نخبگان

فراخوان پذیرش کارشناسی ارشد ۹۸ دانشگاه ادیان و مذاهب

دانشگاه ادیان و مذاهب برای سال تحصیلی ۹۸-۹۹ از طریق برگزاری آزمون اختصاصی، از میان طلاب دانشجوی کارشناسی ارشد می‌ پذیرد.

میترسی از اخبار کنکور ارشد جدا بمونی؟ ما همه اخبار رو بهت میگیم! کافیه عضو کانال تلگرام کارشناسی ارشد بشی … و یا وارد پیج اینستاگرام مسترتست بشی …

به گزارش مستر تست، شرایط و ضوابط آزمون ورودی تحصیلات تکمیلی (دوره های کارشناسی ارشد ناپیوسته) سال ۱۳۹۸ دانشگاه ادیان و مذاهب به شرح ذیل است:

 

شرایط عمومی:

  1. التزام عملی به احکام اسلام و تقید به ارزش های اسلامی
  2. اعتقاد به نظام جمهوری اسلامی و التزام عملی به قانون اساسی و اصلی مترقی ولایت فقیه
  3. عدم سابقه فعالیت علیه نظام جمهوری اسلامی و عدم سابقه وابستگی یا گرایش به سازمان ها و تشکل های محارب و معاند نظام
  4. برخورداری از سلامت روحی، روانی و جسمی لازم
  5. عدم منع قانونی از لحاظ خدمت وظیفه (ویژه داوطلبان مرد)
  6. برخورداری از توانایی و استعداد فکری و تحصیلی لازم متناسب با رشته تحصیلی انتخاب شده
  7. تعهد اشتغال به تحصیل تا پایان دوره آموزشی
  8. تعهد خدمت در صورت استفاده از امتیاز تحصیل رایگان در دانشگاه ادیان و مذاهب بر اساس ضوابط و براساس اعلام نیاز دانشگاه

شرایط اختصاصی:

  1. موفقیت در آزمون کتبی و مصاحبه
  2. داشتن مدرک پایه تحصیلی (سطح دو حوزه های علمیه یا دبیرخانه شورای هماهنگیمدارس دینی اهل سنت و یا مدرک کارشناسی (لیسانس دانشگاهی) به همراه مدرک دال بر داشتن سوابق تحصیل حوزوی)

تبصره ۱: برای کلیه داوطلبان مرد داشتن کارت پایان خدمت یا معافیت دائم و یا مجوز تحصیل همزمان حوزه و دانشگاه الزامی است.

تبصره ۲: برای طلاب سفیران هدایت مجوز تحصیل در قم از مرکز سفیران هدایت ضروری است.

نکات مهم:

۱- براساس مصوبه جلسات ۳۶۸ مورخ ۱۳۷۴/۱۱/۰۳ و ۵۴۸ مورخ ۱۳۸۳/۰۸/۲۸ شورای عالی انقلاب فرهنگی در مورد مدارک تحصیلی صادر شده توسط مدیریت یکی از حوزه های علمیه قم، اصفهان و خراسان یا دبیرخانه حوزه های اهل سنت، فضلا و طلاب حوزه های علمیه که مدارج تحصیلی حوزوی دوره سطح ۲ را گذرانده اند و یا تا تاریخ ۱۳۹۸/۶/۳۱ از دوره سطح ۲ فارغ التحصیل می شوند، منحصراً میتوانند در هر یک از رشته های امتحانی گروه علوم انسانی ثبت نام و در آزمون آن شرکت نمایند. بدیهی است این دسته از داوطلبان باید تصویر مدرک فراغت از تحصیل خود را که توسط یکی از مدیریت های حوزه علمیه و یا دبیرخانه حوزه های اهل سنت صادر گردیده است را در اختیار داشته باشند.

۲- دارندگان مدرک معادل به شرایط و ضوابط مندرج در دفترچه راهنمای شماره یک آزمون تحصیلات تکمیلی سال ۱۳۹۸ مراجعه نمایند.

۳- منظور از مدرک پایه تحصیلی تنها شامل این موارد می شود: ۱- مدرک تحصیلی کارشناسی مورد تایید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری. ۲- مدرک سطح دو حوزه علمیه قم، اصفهان و مشهد. ۳- مدرک سطح دو دوره سفیران هدایت (تخصصی تبلیغ). ۴- مدرک سطح دو دبیرخانه شورای هماهنگی مدارس دینی اهل سنت.

تبصره : داوطلبان می توانند با ارائه گواهی با نامه مورد تایید مراکز فوق دال بر اتمام تحصیلات مذکور تا ۱۳۹۸/۰۶/۳۱ با سپردن تعهد مبتنی بر ارائه اصل مدارک فوق تا پیش از اتمام نیمسال اول تحصیلی برای ثبت نام اقدام نمایند.این دسته از داوطلبان باید در هنگام ثبت نام آزمون گزینه دانشجوی / طلبه سال کارشناسی / سطح دو حوزوی را در سامانه پذیرش دانشجو انتخاب بنمایند و در هنگام ثبت نام نهایی (شهریور ماه ۹۸)، ضمن ارائه تعهد مبنی بر ارائه مدرک تا پیش از اتمام نیمسال اول تحصیلی، ثبت نام مشروط شوند.

۴- ارائه گواهی مجوز تحصیل همزمان، صادره از مدیریت یکی از حوزه های علمیه قم، خراسان و اصفهان و یا دبیرخانه شورای هماهنگی مدارس دینی اهل سنت برای طلابی که پذیرش قطعی می شوند و دارای کارت معافیت دائم و یا پایان خدمت نظام وظیفه نیستند، در هنگام ثیت نام و یا حداکثر تا پایان نیم سال اول تحصیلی الزامی است.

تبصره: کلیه پذیرفته شدگان نهایی دارای مدارک تحصیلی حوزوی برای دریافت تاییدیه مدرک تحصیلی حوزوی خویش ملزم به دریافت نامه درخواست تاییدیه مدرک تحصیلی پایه از مدیریت آموزشی دانشگاه میباشند. طلاب محترم پس از مراجعه حضوری به مرکز مدیریت حوزه علمیه ملزم به تشکیل پرونده تحصیل همزمان بوده و پس از تایید مرکز مدیریت حوزه های علمیه قادر به ادامه تحصیل در دانشگاه هستند.

۵- ثبت نام نهایی از پذیرفته شدگان آزمون ورودی مشروط به دریافت تایید صلاحیت عمومی از دبیرخانه گزینش دانشجو وزارت علوم، تحقیقات و فناوری است.

۶- با توجه به سیاست های کلی دانشگاه ادیان و مذاهب و براساس نیاز علمی دانشجویان هر رشته، پذیرفته شدگان نهایی رشته های حضوری ملزم می گردند در کنار گذراندن کلیه واحدهای درسی اعم از اصلی و جیرانی به میزان حداقل دو جلسه در هفته در هر نیم سال تحصیلی در دوره های زبان دانشگاه نیز شرکت نمایند.

تاریخ ثبت نام و برگزاری آزمون:

  1. تاریخ ثبت نام از ۱۱/۲۰/ ۱۳۹۷ الی ۱۳۹۸/۰۲/۰۷
  2. آزمون ورودی تحصیلات تکمیلی (دوره کارشناسی ارشد ناپیوسته) سال ۱۳۹۸، روز جمعه ۱۳ اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۸ برگزار خواهد شد.
  3. زمان توزیع کارت ورود به جلسه آزمون، یک هفته قبل از آزمون از طریق سایت دانشگاه ادیان و مذاهب اعلام خواهد شد.
  4. محل برگزاری: آزمون ورودی کارشناسی ارشد دانشگاه ادیان و مذاهب در هشت حوزه امتحانی شامل: قم، مشهد، گرگان، سنندج، زاهدان، عسلویه، اهواز و ارومیه برگزار می شود. داوطلبان در زمان ثبت نام بایستی حوزه امتحانی خود را انتخاب نمایند.

تکالیف داوطلب برای شرکت در آزمون:

داوطلب شرکت کننده در آزمون باید اقدام های زیر را به موقع و در مهلت مقرر انجام دهد.
الف) به داوطلبان توصیه می شود پس از مطالعه دقیق این دفترچه، با مراجعه به سامانه پذیرش دانشجو مراجعه نموده و اطلاعات لازم را بر اساس بندهای برنامه نرم افزاری ثبت نام (پذیرش دانشجو در دانشگاه ادیان و مذاهب به آدرس azmon.urd.ac.ir) را وارد نمایند.

ب) تکمیل ثبت نام از طریق سامانه پذیرش و ارسال مدارک ذیل:

  1. فایل عکس ۳×۴ (جدید، تمام رخ و با زمینه سفید)
  2. پرداخت اینترنتی مبلغ ۵۰۰/۰۰۰ ریال (پنجاه هزار تومان) به نام صندوق شهریه دانشگاه ادیان و مذاهب در سامانه پذیرش دانشجو به صورت آنلاین. (هزینه ثبت نام عودت داده نمی شود.

ج) در پایان مراحل ثبت نام به داوطلبان یک کد رهگیری داده خواهد شد که این موضوع نشانگر پایان مراحل ثبت نام یک داوطلب است. صحت اطلاعات ارسالی به عهده شخصی داوطلب است.

د) داوطلبان پس از تکمیل ثبت نام و گرفتن تأییدیه، یک نسخه پرینت از فرم ثبت نام تهیه و آن را به طور کامل و با دقت بررسی نموده و همراه با کد رهگیری تا دریافت کارت ورود به آزمون نزد خود نگهداری نمایند.

هـ) کارت ورود به جلسه آزمون را در موعد مقرر از طریق سامانه پذیرش چاپ و دریافت کرده و در روز آزمون همراه با کارت ورود به جلسه آزمون در محل آزمون حضور داشته باشند.

نحوہ گزینش نھایی:

گزینش نهایی در هر یک از رشته ها از بین داوطلبانی که حد نصاب نمره لازم از آزمون کتبی را بر اساس قوانین دانشگاه احراز کرده باشند، صورت خواهد گرفت. پذیرش نهایی در تابستان ۹۸ خواهد بود.

سهمیه ها و تسهیلات:

سهمیه رزمندگان و ایثارگران: با توجه به تصویب قانون جامع خدمات رسانی رزمندگان و ایثارگران واجد شرایط: ۲۲۵ درصد از ظرفیت پذیرش به ایثارگران انقلاب اسلامی و رزمندگان به شرط کسب حدنصاب نمره علمی لازم اختصاص دارد (برای اطلاع بیشتر از شرایط، به دفترچه راهنمای آزمون کارشناسی ارشد سال ۱۳۹۸ سازمان سنجش آموزش کشور مراجعه فرمایید).

ظرفیت پذیرش:

ظرفیت پذیرش در هر رشته – گرایشی، طبق مجوز وزارت علوم، تحقیقات و فناوری حداکثر ۲۰ نفر است.

شھریه تحصیلی:

تحصیل در دانشگاه غیر انتفاعی غیر دولتی ادیان و مذاهب مستلزم پرداخت شهریه می باشد. نحوه محاسبه شهریه براساس قوانین و آیین نامه های ارسالی از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری خواهد بود.

میزان شهریه در سال تحصیلی ۹۷-۹۸براساس جدول ذیل بوده است.داوطلبان تجه داشته باشند براساس ابلاغ وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و مصوبات هیئت امنا، دانشگاه ممکن است ۱۰ الی ۱۵ درصد افزایش داشته باشد:

شهریه ثابت هر ترم:  ۷/۵۰۰/۰۰۰ ریال

شهریه هر واحد تخصصی: ۱/۶۵۰/۰۰۰ ریال

شهریه واحدهای جبرانی: ۰ ریال (کلیه دروس جبرانی دارای صد در صد تخفیف می باشند)

شهریه هر واحد سمینار: ۲/۵۰۰/۰۰۰ ریال

شهریه هر واحد پایان نامه: ۵/۰۰۰/۰۰۰ ریال

ثبت‌نام کنید
مطلعم کن

۱ دیدگاه
جدیدترین
قدیمی‌ترین
Inline Feedbacks
مشاهده همه نظرات
شکوفه پناهی بروجنی
مهر ۳, ۱۳۹۹ ۱:۱۶ ق٫ظ

من فرهنگی بازنشسته هستم وکارشناسی علوم تربیتی دارم ونزدیک ۲۳ سال به عنوان مشاورمشغول به کار بودم مایلم در رشته خانواده وحکمت کارشناسی ارشد به صورت غیر حضوری ثبت نام کنم لطفا راهنماییم کنید من در امر مشاوره به ادامه تحصیل نیازمند هستم !!