اعلام جزئیات مقررات وظیفه عمومی کارشناسی ارشد ۹۹

وضعیت سربازی ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد 98 - 99

جزئیات مقررات وظیفه عمومی ثبت نام آزمون کارشناسی ارشد ۹۹ اعلام شد.

میترسی از اخبار کنکور ارشد جدا بمونی؟ ما همه اخبار رو بهت میگیم! کافیه عضو کانال تلگرام کارشناسی ارشد بشی … و یا وارد پیج اینستاگرام مسترتست بشی …

به گزارش مستر تست، بنا بر اعلام سازمان سنجش، مقررات وظیفه عمومی داوطلبان کنکور کارشناسی ارشد به قرار زیر است:

داوطلبان کنکور ارشد کدام کد نظام وظیفه را هنگام ثبت نام وارد سامانه نمایند؟

بر اساس اعلام رسمی سازمان وظیفه عمومی نیروی انتظامی، داوطلب مرد لازم است به هنگام پذیرش در دانشگاه (قبولی قطعی و ثبت نام)، یکی از شرایط مشروحه زیر را از لحاظ وضعیت مشمولیت و مقررات وظیفه عمومی دارا باشند، و یکی از کدهای ۱۱گانه ذیل را در بند ۱۵ فرم تقاضانامه ثبت نام اینترنتی درج نمایند؛ در غیر اینصورت مجاز به ادامه تحصیل نخواهند بود.

کد ۰۱) دارا بودن کارت پایان خدمت هوشمند.

کد ۰۲) دارا بودن کارت معافیت دایم هوشمند (کفالت، پزشکی، ایثارگران و موارد خاص).

کد ۰۳) مشمولان فارغ التحصیل کارشناسی (در سنوات مجاز تحصیلی)، دارای برگ آماده به خدمت بدون غیبت، که زمان پذیرش و ثبت نام آنان در دانشگاه قبل از تاریخ اعزام به خدمت (مندرج در برگ اعزام) باشد.

تبصره: افرادی که تاریخ اعزام به خدمت آنان قبل از اعلام قبولی یا پذیرش در دانشگاه میباشد، در صورت عدم تمدید موعد اعزام، لازم است در تاریخ مقرر (مندرج در برگ اعزام) به خدمت اعزام شوند. این افراد در صورت قبولی در دانشگاه و دارا بودن سایر شرایط و ضوابط، جهت ادامه تحصیل از خدمت ترخیص خواهند شد. در غیر اینصورت غایب محسوب شده و مجاز به ادامه تحصیل نخواهند بود.

کد ۰۴) دانشجویان سال آخر مقطع کارشناسی که تا تاریخ ۹۹/۶/۳۱ در سنوات مجاز تحصیلی (برابر تبصره ۱ و ۲ ماده ۳۳ قانون وظیفه عمومی) فارغ التحصیل می شوند.

کد ۰۵) فارغ التحصیلان مقطع کارشناسی که در سقف مجاز سنوات تحصیلی فارغ التحصیل شده و از تاریخ فراغت از تحصیل آنها تا زمان پذیرش در مقطع کارشناسی ارشد، بیش از یک سال سپری نشده و وارد غیبت نشده باشند.

کد ۰۶) کارکنان متعهد خدمت در سازمان ها و یا وزارتخانه ها با ارائه گواهی اشتغال به خدمت و موافقت بالاترین مقام اجرایی سازمان مربوط برای ادامه تحصیل.

کد ۰۷) کارکنان پایور شاغل در نیروهای مسلح با ارائه گواهی اشتغال به خدمت و موافقت سازمان مربوط برای ادامه تحصیل.

کد ۰۸) طلاب علوم دینی دارنده مدرک کارشناسی و دارای معافیت تحصیلی حوزه. * در صورتیکه که مرکز مدیریت حوزه های علمیه کشور یا مرکز مدیریت حوزه علمیه خراسان و یا اصفهان تأیید نمایند که طلبه قادر است ضمن اشتغال به تحصیل در حوزه، به موازات آن در دانشگاه نیز تحصیل کند، با همان معافیت تحصیلی حوزه، اشتغال به تحصیل وی در دانشگاه بلامانع است. بدیهی است هر موقع حوزه علمیه معافیت تحصیلی طلبهای را لغو یا خاتمه یافته اعلام کند، ادامه تحصیل وی در دانشگاه منوط به اجازه سازمان وظیفه عمومی و صدور معافیت تحصیلی دانشگاهی است. این دسته از دانشجویان برای ثبت نام در هر ترم تحصیلی باید نامه موافقت حوزه علمیه مربوط و معافیت تحصیلی حوزوی را ارائه نمایند.

کد ۰۹) مشمولان دارای برگه معافیت موقت هولوگرام دار بدون غیبت (پزشکی، کفالت و یا …) در مدت اعتبار آن.

کد ۱۰) کارکنان وظیفه )سربازان حین خدمت) فارغ التحصیل مقطع کارشناسی بدون غیبت اولیه و به شرط داشتن سایر شرایط استفاده از معافیت تحصیلی.

تبصره: کارکنان وظیفه ای که خدمت آنان تا تاریخ ۹۹/۶/۳۱ به اتمام می رسد، مجاز به شرکت در آزمون می باشند. لیکن باید پس از قبولی و در زمان ثبت نام در دانشگاه، گواهی و یا کارت پایان خدمت هوشمند خود را ارائه نمایند.

کد ۱۱) دانشجویان انصرافی دانشگاه ها در صورتی که در سقف مجاز سنوات تحصیلی اولیه (موضوع تبصره ۱ ماده ۳۳ قانون وظیفه عمومی)، انصراف از تحصیل داده و همچنین از تاریخ انصراف آنان در دانشگاه و رشته قبلی تا زمان پذیرش در دانشگاه و رشته جدید، بیش از یکسال سپری نشده باشد. مضافاً مشروط به اینکه از تاریخ ۱۳۹۰/۸/۲۲ به بعد از امتیاز یکبار انصراف، استفاده نکرده باشند.

تذکرات مهم:

۱- مشمولان غایب مجاز به ادامه تحصیل نمی باشند و در صورت شرکت در آزمون و قبولی در دانشگاه معافیت تحصیلی برای آنان صادر نگردیده و دانشگاه ها مجاز به ثبت نام از آنان نمی باشند.

۲- دانشجویان اخراجی دانشگاه ها تا پایان خدمت دوره ضرورت و یا اخذ معافیت دائم، مجاز به ادامه تحصیل نمی باشند.

۳- فارغ التحصیلان دوره کارشناسی ارشد مشمول، مجاز به تحصیل مجدد در این مقطع نمی باشند.

۴- سنوات تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد ناپیوسته حداکثر سه سال می باشد.

۵- دانشجویان مورد پذیرش در دانشگاه ها میبایست جهت اخذ معافیت تحصیلی مقطع کارشناسی ارشد ناپیوسته، با برگ درخواست معافیت تحصیلی مقطع فوق به یکی از دفاتر پلیس+ ۱۰شهرستان محل استقرار دانشگاه مراجعه نمایند؛ در غیر اینصورت مجاز به ادامه تحصیل نبوده و از ادامه تحصیل آنان جلوگیری بعمل میآید.

ثبت‌نام کنید
مطلعم کن

۱۴ نظرات
جدیدترین
قدیمی‌ترین
Inline Feedbacks
مشاهده همه نظرات
یزدان
مرداد ۲۲, ۱۴۰۰ ۹:۳۳ ب٫ظ

سلام من تا۳۱شهریور ۱۴۰۰ معافیت تحصیلی دارم و جواب نهای کنکور ارشد اخرای مهرماه میاد.تکلیف من جیه؟

سید مهدی
آذر ۲۲, ۱۳۹۹ ۱۱:۵۱ ب٫ظ

سلام من آبان ۱۴۰۰ از سربازی ترخیص میشم و میخوام کنکور ارشد ۱۴۰۰ هم شرکت کنم و ادامه تحصیل بدم… میشه راهنماییم کنید که چه راه هایی دارم و آیا ممکنه یا نه؟

جلال
آذر ۱۳, ۱۳۹۹ ۰:۱۷ ق٫ظ

سلام
من دانشگاه فرهنکیان درس خوندم و معافیت تحصیلی خوردم کد نظام وظیفه ام چند است؟

سعید
آذر ۱۶, ۱۳۹۹ ۶:۳۱ ب٫ظ
پاسخ به  جلال

؟؟؟

محسن
آبان ۹, ۱۳۹۹ ۹:۲۴ ق٫ظ

من ارشد رو قبول شدم، اما یادم رفته تا به این لحظه برم پلیس+۱۰ وضعیت نظام وظیفه رو مشخص کنم. مطابق مدرکی که دارم و از آموزش دانشگاه گرفتم تا ۲۹ تیر ۹۹ مهلت یکساله من تموم میشه. یعنی طبق مدرک من الان در غیبت از سربازیم. اما کنکور امسال بخاطر کرونا خیلی عقب اومد و این موضوع کلا به ضرر من شد. و جوابیه کنکور هم تو اوایل آبان اومد.
الان شرایطی هست که من بتونم تو دانشگاه ثبت نام کنم؟ مثلا بخاطر همین عقب موندن آزمون ارشد؟
یا کلا نمیتونم و باید واسه سربازی اقدام کنم؟

محیط
شهریور ۱۶, ۱۳۹۹ ۱:۱۷ ب٫ظ

با سلام و احترام 
و آرزوی سلامتی برای شما.
من ارشد دانشگاه روزانه هستم که فارغ التحصیل شدم ولی هنوز سربازی نرفتم، میخواستم بدونم آیا امکان شرکت مجدد من در دانشگاه روزانه در مقطع ارشد برای دانشگاه روزانه در یک رشته دیگر وجود دارد؟
با سپاس فراوان

بهنام آریا
اسفند ۴, ۱۳۹۸ ۱۱:۴۱ ق٫ظ

سلام، وقت بخیر
من امسال کارشناسی رو تموم می کنم اما میخوام پشت کنکور بمونم. سوالم اینه آیا امکانش هست امسال کنکور بدم و اگر قبول نشدم پشت کنکور بمونم یا نه؟ متوجه بند ۴ و ۵ نمیشم به صورت کامل

علی
آذر ۲۲, ۱۳۹۸ ۱۱:۵۶ ب٫ظ

با سلاام من دانشگاه یک برگه داده که در تاریخ ۹۸/۵/۲۷ فارغ التحصیل شدم الان من کدوم بند رو باید بزنم به عنوان کد ؟ بندد ۳ یا ۵ ؟:|

سینا
آذر ۲۴, ۱۳۹۸ ۸:۱۷ ق٫ظ
پاسخ به  علی

منم همین سوال رو دارم شما کدوم رو انتخاب کردین؟

بهنام
آذر ۲۴, ۱۳۹۸ ۱۲:۵۸ ب٫ظ
پاسخ به  سینا

آقا منم موندم گزینه ی ۳ یا ۵ رو بزنم. نظام وظیفه هم میگه ما نمیدونیم ، خواهشا راهنمایی کنید

محمد
آذر ۲۲, ۱۳۹۸ ۹:۳۰ ب٫ظ

سلام
من یکبار از کارشناسی انصراف دادم و الان سال اخر کارشناسیم باید کدوم کد و بزنم ۴ یا ۱۱؟

سجاد
آذر ۲۰, ۱۳۹۸ ۸:۱۷ ب٫ظ

سلام من تاریخ فارغ التحصیلی ۲۲ تیر ۹۸ هست . ثبت نام کردم . از اونجایی که نتیجه اولیه خرداد میاد مشکلی پیش نمیاد؟

محسن
شهریور ۴, ۱۳۹۸ ۱۰:۴۶ ق٫ظ

با سلام من تا ۶/۳۱ معافیت تحصیلی دارم اما با توجه به اخبار نتایج نهایی کارشناسی ارشد در مهر اعلام میشود؟ تکلیف کسانی مثل بنده چیست؟

محمد
آذر ۱۸, ۱۳۹۸ ۱۱:۳۷ ب٫ظ
پاسخ به  محسن

سلام. دهه اول شهریور ۹۹ نتایج نهایی اعلام میشود