نخبگان

فراخوان پذیرش بدون آزمون کارشناسی ارشد ۹۸ دانشگاه یزد

کارشناسی ارشد بدون کنکور 98 - 99 دانشگاه یزد

فراخوان پذیرش بدون آزمون استعدادهای درخشان در مقطع کارشناسی ارشد سال تحصیلی ۹۸-۹۹ دانشگاه یزد منتشر شد.

میترسی از اخبار کنکور ارشد جدا بمونی؟ ما همه اخبار رو بهت میگیم! کافیه عضو کانال تلگرام کارشناسی ارشد بشی … و یا وارد پیج اینستاگرام مسترتست بشی …

به گزارش مسترتست، دانشگاه یزد در نظر دارد با استناد به آیین نامه کارشناسی ارشد استعداد درخشان ارائه تسهیلات به برگزیدگان علمی برای ورود به دوره های تحصیلی بالاتر برای نیمسال اول سال تحصیلی ۹۸-۹۹ اقدام به پذیرش دانشجو (بدون آزمون) در رشته/گرایش های زیر در مقطع کارشناسی ارشد از بین دانشجویان ممتاز دانشگاه یزد نماید.

شرایط پذیرش دانشجوی کارشناسی ارشد بدون کنکور به شرح ذیل می باشند:

 

شرایط ثبت نام کارشناسی ارشد بدون کنکور دانشگاه یزد

دانشجویان ممتاز مقطع کارشناسی (ورودی نیم سال دوم ۹۳ و نیم سال اول و دوم ۹۴) که حائز یکی از شرایط زیر هستند، می توانند برای استفاده از مزایای این آئین نامه درخواست خود را به مرکز استعدادهای درخشان دانشگاه ارائه نمایند:

الف) برگزیدگان رتبه های اول تا پانزدهم مرحله نهایی المپیادهای علمی دانشجویی برای ورود به همان رشته با رشته های متناسب (تشخیص این تناسب با گروه آموزشی مربوط خواهد بود)، با ارائه معرفی نامه از دبیرخانه المپیادزمان و شرایط ثبت نام کارشناسی ارشد بدون کنکور دانشگاه یزد

ب) دانشجویان ممتاز مقطع کارشناسی پیوسته که پس از گذراندن شش نیمسال تحصیلی (با گذراندن حداقل سه چهارم واحدهای درسی) به لحاظ میانگین کل جزو پانزده درصد برتر در بین دانشجویان هم رشته و هم ورودی خود باشند و حداکثر در مدت هشت نیمسال دانش آموخته شوند (اتمام تحصیلات کارشناسی از  تاریخ ۹۷/۰۷/۰۱ تا تاریخ ۹۸/۰۶/۳۱).

تبصره ۱: دانشجویان مندرج در بند ب که در مدت ۶ نیمسال دانش آموخته شوند و به لحاظ میانگین گل در مقایسه با میانگین کل هشت نیم سال دانشجویان هم رشته و غیر هم ورود خود جزو پانزده درصد برتر باشند، به صورت مازاد بر ظرفیت پذیرش بدون آزمون، در دوره کارشناسی ارشد پذیرفته خواهند شد اتمام تحصیلات کارشناسی تا تاریخ ۹۸/۰۶/۳۱).

تبصره ۲: پذیرش برای سال تحصیلی بلافاصله پس از دانش آموختگی و صرفا برای یک بار امکان پذیر است.

تذکر: دانشجویان ممتاز رشته نقاشی که سرفصل دروس آنها طبق مصوبات شورای عالی برنامه ریزی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در دوره های کارشناسی پیوسته برای ۹ نیمسال تدوین و تصویب شده است، نیز می توانند در صورت فراغت از تحصیل در مدت ۹ نیمسال از تسهیلات مربوطه بهره مند شوند. ضمنا این دانشجویان باید حداقل سه چهارم واحدهای درسی را در مدت هفت نیمسال تحصیلی گذرانده باشند (اتمام تحصیلات کارشناسی از ۹۷/۰۷/۰۱ تا تاریخ ۹۸/۰۶/۳۱).

اطلاعات ثبت نام  ارشد بدون کنکور دانشگاه یزد

۱- دانشجویان مشمولی که متقاضی ادامه تحصیل در همان رشته ی خود می باشند نیازی به ثبت نام ندارند و اسامی آنها از طریق دفتر استعدادهای درخشان به پردیس ها و دانشکده های مرتبط جهت تصمیم گیری نهایی اعلام خواهد شد.

۲- دانشجویان مشمولی که متقاضی ادامه تحصیل در رشته ی دیگری متناسب با رشته خود می باشند لازم است حتما تا تاریخ ۹۷/۱۲/۲۱ از طریق سامانه گلستان ثبت نام غیرحضوری انجام دهند.

۳- متقاضیان برای ثبت نام غیرحضوری (الکترونیکی)، می توانند با مراجعه به سامانه آموزشی دانشگاه  با مطالعه راهنمای مربوطه، ثبت نام خود را به انجام برسانند.

زمان تقریبی اعلام نتایج اردیبهشت ماه ۱۳۹۸ خواهد بود.

توضیحات مهم

۱- پذیرش بدون آزمون دانشجویان ممتاز کارشناسی در مقطع کارشناسی ارشد، مطابق ضوابط وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و مقررات دانشگاه انجام می پذیرد.

۲- اولویت ادامه تحصیل افراد مشمول این آئین نامه در همان رشته تحصیلی خواهد بود. همچنین متقاضیان می توانند در یکی از گرایش های متناسب درخواست دهند (تشخیص این تناسب با گروه آموزشی مربوط خواهد بود). 

۳- پذیرش دانشجویان ممتاز به شمول این آیین نامه، در دوره های تحصیلی بالاتر به صورت رایگان و بدون دریافت شهریه خواهد بود، لذا دانشجویانی که از طریق این تسهیلات در این دانشگاه پذیرفته شوند، در صورتی که اقدام به ثبت نام نموده و شروع به تحصیل نمایند. در صورت انصراف، ملزم به پرداخت هزینه آموزش رایگان در نیمسال های ثبت نام شده خواهند بود.

۴- انتقال، میهمان، تغییر رشته و تغییر گرایش برای دانشجویانی که از طریق آئین نامه استعدادهای درخشان پذیرش بدون آزمون شده اند، ممنوع است.

۵- اسامی پذیرفته شدگان همراه با مدارک و مستندات مربوط برای تطبیق شرایط و اعلام پذیرفته شدگان نهانی، به سازمان سنجش آموزش کشور اعلام خواهد شد و ثبت نام قطعی پس از پذیرش علمی و تائید سازمان سنجش، منوط به تأئید دبیرخانه هیات مرکزی گزینش دانشجو مستقر در سازمان سنجش آموزش کشور است. بنابراین دانشگاه یزد از صدور هرگونه گواهی اشتغال به تحصیل برای دانشجویان پذیرفته شده تا دریافت این تائیدیه معذور است.

ثبت‌نام کنید
مطلعم کن

۰ نظرات
Inline Feedbacks
مشاهده همه نظرات