تدوین آیین نامه راه اندازی و ارزشیابی دوره های ارشد

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی آموزش عالی گفت: در ۶ ماه اول سال جاری برای دوره های کارشناسی ارشد نیز آئین نامه راه اندازی و ارزشیابی تدوین می شود.

میترسی از اخبار کنکور ارشد جدا بمونی؟ ما همه اخبار رو بهت میگیم! کافیه عضو کانال تلگرام کارشناسی ارشد بشی … و یا وارد پیج اینستاگرام مسترتست بشی …

محمد رضا آهنچیان در گفتگو با مهر از تدوین آئین نامه راه اندازی و ارزشیابی دوره‌های کارشناسی ارشد خبر داد.

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی آموزش عالی گفت: مقررشده در ۶ ماه اول سال جاری برای دوره‌های کارشناسی ارشد نیز مانند دوره‌های دکتری، آئین نامه راه اندازی و ارزشیابی دوره‌های کارشناسی ارشد تدوین شود.

به گزارش مهر، با توجه به رشد کمی آموزش عالی در تمامی سطوح و در تمام زیر نظام‌ها و در نظر گرفتن مفاد طرح آمایش آموزش عالی مبنی بر تاکید به امر کیفیت، مهار کمیت و ساماندهی رشته‌ها و دوره‌های آموزش عالی ضروری به نظر می‌رسد.

بر همین اساس معاونت آموزشی وزارت علوم، آئین نامه راه اندازی و ارزشیابی دوره‌های دکتری تخصصی را تدوین و ابلاغ کرده و در نظر دارد برای دوره‌های کارشناسی ارشد نیز این آئین نامه را تدوین کند.

در آئین نامه هدف اصلی، متوازن سازی ظرفیت پذیرش دانشجو، متناسب با نیازهای جامعه و تقاضای بازار کار، ارتقای دانشگاه‌های مستعد کشور به سطح استاندارد دانشگاه‌های تراز جهانی، کمک به برقراری پیوند مناسب و هم افزایی میان نظام آموزش و نظام پژوهش، متناسب سازی توسعه رشته‌ها و ظرفیت پذیرش دانشجو با مأموریت هر مؤسسه و بهبود فرآیند تحصیل در «دوره تحصیلی دکتری تخصصی» بر اساس استانداردهای جهانی آموزش عنوان شده است.

ثبت‌نام کنید
مطلعم کن

۱ دیدگاه
جدیدترین
قدیمی‌ترین
Inline Feedbacks
مشاهده همه نظرات
دانشجوی ترم آخر
اردیبهشت ۷, ۱۳۹۸ ۲:۱۳ ب٫ظ

سلام کیفیت پژوهش و آموزش در تمام دانشگاه ها حتی دانشگاه آزاد مدنظر است دانشجو فقط درپژوهش در دفاع از پایان نامه های خود بیشتر به کیفیت و حل مسائل جامعه بپردازد و در اشتغالش تا ثیر دارد؟ آیا میتوان همگام با دنیا پیشرفت ،وقتی اساتید با اطلاعات سال ۲۰۱۵وقبل درس میدهند آیا منابعی بهتر نمیتوانند ارائه دهند که جدیدباشد وبه ارتقای آموزش و پژوهش کمک کند فرضا منابع آموزشی از پیشینه شروع و به سالجاری و آتی میلادی منابع آموزشی جهت پژوهش و آموزش ارائه شود فقط شعاری بیش نباشد و عمل هم باشد چه دانشگاه های دولتی چه آزاد و شیوه آموزشی از کلاس محوری به پژوهش محوری سوق پیداکند-