نخبگان

فراخوان پذیرش کارشناسی ارشد بدون آزمون ۹۸ دانشگاه شیراز

کارشناسی ارشد بدون کنکور دانشگاه شیراز 98 - 99

فراخوان پذیرش بدون آزمون دانشجویان ممتاز در مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه شیراز برای سال تحصیلی ۹۸ – ۹۹ منتشر شد.

میترسی از اخبار کنکور ارشد جدا بمونی؟ ما همه اخبار رو بهت میگیم! کافیه عضو کانال تلگرام کارشناسی ارشد بشی … و یا وارد پیج اینستاگرام مسترتست بشی …

به گزارش مسترتست، دانشگاه شیراز از میان دانشجویان ممتاز و استعداد درخشان مقطع کارشناسی دانشگاه های دولتی (به غیر از آنهایی که در زیر قید شده است)، پس از بررسی سوابق آموزشی – پژوهشی و انجام مصاحبه علمی، بر اساس آیین نامه کارشناسی ارشد استعداد درخشان برای سال تحصیلی ۹۹-۹۸ تعدادی دانشجو در مقطع کارشناسی ‌ارشد پذیرش می نماید.

دانشجویان موسسات آموزش عالی دولتی، دانشگاه پیام نور، آزاد اسلامی، فرهنگیان، غیر دولتی- غیر انتفاعی، علمی-کاربردی و فنی حرفه ای و پردیس های خودگردان و آموزش های الکترونیک سایر دانشگاه ها ( به استثنای دانشگاه شیراز) مجاز به شرکت در این فراخوان نیستند.

رشته های دارای پذیرش کارشناسی ارشد بدون آزمون ۹۷ دانشگاه شیراز متعاقبا اعلام خواهد شد.

شرایط اختصاصی:

۱- دانشجویانی که پس از ۶ نیمسال تحصیلی با گذراندن حداقل سه چهارم واحد های درسی، به لحاظ میانگین جزء پانزده درصد برتر دانشجویان هم رشته هم ورودی خود باشند، می توانند در این فراخوان شرکت نمایند.

تبصره ۱: دانشجویان دوره کارشناسی پیوسته صرفا دانشگاه شیراز، پس از ۶ نیمسال تحصیلی با گذراندن حداقل سه چهارم واحد های درسی به لحاظ میانگین کل بین جزو بیست و پنج درصد برتر دانشجویان هم رشته و هم ورودی خود قرار می گیرند، نیز می توانند در این فراخوان شرکت نمایند. بدیهی است پذیرش نهایی این دانشجویان مشروط به عدم تکمیل ظرفیت توسط پانزده درصد اول می باشد.

تبصره ۲: دانشجویان واجد شرایط باید حداکثر در مدت هشت نیمسال تحصیلی در دوره کارشناسی خود دانش آموخته شوند.

۲- دانشگاه می تواند دانشجویانی را که در مدت ۶ نیمسال فارغ التحصیل می شوند و به لحاظ میانگین نمره جزوه پانزده درصد برتر هم رشته هم ورودی خود باشند، بصورت مازاد بر ظرفیت پذیرش بدون آزمون، در دوره کارشناسی ارشد بدون کنکور همان سال پذیرش کند.زمان و شرایط ثبت نام کارشناسی ارشد بدون کنکور دانشگاه شیراز

تبصره: چنانچه طول دوره تحصیل دانشجو به دلایلی خارج از اختیار دانشجو (مانند بیماری، ماموریت والدین یا همسر و یا بدلیل زایمان) حداکثر دو نیمسال تحصیلی بیش از مدت مجاز مذکور ادامه یابد، درخواست دانشجو پس از تأیید کمیسیون موارد خاص دانشگاه محل تحصیل، برای استفاده از تسهیلات آیین نامه در دانشگاه شیراز قابل بررسی خواهد بود.

۳- رتبه های اول تا پانزدهم نهایی المپیادهای علمی – دانشجویی برای ورود به همان رشته برگزیده یا رشته های مرتبط به تشخیص شورای عالی برنامه ریزی آموزشی وزارت، با ارایه معرفی نامه از دبیرخانه المپیاد – بدون داشتن شرایط بند ۱ – نیز می توانند در این فراخوان شرکت کنند.

مصاحبه از ثبت نام کنندگان در نیمه اول اسفند ماه سال ۹۷ خواهد بود که تاریخ دقیق آن در اطلاعیه های بعدی اعلام خواهد شد.

امتیاز مصاحبه به شرح جدول زیر می باشد:

جدول امتیازات پذیرش ارشد بدون کنکور ۹۸ دانشگاه شیراز

ردیف

نوع فعالیت

امتیاز

نحوه ارزیابی

۱

معدل کل

۴۰ تا ۶۰ امتیاز

بر اساس نظر گروه ( بخش) و با درنظر گرفتن ضریب برای دانشگاه های مختلف

۲

معدل دروس تخصصی

۱۰ تا ۳۰ امتیاز

بر اساس نظر گروه ( بخش) و با درنظر گرفتن ضریب برای دانشگاه های مختلف

۳

مصاحبه علمی

۲۵ امتیاز

*بر اساس گزینه های زیر

۴

سوابق پژوهشی

۵ امتیاز

مقاله علمی- فعالیت در انجمن های علمی و …

جمع

۱۰۰ امتیاز

*گزینه های مصاحبه علمی:

  • میزان اطلاعات تخصصی از طریق پاسخگویی به سؤالات علمی
  • قدرت بیان و انتقال مطالب
  • میزان علاقه مندی (نگرش به رشته)
  • توانایی استدلال منطقی و خلاقیت دانشجو در پاسخگویی به سؤالات
  • شیوه برخورد و رفتار فردی
  • آشنایی با زبان تخصصی

سایر نکات مهم:

  • کسب حداقل ۷۰ امتیاز از مجموع ردیف های جدول امتیازات برای قبولی الزامی است.
  • ظرفیت پذیرش ممتازین کارشناسی ارشد ۴۰ درصد ظرفیت دوره روزانه کارشناسی ارشد در هر کد رشته – گرایش می باشد.
  • دانشجویان انتقال دائم و تغییر رشته در صورتی که ۶۰ درصد از واحدهای تخصصی خود را در دانشگاه شیراز گذرانده باشند، می توانند از تسهیلات این فراخوان برخوردار شوند.
  • پذیرش برای سال تحصیلی بلافاصله پس از دانش آموختگی و صرفا برای یکبار امکان پذیر است.
  • تغییر رشته یا محل تحصیل افراد پذیرفته شده در طول دوره تحصیلی کارشناسی ارشد بر اساس این آیین نامه مجاز نیست.
  • دانشجویان اتباع خارجی نمی توانند از این آیین نامه استفاده کنند.
  • پذیرش در رشته های تحصیلی مرتبط به تشخیص گروه آموزشی و تایید شورای آموزشی دانشگاه امکان پذیر است.

نحوه ثبت نام:

  • متقاضیان ورودی نیم سال اول سال تحصیلی ۹۵-۹۴ (فارغ التحصیل حداکثر تا ۹۸/۶/۳۱) و ورودی نیم سال دوم ۹۴-۹۳ (در صورت داشتن تمام شرایط) می توانند از ۹۷/۱۱/۰۱ الی ۹۷/۱۱/۲۵ به سایت دانشگاه شیراز مراجعه و به صورت اینترنتی ثبت نام و مدارک لازم را در سامانه بارگذاری نمایند. این مدت به هیچ وجه قابل تمدید نخواهد بود.
  • لازم است کد رهگیری را برای پیگیری های بعدی به دقت نگهداری و یادداشت نمایید.
  • واریز مبلغ ۵۰۰۰۰۰ ریال (پانصد هزار ریال) به حساب اینترنتی مندرج در صفحه ثبت نام اینترنتی به عنوان هزینه ثبت نام.

مدارک لازم برای ثبت نام اینترنتی: تمامی مدارک زیر به جز توصیه نامه محرمانه از استاد باید با فرمت jpg اسکن شده و در محل مربوط به پیوست ها، در فرایند ثبت نام اینترنتی بارگذاری شود.

  1. یک قطعه عکس
  2. کارت ملی
  3. ریزنمرات دوره کارشناسی تا پایان نیمسال هفتم
  4. تکمیل فرم اعلام رتبه با تأیید معاون آموزشی دانشگاه محل تحصیل (پیوست) برای دانشجویان دانشگاه شیراز تایید معاون آموزشی دانشکده کافی می باشد.
  5. گواهی و مستندات سوابق پژوهشی (در صورت وجود)
  6. ارائه گواهی برای دارندگان شرط ۳ از شرایط اختصاصی (المپیاد – در صورت وجود)
  7. یک عدد توصیه نامه علمی محرمانه از استادان دوره کارشناسی (نیازی به اسکن کردن ندارد و در روز مصاحبه همراه با سایر مدارک به کمیته اجرایی آزمون تحویل داده شود.)

تذکر: به همراه داشتن کارت شناسایی معتبر در روز مصاحبه الزامی می باشد. لازم است اصل و کپی مدارک در پوشه ای قرار گرفته و روی پوشه مربوطه مشخصات فردی اعم از نام، نام خانوادگی، رشته تحصیلی و رشته مورد تقاضا الصاق و در روز مصاحبه به کمیته اجرایی آزمون تحویل داده شود. در پایان مصاحبه اصل مدارک به متقاضی تحویل داده خواهد شد و کپی مدارک برای بررسی نهایی به دانشگاه ارسال می شود. مدارک دریافتی به هیچ وجه مسترد نخواهد شد.

قابل توجه متقاضیان:

  • درخواست ثبت نام به صورت غیراینترنتی امکان پذیر نمی باشد.
  • شرکت داوطلب در مصاحبه علمی، منوط به تأیید اولیه از سوی دانشگاه مبنی بر داشتن شرایط بهره مندی از تسهیلات ادامه تحصیل ممتازین می باشد. بنابراین داوطلب باید قبل از تاریخ مصاحبه علمی با مراجعه به سیستم ثبت نام اینترنتی (با استفاده از کد رهگیری) از نتیجه بررسی اولیه درخواست خود اطلاع حاصل نمایند. دارا بودن شرایط به هیچ وجه به منزله پذیرش نهایی نبوده و تنها به معنی اجازه شرکت در مصاحبه علمی می باشد.
  • پذیرش نهایی متقاضیان واجد شرایط اولیه، پس از انجام مصاحبه علمی و تایید گروه علمی مربوطه و دانشگاه شیراز می باشد.
  • پذیرش دانشجو صرفاً برای رشته/گرایش های مندرج در آگهی صورت می گیرد.
  • متقاضیان حداکثر در دو رشته/گرایش (رشته/گرایش مقطع کارشناسی و رشته/گرایش مرتبط با آن) امکان ثبت نام دارند که باید در سامانه در دو فرایند جداگانه اقدام به ثبت نام نمایند و برای هر کدام، هزینه ثبت نام جداگانه پرداخت کنند.
  • به درخواست هایی که فاقد هر کدام از مدارک لازم (اسکن شده) باشد، ترتیب اثر داده نخواهد شد.
  • متقاضیانی که بیشتر از دو مرتبه در سامانه نام نویسی کنند، اسم آن ها از لیست ثبت نامی ها حذف خواهد شد.
  • در صورت احراز هرگونه مطالب خلاف واقع در مدارک ارائه شده توسط داوطلب، در هر مرحله ای از پذیرش و یا تحصیل، از ادامه کار وی جلوگیری و پی گیری قانونی به عمل خواهد آمد.

راهنمای ثبت نام اینترنتی:

جهت ورود به ثبت نام از مرورگر اینترنت اکسپلورر استفاده نمایید.

پس از تکمیل اطلاعات، یک شناسه و رمز کاربری به شما اختصاص داده خواهد شد. شناسه و رمز کاربری را یادداشت کرده و در نگهداری آن دقت نمایید.

با مراجعه به لینک “سیستم اتوماسیون آموزشی دانشجویی ” به آدرس http://sess.shirazu.ac.ir و وارد کردن شناسه و رمز کاربری خود در این قسمت وارد مراحل ثبت نام شوید.

در قسمت فرایند ثبت نام رشته مورد نظر خود را انتخاب نمایید. پس از اطمینان از صحت اطلاعات وارد کرده در فرم ثبت نام و بارگذاری هر کدام از مدارک پیوست، حتما و حتما گزینه ۱- ذخیره و ۲- ارسال را کلیک کنید تا فرم جهت انجام مراحل بعدی به مراجع مربوط ارجاع داده شود. در غیر این صورت فرم ارسال نخواهد شد و مراحل ثبت نام ناتمام می ماند.

توجه داشته باشید تا زمانی که بر روی گزینه ذخیره و ارسال کلیک نکنید، فرم ثبت نام در دست شما باقی می ماند و قابل ویرایش است.

در صورتی که بیشتر از دو مرتبه در سیستم ثبت نام نمایید، نام شما از لیست ثبت نام حذف خواهد شد.

از زمانی که فرم شما از طریق سیستم به دست کارشناس دانشگاه رسید، بررسی اولیه صورت خواهد گرفت و حداکثر پس از ۳ الی ۴ روز در قسمت توضیحات پیام گذاشته خواهد شد. بنابراین نیازی به تماس تلفنی و مراجعه حضوری نمی باشد.