیم

زینب
آبان ۳۰, ۱۳۹۷ ۲:۱۳ ب٫ظ
پاسخ به  مینا

توروخدا بیاید اعتراض کنیم برا ازمون استخدامی اموزش پرورش بچه ها اعتراض کردن میخوان براشون تکمیل ظرفیت بزارن ما هم اگه اعتراض کنیم تاثیر داره چون وزیر گفته از سال بعد حذفه نه امسال پس بیاید تلاشمونو بکنیم

Niki
آذر ۱, ۱۳۹۷ ۳:۰۴ ق٫ظ
پاسخ به  زینب

اینهمه اعتراض کردیم کو گوش شنوا

جورجیا
آبان ۳۰, ۱۳۹۷ ۱:۵۶ ب٫ظ
پاسخ به  حقیقت

عدالت یعنی حق رو بدیم به حق دار نه اینکه کسی که درس نخونده یا تلاشش کافی نبوده انتظار داشته باشه بره و دانشگاه اونم دوره ی تحصیلات تکمیلی درس بخونه !!! در مورد استعداد درخشان همونطور که قبلا هم توضیح دادم : کسی که در دانشگاه دولتی موفق میشه و معدل ۱۹ کسب میکنه و میشه جزء ۱۵ درصد برتر رشته و گرایش خودش صد درصد در سطح اون دانشگاهی که از طریق استعداد درخشان پذیرفته میشه هست . چرا که برای کسب این معدل شما باید به کل کتب و رفرنس ها تسلط داشته باشید و این دقیقا همون کنکور هست در کنکور هم تسلط شما به رفرنس و مراجع درسی ارزیابی میشه . بنابراین هیچ فرقی با هم دیگه ندارند . البته خیلی از کسانی که با این معدل فارغ التحصیل میشند اصلا ایران نمیمونند چون به راحتی با این معدل میشه از ۱۰ دانشگاه برتر دنیا پذیرش با فاند گرفت مثل شریف و تهران و امثالهم که رفتن بعد از کارشناسی مرسوم هست . خیلی از این افراد المپیادی و عضو بنیاد ملی نخبگان هم هستند که در بهترین مدارس ایران مثل سمپاد ، علامه حلی ، فرزانگان و امثالهم درس خوندن حالا شما این فرد… ادامه نظر»

فرشاد
آبان ۳۰, ۱۳۹۷ ۱۰:۵۵ ق٫ظ

تکمیل ظرفیت ارشد حق ماست کسی هم نمیتونه این حق را از ما بگیره اگه میخواستن یه سال پیش اعلام میکردن نه بعد از آمدن جواب نهایی

جورجیا
آبان ۳۰, ۱۳۹۷ ۱:۵۶ ب٫ظ
پاسخ به  فرشاد

از اسفند ۹۶ اعلام شده دوست عزیز !! یعنی قبل از برگزاری کنکور ارشد ۹۷ !!!

Tanaz
آبان ۳۰, ۱۳۹۷ ۹:۲۱ ق٫ظ

سلام.دانشگاه آزاد تکمیل ظرفیت میزاره؟

دختر مسجدسلیمانی
آبان ۳۰, ۱۳۹۷ ۹:۰۵ ق٫ظ

یعنی تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد اجرا نمیشه!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

محمد
آبان ۲۸, ۱۳۹۷ ۶:۴۰ ب٫ظ

امیدواریم بهرحال عدالت اموزشی اجراشود وظرفیتهای ارشد بدون تکمیل
ظرفیت افزایش یابد

جورجیا
آبان ۲۸, ۱۳۹۷ ۸:۵۸ ب٫ظ
پاسخ به  محمد

همین الانشم تحصیلات تکمیلی مشکل داره وای به حال اینکه بخواند ظرفیت هاش رو هم افزایش بدن !!!
درضمن کسی که نمیتونه ۴ تا تست درست تو کنکور بزنه و از پس درس هایی که تو دوره ی کارشناسی خونده بر نمیاد میخواد بره ارشد چیکار کنه ؟!

مینا
آبان ۲۹, ۱۳۹۷ ۱۰:۱۴ ق٫ظ
پاسخ به  جورجیا

کسی که نتونسته تست بزنه صد درصد به ترم دوم ارشد هم نمیرسه ولی این وسط حق کسایی که واقعا خوندن و امیدشون به همین تکمیل ظرفیت بودو با چند نفر اختلاف قبول نشدن ضایع شده پس باید راهو باز گذاشت اون هایی که لایقش هستن میمونن و پیشرفت میکنن اونهایی که نیستن خودشون میان بیرون

جورجیا
آبان ۲۹, ۱۳۹۷ ۱۱:۳۳ ق٫ظ
پاسخ به  مینا

در مورد ضایع شدن حق کسانی که با اختلاف قبول نشدن هم قرار نیست تمام کسانی که تو کنکور شرکت میکنند تو کد رشته محل های مورد علاقه قبول بشند . کنکور یک مسابقه علمی است و ظرفیتش محدوده هر کسی که میخواد به کد رشته محل مورد علاقه اش برسه باید براش به همون اندازه زحمت بکشه و تلاش کنه نمیشه من تلاشم دانشگاه امیرکبیر باشه و بخوام برم صنعتی شریف یا تلاشم زابل باشه بخوام برم دانشگاه تهران !!!! . اگر کسی با اختلاف کم و حتی ۱ اختلاف قبول نمیشه زحمتش کافی نبوده و باید تلاشش رو مضاعف کنه تا به اون کد رشته محل برسه . وگرنه اگر قرار باشه با تکمیل ظرفیت کسانی که قبول نشدن هم قبول بشن حق کسانی که توی کنکور واقعا زحمت کشیدن برای اون کد رشته محل پایمال میشه . و شرایطی به وجود میاد که پارسال شاهدش بودیم که کل ثبت نام کنندگان کنکور ارشد وارد تحصیلات تکمیلی شدن ! و به دنبال اون تخریب رشته های علوم ریاضی و علوم انسانی که ارزششون به دلیل این موارد از بین رفته و در مقابل علوم تجربی از ارزش یکسانی برخوردار نیستند . به دلیل همین موارد اعم از (… ادامه نظر»

مینا
آبان ۲۹, ۱۳۹۷ ۶:۳۱ ب٫ظ
پاسخ به  جورجیا

این حرفایی که شما میزنید یدفعه یا یه شبه درست نمیشه چون دانشگاه های آزادو غیر انتفاعی و پیام نوری که میگید یه شبه تاسیس نشدن که الان بخوایم توقع داشته باشید یهو این اتفاق بیفته من موندم اگه شماهم تو جایگاه ما بودید باز هم این حرفارو مطرح میکردید لطف کنید قبل قضاوت کردن خودتونو جای ماها قرار بدید شما صد درصد فارق التحصیل هستید وگرنه این همه جبهه نمیگیرفتید و خودتونم صد درصد دوران ما رو پشت سر گذاشتید بعدشم کسی که با ینفر اختلاف قبول نمیشه صد درصد تلاش کرده ولی بدشانسی اورده سهمیه نداشته که نیورده

جورجیا
آبان ۲۹, ۱۳۹۷ ۷:۳۶ ب٫ظ
پاسخ به  مینا

جلوی ضرر از هر جا گرفته بشه منفعته .
که خوشبختانه وزارت علوم با روی کار اومدن وزیر جدید متوجه این موضوع شد
و جلوش رو گرفت .

در مورد اختلاف با آخرین رتبه هم باید بیشتر تلاش میکردید . کسی که در اون کد رشته محل قبول شده
از شما بیشتر زحمت کشیده که قبول شده . اگر شما با همون ۱ اختلاف قبول بشید حق کسانی که بیشتر از شما در اون کد رشته محل تلاش کردند و درس خوندن پایمال میشه .

در ضمن فارق التحصیل غلطه فارق از ریشه ی فرق میاد به معنای تفاوت در صورتی که فارغ التحصیل به معنی آزاد یا رها شده از تحصیل هست
در صورتی که اون چیزی که شما نوشتید به معنای تفاوت تحصیلی هست !!!

مینا
آبان ۳۰, ۱۳۹۷ ۰:۳۱ ق٫ظ
پاسخ به  جورجیا

اینجا کلاس ادبیات نیست بعدشم ن من وزیر علومم نه شما لطف کنید شما هروقت وزیر شدید تکمیل ظرفیت بردارید بعدشم الان دانشگاه ها با عنوان استعداد درخشان دانشجو میگیره حق پایمال شدن نیست فقط تکمیل ظرفیت حق پایمال شدن دوست من با رتبه ۲۰علامه میخونه یکیم با عنوان استعداد درخشان کنارش میشین بدون اینکه حتی کنکوری داده باشه بعدشم وقتی تکمیل ظرفیت بهمن اجرا بشه اونی که با یک نفر اختلاف قبول بشه یه ترم عقب تر از اونی میفته که با رتبه بهتر و همون بار اول قبول شده پس با یه ترم عقب افتادن یعنی جبران به قول شما کم تلاش کردنشو داده عقب افتاده

جورجیا
آبان ۳۰, ۱۳۹۷ ۲:۴۰ ق٫ظ
پاسخ به  مینا

کلاس ادبیات نیست اما باید موقع نوشتن کامنت به معنی جملات هم توجه بشه فارغ التحصیل به معنی آزاد یا رها شده از تحصیل هست اما فارق التحصیل به معنای تفاوت و فرق تحصیلی هست !!! شخصی که لیسانس داره باید این ها رو بدونه !!! در مورد وزیر علوم بودن یا نبودن هم بله من وزیر علوم نیستم اما از تصمیم وزیر علوم بسیار خوشحالم که اجازه نداد تا ارزش تحصیلات تکمیلی بیشتر از اینی که هست پایین بیاد !!! در مورد استعداد درخشان قضیه کاملا متفاوت از اون چیزی هست که شما فکر میکنید . در استعداد درخشان مثلا استعداد درخشان دانشگاه شریف تنها دانشجو های دانشگاه شریف و نهایتا یکی دو لول پایین تر اون هم با رزومه ی فوق العاده عالی مثلا معدل ۱۹ و … پذیرفته میشند . یعنی اگر اون شخصی که از طریق استعداد درخشان جذب میشه کنکور بده شک نکنید دانشگاه شریف رو میاره چرا که کسب معدل ۱۹ مثلا در دانشگاه تهران یا امیر کبیر که تقریبا همسطح شریف هستند دست کمی از کنکور نداره . بنابراین هیچ حقی پایمال نمیشه و پذیرش به درستی انجام شده . نه تنها در شریف در سایر دانشگاه ها هم افراد لایق و شایسته… ادامه نظر»

مینا
آبان ۳۰, ۱۳۹۷ ۸:۵۶ ق٫ظ
پاسخ به  جورجیا

اگه اون استعداد درخشان واقعا با رتبه خوب قبول میشه باید مثل بقیه کنکور بده این استعداد درخشان یچیز بی معنی، اونجورم که شما میگید نیست کسی که رازی کرمانشاه خونده آیا هم سطح علامه طباطبایی که میتونه بیاد علامه بشینه بنظر من خیر چون رازی هیچوقت نمیتونه به خوبی علامه باشه
و در آخر باید بگم که لطف کنید نظرتونو برای خودتون نگه دارید فعلا که تصمیمی گرفته نشده بالاام نوشته از متوقف شدن برنامه تکمیل ظرفیت از سال آینده خبر دادن نه امسال پس یعنی احتمال تشکیلش هست شماهم فارغ التحصیل شدید لازم نیست بیاین اینجارو چک کنید اینجا برای کسایی که منتظر اخبار کارشناسی ارشدن شما نیازی ندارید

جورجیا
آبان ۳۰, ۱۳۹۷ ۱:۵۱ ب٫ظ
پاسخ به  مینا

بله هست . شخصی که در دانشگاه دولتی موفق میشه و معدل ۱۹ کسب میکنه و میشه جزء ۱۵ درصد برتر رشته و گرایش خودش ۱۰۰ درصد در سطح اون دانشگاهی که از طریق استعداد درخشان پذیرفته میشه هست . چرا که برای کسب این معدل شما باید به کل کتب و رفرنس ها تسلط داشته باشید و این دقیقا همون کنکور هست در کنکور هم تسلط شما به رفرنس و مراجع درسی ارزیابی میشه . بنابراین هیچ فرقی با هم دیگه ندارند . البته خیلی از کسانی که با این معدل فارغ التحصیل میشند اصلا ایران نمیمونند چون به راحتی با این معدل میشه از ۱۰ دانشگاه برتر دنیا پذیرش با فاند گرفت مثل شریف و تهران و امثالهم که رفتن بعد از کارشناسی مرسوم هست . خیلی از این افراد المپیادی و جزء بنیاد ملی نخبگان هم هستند که در بهترین مدارس ایران مثل سمپاد ، علامه حلی ، فرزانگان و امثالهم درس خوندن . در مورد دانشگاه رازی هم جالبه بدونید این دانشگاه رتبه ی خوبی برای قبولی میخواد و دانشگاه سطح ۲ هست و خیلی با علامه تفاوتی نداره . در مورد تصمیم وزارت علوم هم این تصمیم قبل از نوروز ۹۷ گرفته و اعلام شد… ادامه نظر»

مینا
آبان ۳۰, ۱۳۹۷ ۴:۲۹ ب٫ظ
پاسخ به  جورجیا

اینجا ۹۰درصد پشت کنکوری هستن و خواسته هاشون تکمیل ظرفیت شما نمیتونید وقتی تو شرایط ما نیستید و پشت کنکوری نیستید نظری بدید پس نظراتتونو بزارید برای خودتون لازمتون میشه در آینده شاید وزیر شدید تونستید اجرا کنید

جورجیا
آذر ۱, ۱۳۹۷ ۸:۰۵ ب٫ظ
پاسخ به  مینا

عرض کردم که بنده هرجا که لازم باشه نظر میدم و از حقوق
دانشجویان دانشگاه دولتی که پایمال شده دفاع میکنم .

در مورد اجرای این قوانین هم آقای دکتر غلامی وزیر محترم علوم زحمت اجراش رو کشیدن
نیاز به دوباره کاری نیست .

به امید حذف دانشگاه های بی کیفیت .

Niki
آبان ۳۰, ۱۳۹۷ ۱۰:۱۴ ق٫ظ
پاسخ به  مینا

بعلاوه ی استعداد درخشان کلی ظرفیت های دیگه هم میدن

جورجیا
آبان ۳۰, ۱۳۹۷ ۱:۵۲ ب٫ظ
پاسخ به  Niki

اگر منظور شما از ظرفیت های دیگه ، ایثارگران و … هست که باید عرض کنم که اولا ظرفیت این سهمیه ها فوق العاده کم هست و برای قبولی شما باید ۹۰ درصد آخرین رتبه ی قبولی رو بیارید و در مابقی اگر سایر فاکتور هاتون هم خوب باشه پذیرش میشید تازه اون هم نه همه فقط چند نفر . مثلا اگر دانشگاه شریف در رشته برق و گرایش مخابرات سیستم ۲۶ نفر در دوره روزانه میگیره کلا از بیست و شش نفر فقط ۴ تا ۵ نفر سهمیه میتونند جذب بشند که اون ها هم همه باید ۹۰ درصد آخرین رتبه ی قبولی رو بیارند . یعنی کسی که با سهمیه دانشگاه شریف در این رشته و گرایش پذیرفته میشه خودش حداقل دانشگاه تهران رو آورده و با سهمیه والبته با سایر فاکتور ها مثل معدل و … وارد شریف میشه . اینطور نیست که کسی که دانشگاه فرضا خلیج فارس قبول شده با سهمیه بیاد و دانشگاه شریف درس بخونه !!! کنکور میتونم بگم عادلانه ترین روش گزینش دانشجو در ایران هست و فکر نکنم هیچ بی عدالتی ولو ۱ درصد توش باشه . هر کس که به اندازه ی کد رشته محل مورد علاقه اش تلاش کنه… ادامه نظر»

Sara
آبان ۳۰, ۱۳۹۷ ۹:۰۵ ق٫ظ
پاسخ به  جورجیا

اینا همش توجیح کردن وگرنه دلیلی نداره بایک اختلاف فرد فرد دانشگاه جابمونه

جورجیا
آبان ۳۰, ۱۳۹۷ ۱:۵۳ ب٫ظ
پاسخ به  Sara

همونطور که قبلا هم عرض کردم کسی که با یک اختلاف قبول نمیشه تلاشش کافی نبوده و باید بیشتر تلاش کنه . درصورت قبولی تنها
حق کسانی که با زحمت وارد اون کد رشته محل شدن ضایع میشه .
فکر میکنم به اندازه ی کافی راجع به این موضوع توضیح دادم .

فرناز
آبان ۳۰, ۱۳۹۷ ۱۲:۱۹ ب٫ظ
پاسخ به  جورجیا

هر کسی یه نظری داره و نظرات هر ادمیم محترمه
ولی بخواییم منطقی بهش فکر کنیم این کار وزیر
جدید درست نبوده چون پایه اساس دانشگاه های
ما کنکور یعنی از قدیم اینطوری بوده که طرف
بایدکنکور میداده تا بتونه وارد دانشگاه بشه
و اگه اینحرف من درسته پس باید تکمیل
ظرفیت که وابستهبه کنکوره حذف نشه به جاش
استعداد درخشان حذف بشه که وابسته به کنکور
نیس و اگه به استعداد بچه ها توجه میشه از
همون مدرسهاستعداد بچه ها مشخصه و کسی که
استعدادشو داره وارد دانشگاه بشه اینطوری میشه
گفت بهکیفیت توجه شده

جورجیا
آبان ۳۰, ۱۳۹۷ ۱:۵۵ ب٫ظ
پاسخ به  فرناز

در کامنت های قبل پاسختون داده شده .

امیر
آبان ۲۹, ۱۳۹۷ ۱۱:۱۸ ق٫ظ
پاسخ به  جورجیا

ای کاش بدونم دلیل اینکه شما اینقدر بین ماها که کل امیدمون به تکمیل ظرفیت حرف ناامیدی میزنین چیه؟؟!!!!واقعا جای تعجبه…

جورجیا
آبان ۲۹, ۱۳۹۷ ۱۲:۱۹ ب٫ظ
پاسخ به  امیر

شما اگر میخوای ناامید نشی باید درس میخوندی برای کنکور .

Niki
آبان ۳۰, ۱۳۹۷ ۱۰:۲۳ ق٫ظ
پاسخ به  جورجیا

لطف کنید نظراتتون رو درصورتیکه کامل از شرایط کنکور ایران باخبر نیستید برای خودتون نگه دارید

جورجیا
آبان ۳۰, ۱۳۹۷ ۱:۵۴ ب٫ظ
پاسخ به  Niki

بنده خودم ۳ بار و برای ۳ مقطع کنکور دادم و به ترتیب در دانشگاه های خواجه نصیر ، امیر کبیرو تربیت مدرس تحصیل کردم و کاملا از شرایط کنکور با خبرم که دانشجویان
دوره ی روزانه با چه زحمتی درس میخونند تا کد رشته محل مورد علاقه اشون قبول بشند ;)

مینا
آبان ۳۰, ۱۳۹۷ ۴:۲۵ ب٫ظ
پاسخ به  جورجیا

پس چه نیازی هست میاین اینجا نظر میدید اینجا مال پشت کنکوریاست که با خبر بشن از اخبار نه شما ودر اخرمنم جوابتونو دادم هروقت شما وزیر شدید تکمیل ظرفیتو بردارید فعلا نه به نظر شماست ن نظر من اگرم برید نگاه کنید فعلا وزارت بهداشت تکمیل ظرفیتو اجرا کرده پست اخر برید بخونید

جورجیا
آبان ۳۰, ۱۳۹۷ ۱۰:۴۱ ب٫ظ
پاسخ به  مینا

بنده هر جا که لازم باشه کامنت میدم و
از حقوق دانشجویان مستعد و پر تلاش که با سختی وارد
دانشگاه شدند دفاع میکنم .
در مورد برگزاری تکمیل ظرفیت هم هر کسی که سواد خوندن و نوشتن
رو داشته باشه میدونه که وزارت علوم از وزارت بهداشت جدا هست و هیچ
ربطی به هم ندارند . از اسفند ماه سال ۹۶ وزارت علوم اعلام کرد که تکمیل ظرفیت از مهر ماه
متوقف میشه و در اخبار جدید اعلام شد که سال های آینده هم وزارت علوم تکمیل ظرفیتی نخواهد داشت ! نمیدونم کجای این مسئله مبهمه که شما متوجه نمیشی !!

ارسلان
آذر ۱, ۱۳۹۷ ۵:۴۰ ب٫ظ
پاسخ به  جورجیا

دوست عزیز شما یکبار نظر خودتون رو عنوان کردید، فکر نمیکنم لازم باشه برای همه دیکته کنید و تکرار مکررات.
در هر موضوعی پیام های شما رو میبینم که غیر از داشتن بار منفی متاسفانه در مسائلی هم غیر تخصصی و غیر منطقیست.
لطفا به این موضوع خاتمه بدید

ممنون از شما

جورجیا
آذر ۱, ۱۳۹۷ ۷:۵۸ ب٫ظ
پاسخ به  ارسلان

در مورد تخصصی و منطقی بودن صحبت های من هم اگر اخبار رو دیده باشید معاون وزارت علوم و آموزش عالی حرف های بنده رو تایید کردند که برگزاری تکمیل ظرفیت و عدم حذف دانشگاه های بی کیفیت ضرر و زیان زیادی برای کشور داشته و خواهد داشت . یک نمونه از این ضرر و زیان هایی که امروز شاهدش هستیم افزایش بی سابقه داوطلبان گروه علوم تجربی هست . امسال ۱۵۰ هزار نفر در کنکور ریاضی ۱۰۰ هزار نفر انسانی و ۶۵۰ هزار نفر علوم تجربی شرکت کردند . این یعنی مرگ رشته های علوم ریاضی و انسانی که به دلیل گرفتن دانشجوی حداکثری در این دو گروه و عدم توجه به بازار کار در سال های اخیر اتفاق افتاده . یا نمونه ی دیگه بیکاری سیل عظیمی از فارغ التحصیلان تحصیلات تکمیلی در رشته های این دو گروه هست !!! اگر وزارت علوم در ابتدا این موضوع رو مد نظر قرار میداد و مثل وزارت بهداشت مجوز تاسیس دانشگاه های بی کیفیت صادر نمیکرد و تکمیل ظرفیت برگزار نمیکرد و رتبه های قبولی رو محدود میکرد امروز شاهد این اتفاقات ناگوار نبودیم . در هر صورت وزارت علوم متوجه اشتباهش شد و تکمیل ظرفیت رو حذف کرد .… ادامه نظر»

Niki
آذر ۱, ۱۳۹۷ ۳:۱۹ ق٫ظ
پاسخ به  جورجیا

شما در جایگاه ماها نیستید که بدونید زحمت کشیدیم یا نه پس قضاوت ممنوع … درضمن جناب دانشگاه های روزانه و شبانه تکنیل ظرفیتشون بشدت کمه پس شما غصه نخورید

جورجیا
آذر ۱, ۱۳۹۷ ۸:۱۱ ب٫ظ
پاسخ به  Niki

کسی که زحمت میکشه حقش رو هم میگیره . اگر حقتون رو نگرفتید
یا زحمت نکشیدید یا تلاشتون کم بوده . این یه چیز بدیهی هست و نیاز به
قضاوت هم نداره!!!!

نابرده رنج گنج میسر نمی‌شود
مزد آن گرفت جان برادر که کار کرد

Niki
آذر ۱, ۱۳۹۷ ۱۱:۲۵ ق٫ظ
پاسخ به  جورجیا

برای چی اینهمه قصاوت توی حرفاتون دارید؟؟؟؟
ما هم درس خوندیم زحمت کشیدیم حرفای شما اصلا منطقی نیست انگار توی دنیا فقط شما برای کنکور زحمت کشیدید منم زحمت کشیدم اونم بخاطر خیلی از شرایطی ک دارم خیلی بیشتر از شما و امثالتون تا وقتی جای کسی قرار نگرفتید قضاوت نکنید این بدترین نوع اخلاقه که خیلی آدما دارن ! کسی ک زحمت نکشیده باشه بعد از ۲ ماه پیگیر کنکور نمیمونه هرچند من ناچارا شروع ب خوندن مجدد کردم اما هیچکس در جایگاه قضاوت دیگری نیست وقتی توی اون شرایط نبوده

Niki
آذر ۳, ۱۳۹۷ ۲:۵۷ ق٫ظ
پاسخ به  جورجیا

آهان بنظرتون زیر ۲۰۰ نفر برای مثلا رشته پر طرفدار حسابداری خیلی خوبه؟؟ معلوم نیست به چی دلگرمی دارید یا چه سهمیه ای دارید ک اینهمه دفاع میکنید احتمالا جز معدل الف ها بودید ک بدون زحمت و رنج درس وارد دانشگاه شدید

رضا
بهمن ۱, ۱۳۹۷ ۵:۳۰ ب٫ظ
پاسخ به  جورجیا

خیلیا هستن که دانشگاه خوب قبول شدن با رتبه ی خوب ولی به دلایلی باید شهر و دانشگاهشون رو تغییر بدن از جمله خود من که با رتبه ۱۴۰ معماری دانشگاه هنر تهرانم ولی بخاطر یه مسائلی حتی به آزاد شهر خودمم تو تکمیل ظرفیت راضیم

محمد
آبان ۲۸, ۱۳۹۷ ۶:۳۸ ب٫ظ

چی بگم

ارشد۹۷
آبان ۲۴, ۱۳۹۷ ۵:۳۷ ب٫ظ

پس چرا امسال حذف کردین؟
پس چرا قبل اعلام نتایج این حرف رو بازگو نکردین؟
اسفند ۹۶ یک نامه دادین و اردیبهشت ۹۷ ازمون گرفته شده در حالی که هیچ حرفی زده نشده.بیشتر ظرفیتها خالی هست و امیدوارم در بهمن ۹۷ تکمیل ظرفیت ارشد و دکترا ارائه بشه