ایجاد مشکلات اجرایی در فرآیند پذیرش تکمیل ظرفیت

رئیس سازمان سنجش و آموزش کشور می گوید: با متمرکز شدن زیرنظام ها، نیازی به پذیرش دانشجو در مرحله تکمیل ظرفیت نیست و دانشگاه ها در برگزاری فرایند تکمیل ظرفیت با مشکلات اجرایی مواجه شدند.

میترسی از اخبار کنکور ارشد جدا بمونی؟ ما همه اخبار رو بهت میگیم! کافیه عضو کانال تلگرام کارشناسی ارشد بشی … و یا وارد پیج اینستاگرام مسترتست بشی …

ابراهیم خدایی در گفت و گو با خبرگزاری ایرنا در مورد علت حذف تکمیل ظرفیت از سال آینده در دانشگاه ها، توضیح داد: تکمیل ظرفیت برای دانشگاه ها مشکلات اجرایی به دنبال دارد. اگر انتخاب رشته به صورت متمرکز برای کل زیرنظام ها انجام شود، نیازی به تکمیل ظرفیت نداریم و از تعداد دانشجویان هم به دلیل حذف تکمیل ظرفیت، کاسته نمی شود.
یادآور می شود: حذف تکمیل ظرفیت دانشگاه ها از مهرماه امسال در برخی دانشگاه های کشور انجام شد.
وی خاطرنشان کرد: بر اساس مصوبه شورای سنجش و پذیرش دانشجو، قرار بود تکمیل ظرفیت در سال ۹۷ برای هیچ کدام از مقاطع تحصیلی دانشگاه ها و مراکز آموزشی کشور اجرا نشود.
به گفته رئیس سازمان سنجش و آموزش، به خاطر برخی الزامات، مصوبه در سال تحصیلی جاری به طور کامل اجرا نشد. در صورتی که الزامات مورد نیاز در تمام زیرنظام های آموزشی(دانشگاه های فنی و حرفه ای، پیام نور، دانشگاه های دولتی، موسسات پژوهشی و فناوری، مراکز آموزش عالی وابسته به دستگاه های اجرایی، دانشگاه های مجازی، فرهنگیان و جامع علمی کاربردی) صورت گیرد، حذف تکمیل ظرفیت به طور کامل اجرا خواهد شد.
معاون وزیر علوم اظهار کرد نمی توان به یک دانشگاه مجوز تکمیل ظرفیت ارائه داد اما از سوی دیگر، دانشگاهی خودسرانه اقدام به پذیرش دانشجو در تکمیل ظرفیت کند؛ این امر مشابه اتفاقی است که در دانشگاه آزاد رخ داد.
وی از اجرایی شدن تکمیل ظرفیت برای دو مقطع کارشناسی ارشد و دکتری در گذشته خبر داد.

ثبت‌نام کنید
مطلعم کن

۶ نظرات
جدیدترین
قدیمی‌ترین
Inline Feedbacks
مشاهده همه نظرات
مخبر
آبان ۲۷, ۱۳۹۷ ۹:۰۲ ق٫ظ

با سلام
احتراما به اقای وزیر علوم اعلام شود پس چرا تکمیل ظرفیت کارشناسی اعلام شد اگر تکمیل ظرفیت نباید باشد پس برای هیچ مقطعی نباید اعلام شود

شیدا
آبان ۲۶, ۱۳۹۷ ۸:۰۷ ب٫ظ

دوستان کارنامه سبز دانشگاه ازاد رو چطور میشه مشاهده کرد؟میخوام بدونم تا چه رتبه ای قبل من قبول شده

ارشد ۹۷
آبان ۲۶, ۱۳۹۷ ۹:۰۶ ب٫ظ
پاسخ به  شیدا

دانشگاه ازاد کارنامه سبز نداره.کارنامه در سایت سنجش به ازاد هم مربوط میشه

صادق
آبان ۲۶, ۱۳۹۷ ۱۱:۲۵ ب٫ظ
پاسخ به  ارشد ۹۷

دوست عزیز اگر اطلاعات کافی ندارید دوستان دیگه رو گمراه نکنید . کارنامه سبز دانشگاه آزاد کاملا جداگانه ارائه میشه و هیچ ربطی به سنجش نداره . هر سال این کارنامه منتشر میشد اما امسال به دلایل نامعلوم منتشر نشد .

ارشد ۹۷
آبان ۲۶, ۱۳۹۷ ۷:۰۴ ب٫ظ

اقای وزیر یا هرکسی که تصمیم گیرنده هستی امسال برای بهمن تکمیل ظرفیت ارشد هست یا ن؟
چی میشه بگی ن یا اره

امیر
آبان ۲۶, ۱۳۹۷ ۳:۵۵ ب٫ظ

سلام.خدایی من دیگه مغزم نمی کشه؛کلی از صبح به همه جا اعتراض کردم
الان این خبر یعنی چی؟ یعنی امیدوارم باشیم درست میشه یا نه؟