انتشار اطلاعیه پذیرش کارشناسی ارشد بدون کنکور ۹۸ دانشگاه تربیت مدرس

کارشناسی ارشد بدون کنکور 98 - 99 دانشگاه تربیت مدرس

دانشگاه تربیت مدرس در نظر دارد از میان داوطلبان واجد شرایط استعدادهای درخشان برای سال تحصیلی ۹۸-۹۹ دانشجوی کارشناسی ارشد پذیرش نماید.

میترسی از اخبار کنکور ارشد جدا بمونی؟ ما همه اخبار رو بهت میگیم! کافیه عضو کانال تلگرام کارشناسی ارشد بشی … و یا وارد پیج اینستاگرام مسترتست بشی …

به گزارش مسترتست، دانشگاه تربیت مدرس به منظور فراهم نمودن زمینه جذب برگزیدگان علمی و مستعد مقطع کارشناسی دانشگاه ها و موسسه های آموزش عالی کشور به استناد آیین نامه و بخشنامه های مربوط به “پذیرش بدون آزمون استعدادهای درخشان در دوره تحصیلی کارشناسی ارشد وزارت علوم، تحقیقات و فناوری” و “شیوه نامه پذیرش بدون آزمون استعدادهای درخشان مصوب شورای دانشگاه”، نسبت به پذیرش برگزیدگان علمی واجد شرایط اختصاصی و عمومی در دوره های کارشناسی ارشد بدون آزمون اقدام می کند.

رشته های دارای پذیرش کارشناسی ارشد بدون آزمون سال ۹۸ دانشگاه تربیت مدرس

شرایط اختصاصی بررسی درخواست ارشد بدون کنکور ۹۸ دانشگاه تربیت مدرس

۱- پذیرش داوطلبان به دو صورت (گروه الف و گروه ب) انجام می شود:

گروه الف: برگزیدگان رتبه های اول تا پنجم المپیادهای علمی – دانشجویی برای ورود به همان رشته یا رشته های مرتبط به تشخیص شورای عالی برنامه ریزی آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و با ارائه معرفی نامه از دبیرخانه المپیاد.

گروه ب: داوطلبانی که پس از ۶ نیمسال تحصیلی با گذراندن سه چهارم واحدهای درسی با حداقل معدل ۱۵، جز ۱۵٪ برتر دانشجویان هم رشته و هم ورودی خود (مشروط به دارا بودن رتبه ای بین اول تا حداکثر هشتم) باشند.

تبصره ۱: درخواست داوطلبانی که طی مدت ۶ نیمسال تحصیلی دانش آموخته شوند و به لحاظ میانگین کل در مقایسه با میانگین کل هشت نیمسال دانشجویان هم رشته و غیرهم ورودی خود جزء پانزده درصد برتر باشند نیز در صورت کسب رتبه اول الی هشتم با حداقل معدل ۱۵ به صورت مازاد بر ظرفیت قابل بررسی است. این داوطلبان بایستی هنگام فارغ التحصیلی فرم شماره “د” دانشگاه را تکمیل و تصویر آن را به همراه سایر مدارک الزامی پذیرش حداکثر تا پایان تیر ماه ۱۳۹۸ از طریق پست الکترونیک infoadmission@modares.ac.ir به مدیریت همکاری های آموزشی و آزمون دانشگاه ارسال و مراتب را از طریق شماره تلفن ۸۲۸۸۴۱۵۳ اطلاع دهند تا نسبت به بررسی درخواست پذیرش آنان اقدام و نتیجه اعلام شود.زمان و شرایط ثبت نام کارشناسی ارشد بدون کنکور دانشگاه تربیت مدرس

تبصره ۲: داوطلبان گروه “ب” در صورت پذیرش بایستی در زمان دانش آموختگی نیز جزء ۱۵٪ برتر دانشجویان هم رشته و هم ورودی خود باشند.

۲- دارا بودن مدرک کارشناسی پیوسته دوره روزانه از دانشگاه های دولتی معتبر (به تشخیص دانشگاه) و متناسب بودن رشته تحصیلی دوره کارشناسی با رشته تحصیلی مورد تقاضا به تشخیص و تایید دانشگاه.

تبصره ۳: دانشجویان و دانش آموختگان دوره روزانه سایر دانشگاه های دولتی، دانشکده های وابسته به دانشگاه های مراکز استان ها که در سایر شهرستان ها قرار دارند، دوره های نوبت دوم (شبانه)، نیمه حضوری، یادگیری الکترونیکی و پردیس دانشگاهی دانشگاه های دولتی و همچنین کلیه دانشجویان و دانش آموختگان دانشگاه های آزاد اسلامی، علمی کاربردی، پیام نور، آموزشکده های فنی و حرفه ای، مراکز تربیت دبیر و تربیت معلم و سایر موسسات و دانشگاه های غیردولتی و غیر انتفاعی مجاز به ثبت نام نمی باشند.

۳- داوطلبانی که تاریخ فراغت از تحصیل انها از یک مهر ماه سال ۱۳۹۷ (۱۳۹۷/۰۷/۰۱) لغایت ۳۱ شهریور ماه سال آتی (۱۹۸/۰۶/۳۱) باشد میتوانند متقاضی این نوع پذیرش شوند.

۴- داوطلبان باید حداکثر در مدت هشت نیمسال تحصیلی دانش آموخته شده باشند یا دانش آموخته شوند لیکن در رشته هایی که برنامه درسی آنان طبق مصوبه شورای عالی برنامه ریزی در دوره کارشناسی پیوسته به مدت ۹ نیمسال تحصیلی تدوین و تصویب شده باشد در صورت ارائه مستندات درخواست داوطلبان قابل بررسی خواهد بود.

نحوه ارائه درخواست پذیرش بدون آزمون تربیت مدرس و ارسال مدارک لازم

داوطلبان واجد شرایط لازم است حداکثر تا پایان روز سه شنبه ۲۰ آذر ماه ۱۳۹۷ نسبت به ثبت نام الکترونیکی از طریق سامانه جامع دانشگاهی (گلستان) دانشگاه اقدام نموده و مدارک مورد نیاز به شرح زیر را به فرمت مناسب تهیه و در سامانه مذکور در محل های مناسب بارگذاری نمایند. (تحویل مدارک از طریق پست یا مراجعه حضوری امکان پذیر نمی باشد.)

هزینه ثبت نام و بررسی مدارک مبلغ ۹۰۰/۰۰۰ ریال می باشد که لازم است به صورت الکترونیکی نسبت به پرداخت آن از طریق سامانه جامع دانشگاهی (گلستان) دانشگاه اقدام شود.

۱- یک قطعه عکس ۴*۳ رنگی تمام رخ

۲- گواهی مربوط به داوطلبان شاهد و ایثارگر صادره از مراجع صاحب صلاحیت 

*شرایط ایثارگری مورد تایید دانشگاه شامل مواردی است که در دفترچه ثبت نام و شرکت در آزمون ورودی دوره های کارشناسی ارشد ناپیوسته سازمان سنجش آموزش کشور درج شده است.

۳- تصویر مدرک دیپلم دارای معدل کل یا فرم خوداظهاری جایگزین دیپلم

۴- تصویر مدرک تحصیلی (یا گواهی تحصیلی) مقطع کارشناسی پیوسته که در آن تاریخ فراغت از تحصیل، میانگین کل نمرات و نوع دوره تحصیلی ذکر شده باشد یا فرم تکمیل شده الف.

۵- تصویر فرم تکمیل شده ب مربوط به گواهی تایید معدل، رتبه و تعداد دانشجویان هم رشته و هم ورودی و …. 

۶-  تصویر ریزنمرات کارشناسی به تفکیک نیمسال تحصیلی در یک صفحه حاوی مشخصات دانشجو  نوع دوره تحصیلی بر روی آن

۷- تکمیل فرم ثبت اطلاعات داوطلب

۸- تصویر مستندات مشروح زیر:

  • تصویر گواهی رسمی از سازمان سنجش آموزش کشور مربوط به رتبه نهایی آزمون سراسری کشوری برای ورود به دوره کارشناسی پیوسته (رتبه های زیر ۱۰۰۰)
  • کسب مدال در المپیادهای علمی دانش آموزی با تایید وزارت آموزش و پرورش
  • مستندات مربوط به کسب رتبه در المپیادهای علمی دانشجویی نهایی کشوری با تایید سازمان سنجش آموزش کشور
  • کسب رتبه در انجمن های علمی معتبر با تایید مراجع ذی صلاح
  • ابداع یا اختراع به ثبت رسیده مورد تایید سازمان پژوهش های علمی و صنعتی ایران طرح های تحقیقاتی پایان یافته با تایید شورای پژوهشی دانشگاه محل تحصیل یا سایر مراجع ذی صلاح (به تشخیص دانشگاه)
  • مقاله چاپ شده مستخرج از پروژه یا طرح تحقیقاتی دانشجو در مجلات علمی معتبر یا اثر هنری چشمگیر (ویژه دانشجویان دانشکده هنر و معماری)
  • ترجمه کتاب همراه با شناسنامه آن
  • ارائه مقاله به صورت پوستر یا سخنرانی در گردهمایی های علمی – تخصصی توسط داوطلب

نحوه بررسی پذیرش درخواست داوطلبان پذیرش بدون آزمون ارشد و اعلام نتیجه

نتیجه بررسی اولیه درخواست داوطلبان در صورت امکان تا پایان آذز ماه از طریق سامانه جامع دانشگاهی دانشگاه (گلستان) اعلام خواهد شد و داوطلبان می توانند با استفاده از شناسه کاربری و رمز عبوری که هنگام ثبت نام از سامانه مذکور دریافت می کنند از وضعیت خود مطلع شوند. توصیه می شود داوطلبان به فاصله ۱۰ روز پس از ثبت نام وارد سامانه شوند تا در صورت بررسی اولیه مدارک آنان توسط دانشگاه از وضعیت خود مطلع و در صورت نیاز به رفع نقص، قبل از پایان مهلت ثبت نام نسبت به رفع نقص خود اقدام نمایند.

نتیجه نهایی بررسی پذیرش احتمالا تا پایان بهمن ماه سال ۱۳۹۷ از طریق وبگاه دانشگاه (بخش آموزش) به نشانی WWW.modares.ac.ir یا سامانه جامع دانشگاهی دانشگاه (گلستان) اعلام خواهد شد؛ لذا از داوطلبان درخواست می شود اکیدا از مراجعه حضوری یا تماس تلفنی در این خصوص خودداری نمایند.

شایان ذکر است دانشگاه مسئولیتی برای اطلاع رسانی از طرق دیگر ندارد و داوطلبان ملزم هستند از زمان ثبت نام تا اعلام نتایج اخبار مربوط را از وبگاه دانشگاه، بخش آموزش پیگیری نمایند و از وضعیت درخواست خود مطلع شوند.

سایر نکات مهم

۱- پذیرش برگزیدگان علمی در رشته های گروه علوم پزشکی صرفا از طریق وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مذکور انجام می شود و داوطلبان این رشته ها می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر به سایت وزارت مذکور مراجعه نمایند.

۲- در صورت نیاز به برگزاری مصاحبه برای داوطلبان واجد شرایط به تشخیص و تایید گروه آموزشی مربوط، مراتب به داوطلبان ذی ربط اطلاع رسانی خواهد شد.

۳-موافقت گروه آموزشی و دانشگاه با پذیرش از شرایط اصلی پذیرش است و دانشگاه ملزم به تکمیل ظرفیت پیش بینی شده از بین برگزیدگان علمی نمی باشد و در صورت تایید نهایی مراجع ذی ربط پذیرش انجام خواهد شد.

۴- پذیرش قطعی پذیرفته شدگان منوط به پذیرش دانشجو در رشته مورد نظر از طریق آزمون سراسری سازمان سنجش آموزش کشور و تشکیل دوره، تایید صلاحیت عمومی آنان توسط مراجع ذی صلاح مربوط و تایید نهایی سازمان سنجش آموزش کشور می باشد.

۵- پذیرفته شدگانی که در استخدام دستگاههای دولتی یا متعهد به انجام طرح نیروی انسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی هستند باید برای ثبت نام (شروع به تحصیل) مدارک لازم مبنی بر موافقت با تحصیل تمام وقت یا ماموریت تحصیلی را ارائه نمایند.

۶- ادامه تحصیل قبول شدگان بدون پرداخت شهریه تحصیلی است و تغییر رشته یا انتقال افراد پذیرفته شده از طریق این آیین نامه به سایر دانشگاه ها مجاز نیست.

۷- پذیرفته شدگان در مهلت مقرری که توسط دانشگاه مشخصی و اعلام خواهد شد ملزم به مراجعه حضوری و ارائه اصل سوابق تحصیلی خود به مدیریت همکاری های آموزشی و آزمون هستند.

۸- به مدارک ناقص و درخواست داوطلبانی که واجد کلیه شرایط الزامی نباشند ترتیب اثر داده نخواهد شد و وجه پرداختی نیز قابل استرداد نیست؛ لذا مجددا توصیه می شود داوطلبان قبل از ثبت نام، مفاد اطلاعیه را به دقت مطالعه و در صورت اطمینان از احراز کلیه شرایط الزامی، ثبت نام نمایند.

۹- شرایط پذیرش و نحوه ارائه درخواست و ثبت نام از وضوح کافی برخوردار است؛ لذا خواهشمند است از مراجعه حضوری و یا تماس تلفنی به منظور پرسش مجدد موارد خودداری فرمایید. در صورت ضرورت صرفا شماره تلفن ۸۲۸۸۴۱۵۳ و ۸۲۸۸۳۲۱۹ در ایام ثبت نام، در روزهای اداری و غیر از تعطیلات رسمی (شنبه الی چهارشنبه) از ساعات ۱۰ الی ۱۲ پاسخگوی داوطلبان خواهد بود و پس از اتمام مهلت ثبت نام و خارج از ساعات و روزهای اعلام شده امکان پاسخگویی به داوطلبان وجود نخواهد داشت.

۱۰- چنانچه در هر مرحله از ثبت نام، بررسی و اشتغال به تحصیل مشخص شود که داوطلب واجد شرایط الزامی پذیرش از طریق این اطلاعیه نبوده یا مغایرتی بین مدارک و مستندات ارائه شده داوطلب با اصل مدارک صادره از مراجع ذی ربط وجود داشته باشد، بلافاصله از ثبت نام و ادامه تحصیل او جلوگیری می شود و مطابق مقررات با وی رفتار خواهد شد.

ثبت‌نام کنید
مطلعم کن

۱۸ نظرات
جدیدترین
قدیمی‌ترین
Inline Feedbacks
مشاهده همه نظرات
نیلوفر
شهریور ۲۰, ۱۳۹۸ ۶:۲۳ ق٫ظ

سلام ثبت نام بدون آزمون دانشگاه تربیت مدرس هنوز هست یا تموم شده اکه هست کدوم قسمت باید بریم خواهش میکنم کمکم کنید

?
خرداد ۲۵, ۱۳۹۸ ۱۰:۳۱ ب٫ظ

سلام .ببخشیدکسی میتونه فرم د وفرم ب رو بفرسته ممنون

عادله
اردیبهشت ۱۱, ۱۳۹۸ ۱۰:۱۳ ق٫ظ

سلام.من بند ۴ که میگه پذیرش قطعی پذیرفته شدگان منوط به پذیرش دانشجو در رشته مورد نظر از طریق آزمون سراسری سازمان سنجش آموزش کشور و گذراندن دوره می باشد رو متوجه نشدم.یعنی ما ک قبول شدیم باید تو کنکور هم شرکت کنیم و قبول شیم تو همین رشته و دانشگاه؟

مهسا
آذر ۲۹, ۱۳۹۷ ۲:۳۸ ب٫ظ

دوستانی ک ثبت نام کردند برای تربیت مدرس توی صفحه سامانه گلستان شما چیزی ننوشتن که تایید شده یا نه ؟بررسی اولیه انجام شده یا نه ؟

زهرا
دی ۹, ۱۳۹۷ ۱۱:۴۲ ق٫ظ
پاسخ به  مهسا

بله تایید اولیه شده مدارک . ولی نتیجه نهایی مونده برا بهمن

شاهین جعفری
آذر ۲۶, ۱۳۹۷ ۵:۴۱ ب٫ظ

من مدارک برای ثبت استعداد درخشان رو نمیتونم پیدا ؟

دانیال
آذر ۲۱, ۱۳۹۷ ۹:۱۴ ق٫ظ

سلام . من امروز متوجه شدم میتونم الانم ثبت نام کنم ؟؟

لیلا
آذر ۲۲, ۱۳۹۷ ۹:۱۶ ق٫ظ
پاسخ به  دانیال

سلام فرصتش تمدید شده :)
تا پایان آذر ماه میتونی ثبت نام کنی

حانی
آذر ۲۶, ۱۳۹۷ ۱۲:۱۱ ب٫ظ
پاسخ به  لیلا

چرا هیچ جا حرفی از تمدیدش نزده؟؟

۱۲۳۵
آذر ۲۰, ۱۳۹۷ ۱۱:۴۲ ب٫ظ

از دانشگاه آزاد نمیتوان شرکت کرد؟

زهرا
آذر ۱۰, ۱۳۹۷ ۶:۲۶ ب٫ظ

سلام لطفا نام دانشگاه هایی که مورد تایید شماست هم اطلاع دهید

مهدی
آذر ۱۰, ۱۳۹۷ ۳:۳۹ ب٫ظ

یعنی از سایر دانشگاه ها نمیشه مدارک ارسال کرد؟

مهسا
آذر ۱۹, ۱۳۹۷ ۰:۴۶ ق٫ظ
پاسخ به  مهدی

سلام
میشه ارسال کرد ولی باید از نظر دانشگاه تربیت مدرس اون دانشگاه معتبر باشه.

اشکان
آذر ۱۰, ۱۳۹۷ ۳:۲۳ ب٫ظ

این دوره مصاحبه هم داره؟

مهسا
آذر ۱۹, ۱۳۹۷ ۰:۴۶ ق٫ظ
پاسخ به  اشکان

سلام
ممکنه داشته باشه، بسته به نظر دانشکده و گروه داره.

M
آذر ۹, ۱۳۹۷ ۵:۴۵ ب٫ظ

از دانشگاه گیلان هم میشه در فراخوان دانشگاه تربیت مدرس شرکت کرد ؟

مهسا
آذر ۱۹, ۱۳۹۷ ۰:۴۶ ق٫ظ
پاسخ به  M

سلام
بله قاعدتا میشه و مشکلی نیست.