نخبگان

آغاز ثبت نام کنکور ارشد ۹۸ وزارت بهداشت از ساعت ۱۰ صبح امروز

شرایط ثبت نام کنکور ارشد 98 - 99 وزارت بهداشت

ثبت نام آزمون کارشناسی ارشد وزارت بهداشت از ساعت ۱۰ صبح امروز سه شنبه ۳۰ بهمن ماه ۹۷ آغاز خواهد شد.

میترسی از اخبار کنکور ارشد جدا بمونی؟ ما همه اخبار رو بهت میگیم! کافیه عضو کانال تلگرام کارشناسی ارشد بشی … و یا وارد پیج اینستاگرام مسترتست بشی …

دکتر آبتین حیدرزاده در گفتگو با مهر افزود: فرصت ثبت نام در آزمون کارشناسی ارشد گروه علوم پزشکی از ۳۰ بهمن آغاز می شود و تا ۱۰ اسفندماه ادامه دارد.

وی افزود: این آزمون برای ۸۵ کدرشته امتحانی برگزار می شود.

رئیس مرکز سنجش آموزش پزشکی یادآور شد: آزمون کارشناسی ارشد گروه علوم پزشکی در روزهای ۳۰ و ۳۱ خرداد ماه سال ۹۸ برگزار می شود.

حیدرزاده خاطرنشان کرد: براساس مصوبه شصت و ھشتمین جلسه شورای عالی برنامه ریزی علوم پزشکی کسب حداقل نمره ١٠ از ۴۰ و کسب حداقل ٢۵ درصد نمره در درس زبان انگلیسی از آزمون سال ٩٨ و بعد از آن الزامی است. همچنین منابع آزمون نیز در سایت مرکز سنجش در دسترس داوطلبان قرار دارد.

ثبت‌نام کنید
مطلعم کن

۴ نظرات
جدیدترین
قدیمی‌ترین
Inline Feedbacks
مشاهده همه نظرات
ا
بهمن ۲۶, ۱۳۹۷ ۹:۱۴ ق٫ظ

سلام. کسی میدونه رشته ی مهندسی بیمارستان چه رشته ایه؟

علیکافی
بهمن ۲۶, ۱۳۹۷ ۹:۵۰ ق٫ظ
پاسخ به  ا

رشته مهندسی بیمارستان برای آشنایی مهندسان با تخصص طراحی و ساخت بیمارستان‌ها توسط وزارت بهداشت ایجاد شده است. در سال ۱۳۹۲ برای نخستین بار در کشور آزمون کارشناسی ارشد رشته مهندسی بیمارستان از طریق کنکور ارشد وزارت بهداشت برگزار شد و دانشگاه‌های علوم پزشکی ایران (دانشکده مدیریت و اطلاع رسانی پزشکی) و علوم پزشکی اصفهان هرکدام به تعداد ۵ نفر در این رشته دانشجو پذیرفتند. دانش آموختگان رشته‌های مهندسی معماری، عمران و شهرسازی مجاز به شرکت در این آزمون بودند. اما در آزمون های بعدی تغییراتی در منابع آزمون، دروس و همچنین رشته‌های مجاز به شرکت در آزمون به وجود آمده است. در سال ۱۳۹۴ کنکور این رشته به طور مشترک توسط وزارت علوم و وزارت بهداشت برگزار شد که دو دانشگاه صنعتی امیرکبیر و دانشگاه علم و صنعت ایران اقدام به اعلام ظرفیت پذیرش نمودند. در سال تحصیلی ۹۴-۹۵ تنها دانشکده معماری و شهرسازی دانشگاه علم و صنعت ایران پذیرایی دانشجویان ارشد مهندسی بیمارستان می باشد .

در سال ۱۳۹۴ فارغ التحصیلان مقطع کارشناسی یا بالاتر رشته های مهندسی عمران،معماری،شهرسازی،مکانیک،مهندسی پزشکی مجاز به ثبت نام در کنکور کارشناسی ارشد مهندسی بیمارستان شدند

علیکافی
بهمن ۲۶, ۱۳۹۷ ۹:۵۵ ق٫ظ
پاسخ به  ا

وزارت علوم این رشته رو از وزارت بهداشت تحویل گرفت و بعد حذفش کرد و الان دو سه ساله که دانشجویی در این رشته مهم پذیرش نمیشه و تنها رشته ی نزدیک به رشته ی مهندسی بیمارستان رشته ی مهندسی معماری گرایش طراحی فضاهای بهداشتی درمانی هست که اون هم صرفا یک چهارم شبیه مهندسی بیمارستان هست و عملا در مورد تاسیسات بیمارستان و ساخت بیمارستان و اصطلاحات پزشکی و بیمارستان شناسی چیزی آمووزش داده نمیشه و صرفا طراحی کلینیک و بیمارستان تا فاز معماری هست.

۱
بهمن ۲۶, ۱۳۹۷ ۹:۵۶ ق٫ظ
پاسخ به  ا

ما باید اعتراض کنیم تا مجددا این رشته در وزارت بهداشت راه اندازی بشه.