نخبگان

فراخوان پذیرش کارشناسی ارشد بدون آزمون ۹۸ دانشگاه قم

کارشناسی ارشد بدون کنکور قم 98

دانشگاه قم بر اساس آیین نامه پذیرش بدون کنکور استعدادهای درخشان در دوره کارشناسی ارشد برای سال ۹۸ دانشجو می پذیرد.

میترسی از اخبار کنکور ارشد جدا بمونی؟ ما همه اخبار رو بهت میگیم! کافیه عضو کانال تلگرام کارشناسی ارشد بشی … و یا وارد پیج اینستاگرام مسترتست بشی …

به گزارش مسترتست، دانشگاه قم در راستای اجرای آیین نامه پذیرش بدون آزمون استعدادهای درخشان در دوره تحصیلی کارشناسی ارشد نسبت به پذیرش برگزیدگان علمی واجد شرایط اختصاصی و عمومی در دوره  کارشناسی ارشد بدون کنکور در رشته/گرایش های جدول ذیل به شرح زیر اقدام می نماید:

جدول رشته گرایش های کارشناسی ارشد بدون آزمون (استعدادهای درخشان) ۹۸ دانشگاه قم

شرایط پذیرش بدون آزمون دانشگاه قم در مقطع کارشناسی ارشد:

دانشجویان ممتاز مقطع کارشناسی (ورودی های ۱۳۹۴) که حائز یکی از شرایط زیر هستند، می توانند جهت استفاده از مزایای آیین نامه کارشناسی ارشد استعداد درخشان درخواست خود را به دانشگاه قم ارائه نمایند.

۱- دانشگاه اختبار دارد حداکثر ۳۰ درصد ظرفیت دوره کارشناسی ارشد خود در هر رشته محل را به دانشجویان دوره کارشناسی پیوسته دوره های روزانه و نوبت دوم حائز شرایط این آئین نامه به صورت مازاد بر ظرفیت پذیرش با آزمون اختصاص دهد.زمان و شرایط ثبت نام کارشناسی ارشد بدون کنکور دانشگاه قم

۱-۱- داوطلبانی که پس از ۶ نیم سال تحصیلی و با گذراندن حداقل سه چهارم واحدهای درسی به لحاظ میانگین کل جزو  پانزده درصد برتر دانشجویان هم رشته و هم ورودی خود باشند.

۲-۱-حداکثر در مدت ۸ نیم سال تحصیلی دانش آموخته شود.

۳-۱- پذیرش برای سال تحصیلی بلافاصله پس از دانش آموختگی و صرفا برای یک بار امکان پذیر است.

۴-۱- پذیرش در رشته های تحصیلی مرتبط به تشخیص گروه آموزشی و تأیید شورای آموزشی دانشگاه امکان پذیر است.

۵-۱- احراز شرایط اختصاصی دانشگاه.

تبصره: دانشگاه اختیار دارد متقاضیائی را که در طول شش نیمسال تحصیلی دانش آموخته شوند و به لحاظ میانگین کل در مقایسه با میانگین کل هشت نیم سال دانشجویان هم رشته و غیر هم ورودی خود جزو پانزده درصد برتر باشند، به صورت مازاد بر ظرفیت پذیرش بدون آزمون در دوره کارشناسی ارشد همان سال پذیرش کند.

۲- دانشگاه اختیار دارد برگزیدگان رتبه های اول تا پانزدهم نهایی المپیادهای علمی دانشجویی را برای ورود به همان رشته یا رشته های مرتبط به تشخیص شورای برنامه ریزی آموزشی وزارت علوم و با ارائه معرفی نامه از دبیرخانه المپیاد به صورت مازاد بر ظرفیت پذیرش با آزمون پذیرش کند.

٣- دانشگاه می تواند با رعایت شرایط مندرج در این آیین نامه ، فقط یک بار تا اول شهریور ماه هر سال نسبت به پذیرش حائزین شرایط، اقدام نماید. اسامی پذیرفته شدگان نیز توسط معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه برای تایید صلاحیت عمومی به سازمان سنجش آموزش کشور ارسال و قطعی شدن ثبت نام منوط به تأیید سازمان مذکور است.

مدارک مورد نیاز برای پذیرش کارشناسی ارشد بدون کنکور دانشگاه قم:

١- تکمیل فرم شماره یک

۲- تصویر صفحه اول شناسنامه و کارت ملی (پشت و رو)

۳- ریز نمرات تأیید شده تا پایان ترم ششم

۴- اصل معرفی نامه یا تصویر برابر اصل شده برای متقاضیان ماده ۲ (برگزیدگان المپیاد علمی-دانشجویی)

۵- سایر مدارک (رزومه علمی به علاوه مدارک و مستندات مربوط به فعالیت های پژوهشی) در صورت موجود

۶- کلیه متقاضیان پذیرش بدون آزمون مؤظف به پرداخت حق ثبت نام مبلغ ۵۰۰/۰۰۰ ریال به شماره حساب ۱۱۰۸۰۸۳۹۹۰۰۴، نزد بانک ملی شعبه الغدیر قم (کد ۲۷۸۷) به نام در آمد اختصاصی خدمات آموزشی دانشگاه قم (قابل پرداخت در کلیه شعب بانک ملی سراسر کشور می باشند. (ارسال اصل فیش واریزی همراه با مدارک الزامی است).

۷- کلیه داوطلبان لازم است تمامی مدارک مورد نیاز را حداکثر تا مورخ ۱۳۹۸/۲/۲۰ با پست سفارشی به آدرس پستی: قم-انتهای بلوار امین-بلوار الغدیر-بعد از شهرک قدس-دانشگاه قم-کد پستی ۳۷۱۶۱۴۶۶۱۱-گروه استعدادهای درخشان ارسال نمایند.

توضیحات مهم:

* زمان ثبت نام، ارسال با تحویل مدارک به دفتر استعدادهای درخشان دانشگاه (سازمان مرکزی) تا تاریخ ۱۳۹۸/۲/۲۰ می باشد.

* پذیرش فقط از بین دانشجویان روزانه و شبانه دانشگاه های دولتی (سراسری) انجام می پذیرد. (مدارک داوطلبان سایر دانشگاه ها بررسی نخواهد شد)

* پذیرش بدون آزمون دانشجویان ممتاز کارشناسی در مقطع کارشناسی ارشد، مطابق ضوابط وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و مقررات دانشگاه، پس از ارزیابی و امتیاز دهی به فعالیت ها و سوابق داوطلبین انجام می پذیرد. بدیهی است تشکیل پرونده و دعوت به مصاحبه، هیچگونه حقی برای داوطلب ایجاد نخواهد کرد.

* اسامی پذیرفته شدگان همراه با مدارک و مستندات مربوطه برای تطبیق شرایط و اعلام پذیرفته شدگان نهایی، به سازمان سنجش آموزش کشور اعلام خواهد شد.

* اولویت ادامه تحصیل افراد در همان رشته می باشد (در صورت موافقت گروه مربوطه) می توانند در رشته مرتبط تقاضا نمایند.

* پذیرش دانشجویان ممتاز مشمول این آیین نامه در دوره های تحصیلی بالاتر به صورت رایگان و بدون دریافت شهریه می باشد.

* دانشجویانی که از طریق این تسهیلات در این دانشگاه پذیرفته شوند در صورتی که اقدام به ثبت نام نموده و شروع به تحصیل نمایند، در صورت انصراف ملزم به پرداخت هزینه آموزش رایگان در نیم سال اول سال تحصیلی ۹۶-۹۸ خواهند بود.

* وجه پرداختی به هیچ وجه مسترد نمی گردد. (داوطلبان موارد ذکر شده را دقیق مطالعه نمایند و در صورت داشتن شرایط، وجه مذکور را واریز نمایند.)

* انتقال، میهمان، تغییر رشته و تغییر گرایش برای دانشجویانی که از طریق آیین نامه استعدادهای درخشان پذیرش بدون آزمون شده اند، ممنوع می باشد.
* ثبت نام قطعی پس از پذیرش علمی و تأیید سازمان سنجش، منوط به تأیید دبیرخانه هیأت مرکزی گزینش دانشجو مستقر در سازمان سنجش آموزش کشور می باشد، بنابراین دانشگاه قم از صدور هرگونه گواهی اشتغال به تحصیل تا دریافت این تأییدیه معذور است.

* پذیرش دانشجو بر اساس بررسی مدارک و سوابق داوطلبین صورت می گیرد و در صورت صلاحدید، افراد حائز شرایط برای مصاحبه علمی به گروههای آموزشی مربوطه معرفی می گردند. لازم به ذکر است به مدارک ناقص و یا دریافت شده بعد از تاریخ مشخص ترتیب اثر داده نخواهد شد.

ثبت‌نام کنید
مطلعم کن

۰ نظرات
Inline Feedbacks
مشاهده همه نظرات