امشب؛ آخرین مهلت انتخاب رشته کنکور ارشد ۹۸

داوطلبان مجاز به انتخاب رشته در آزمون کارشناسی ارشد سال ۹۸ تا ساعت ۲۴ امروز سه شنبه ۲۵ تیرماه فرصت دارند نسبت به انتخاب ۱۰۰ کدرشته محل در این آزمون اقدام کنند.

میترسی از اخبار کنکور ارشد جدا بمونی؟ ما همه اخبار رو بهت میگیم! کافیه عضو کانال تلگرام کارشناسی ارشد بشی … و یا وارد پیج اینستاگرام مسترتست بشی …

به گزارش خبرگزاری میزان، داوطلبان مجاز به انتخاب رشته در آزمون کارشناسی ارشد سال ۹۸ تا ساعت ۲۴ امروز سه شنبه ۲۵ تیرماه فرصت دارند نسبت به انتخاب ۱۰۰ کدرشته محل در این آزمون اقدام کنند.

ظرفیت پذیرش در دوره کارشناسی ارشد ۱۶۰ هزار و ۸۷ نفر بدون احتساب ظرفیت دانشگاه آزاد است.

آزمون کارشناسی ارشد سال ۹۸ به همراه اولین مرحله المپیاد علمی دانشجویی کشور در روز‌های ۲۳ و ۲۴ خرداد ۹۸ برگزار شد و از تعداد ۶۱۵ هزار و ۴۵۲ داوطلب ثبت نام کننده تعداد ۵۲۲ هزار و ۸۷۳ نفر در جلسه آزمون حاضر بودند.

نتایج اولیه آزمون کارشناسی ارشد سال ۹۸ دوشنبه ۱۷ تیر ماه ۹۸ به صورت کارنامه در سایت سازمان سنجش منتشر شد و تعداد ۴۵۶ هزار و ۸۶۴ نفر مجاز به انتخاب رشته شدند. از این تعداد، ۴۳۲ هزار و ۷۶۷ نفر در یک کدرشته و تعداد ۲۴ هزار و ۹۷ نفر در دو کدرشته مجاز به انتخاب رشته شده‌اند.

ظرفیت پذیرش بدون احتساب ظرفیت دانشگاه آزاد اسلامی تعداد ۱۶۰ هزار و ۸۱۷ نفر است.

بر اساس روش گزینش که در این دوره اعلام شده است، گزینش دانشجو در هر یک از رشته‌های امتحانی دوره‌های کارشناسی ارشد ناپیوسته از بین داوطلبانی که بر اساس کارنامه اولیه مجاز به انتخاب رشته هستند، با توجه به نمره کل اکتسابی و اولویت کد رشته‌های انتخابی و نتیجه بررسی صلاحیت‌های عمومی مطابق ضوابط مربوط انجام خواهد شد.

بر اساس تبصره گزینش نهایی در کلیه رشته‌های تحصیلی بر اساس ۸۰ درصد نمره آزمون کتبی (حاصل از تراز نمرات دروس) در هر گرایش با توجه به ضرایب مربوط و ۲۰ درصد معدل تراز شده انجام می‌گیرد.

بر اساس مصوبه جلسه ۹ شورای سنجش و پذیرش دانشجو در دوره‌های تحصیلات تکمیلی در تاریخ ۶ بهمن ۹۷ در آزمون کارشناسی ارشد سال ۱۳۹۸ حدنصاب نمره علمی (نمره حاصل از میانگین وزنی نمرات خام تراز شده با توجه به ضرایب مربوطه) در هر رشته گرایش و در تمامی دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی دولتی و غیردولتی و همچنین دانشگاه آزاد اسلامی بزرگ‌تر از صفر است.

به استناد این مصوبه، داوطلبان در کدضریب‌هایی مجاز به انتخاب رشته شده‌اند که نمره علمی کدضریب مربوطه بزرگ‌تر از صفر باشد.

با توجه به مصوبه یازدهمین جلسه شورای سنجش و پذیرش دانشجو در دوره‌های تحصیلات تکمیلی در تاریخ ۲۴ فروردین ۹۸ شرکت در آزمون عملی و تشریحی در کدرشته‌های امتحانی ۱۳۵۰، ۱۳۵۱، ۱۳۵۲، ۱۳۵۶، ۱۳۵۷، ۱۳۵۸، ۱۳۶۰، ۱۳۶۲ و ۱۳۶۴ منحصراً برای داوطلبانی که بر اساس کارنامه نتایج اولیه در دوره‌های روزانه و نوبت دوم (شبانه) مجاز به انتخاب رشته باشند و تمایل به انتخاب رشته محل‌های دوره روزانه و نوبت دوم (شبانه) را در فرم انتخاب رشته خود داشته باشند، ضرورت دارد.

به عبارت دیگر برای داوطلبانی که در دوره روزانه و نوبت دوم (شبانه) مجاز نشوند و یا در فرم انتخاب رشته خود رشته محل‌های دوره‌های غیرانتفاعی، پردیس خودگردان، پیام نور و مجازی را درج کنند و یا برای انتخاب رشته محل‌های دانشگاه آزاد اسلامی اقدام کنند، آزمون عملی برگزار نخواهد شد.

ملاک پذیرش در رشته محل‌های دوره‌های غیرانتفاعی، پردیس خودگردان، پیام نور، مجازی و دانشگاه آزاد اسلامی نمره کل نهایی بدون احتساب آزمون‌های عملی و تشریحی حسب مورد در هریک از کد ضریب‌ها خواهد بود.

داوطلبان مجاز به انتخاب رشته در دوره‌های روزانه و نوبت دوم (شبانه) برای اطلاع از زمان برگزاری آزمون‌های عملی، تشریحی و پروژه (که در نیمه اول مردادماه خواهد بود) به اطلاعیه سازمان سنجش در تاریخ ۳۱ تیرماه ۹۸ مراجعه کنند.

آن دسته از داوطلبانی که در تقاضانامه ثبت‌نامی برای انتخاب رشته‌های دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی غیرانتفاعی و دانشگاه پیام‌نور، اعلام علاقمندی نکرده‌اند، در صورتی که حداقل نمره علمی لازم را برای انتخاب رشته‌های این دانشگاه‌ها کسب کرده باشند، در ذیل بند الف (مشخصات ثبت‌نامی) پیغامی را مبنی بر امکان انتخاب این رشته‌ها در کارنامه اعلام نتایج اولیه مشاهده خواهند کرد.

این دسته از داوطلبان در صورتی که علاقمند به انتخاب رشته‌های مربوط به دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی غیرانتفاعی و دانشگاه پیام نور هستند، باید پس از واریز مبلغ ۱۳۸ هزار ریال (۱۳ هزار و ۸۰۰ تومان) بابت اعلام علاقمندی به رشته‌های این دانشگاه‌ها و مؤسسات، از طریق سیستم اینترنتی و توسط کارت‌های بانکی عضو شبکه شتاب، نسبت به اعلام علاقمندی به انتخاب این دانشگاه‌ها و مؤسسات اقدام کرده و سپس این رشته‌ها را در فرم انتخاب رشته اینترنتی درج کنند.

آن دسته از داوطلبان علاقمند به انتخاب رشته‌های تحصیلی مراکز و واحد‌های دانشگاهی دانشگاه آزاد اسلامی، باید پس از اعلام نتیجه اولیه آزمون و دریافت کارنامه، برای اطلاع از زمان و نحوه انتخاب رشته از تاریخ ۲۲ تیر ۹۸ به سایت مرکز آزمون دانشگاه آزاد اسلامی به نشانی: www.azmoon.org مراجعه کنند.

انتخاب رشته برای رشته‌های دانشگاه آزاد اسلامی با استفاده از کد دسترسی مندرج در کارنامه اعلام نتایج اولیه آزمون به طور مجزا و از طریق دانشگاه آزاد انجام می‌پذیرد. داوطلبانی که در یکی از رشته‌های دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی و یا دانشگاه آزاد اسلامی پذیرفته شوند می‌توانند به دلخواه خود منحصراً در یکی از مؤسسات ثبت‌نام و مشغول به تحصیل شوند.

ثبت‌نام کنید
مطلعم کن

۴۲ نظرات
جدیدترین
قدیمی‌ترین
Inline Feedbacks
مشاهده همه نظرات
محمد
تیر ۳۰, ۱۳۹۸ ۳:۰۷ ب٫ظ

به مهسا: من یکی دو بار برای ویرایش انتخاب رشته به سنجش پیام دادم و این متن رو برام فرستادن که خیلی مبهم بود برام.ببینید شما میتونید روشنم کنید: …«شما میتوانید تقاضای خود را در خصوص ویرایش اطلاعات آزمونی و همچنین حذف موردی کد رشته انتخابی-حذف کامل انتخاب رشته و انتخاب رشته(کد رشته ها به ترتیب اولویت-دقیق و خوانا)با درخواست کتبی همراه با مدارک و مستندات مورد تقاضا در درخواست برای سازمان ارسال نمایید.یادآور میشویم که جابجایی کد رشته انتخابی و یا اضافه نمودن کد رشته به هیچ وجه امکان پذیر نمی باشد.در ضمن داوطلبانی که رشته آنان دارای مصاحبه و آزمون عملی می باشد از فرستادن انتخاب رشته خودداری نمایند.مهلت ارسال تا تاریخ پنجم مرداد ماه سال جاری به آدرس صندوق پستی تهران۱۳۶۵-۱ ۵۸۷۵ یا شماره فکس ۸۹۷۸۲۳۶۰-۰۲۱ می باشد.»…» یعنی من باید در نامه به سنجش درخواست بدم انتخاب رشته قبلیم رو حذف کنن و انتخاب رشته جدیدی که در همین نامه مینویسم رو برام ثبت کنن؟ ..فک کنم منظورشون اینه که نمیتونم به انتخاب رشته قبلیم کد رشته ای رو اضافه یا جابجا کنم ولی میتونم درخواست بدم کد رشته ای رو حذف کنن یا اگه بخوام کلا یه انتخاب رشته جدید انجام بدم.درسته؟ چون من انتخاب… ادامه نظر»

آریا
تیر ۳۰, ۱۳۹۸ ۱۲:۴۵ ب٫ظ

سلام .من روز شنبه ۲۹ تیر به سازمان سنجش مراجعه حضوری کردم اونجا افرادی که از انتخاب رشته جا موندند خودشون به صورت دستی فرمی رو پر میکردن و تحویل میدادن با شناسنامه و کارت ملی اما نمیدونم زمان اینکار تا کی هست .بنابراین افرادی که به هردلیل جا موندن سریعا کار خودشون رو انجام بدن.

محمد
تیر ۳۰, ۱۳۹۸ ۲:۵۱ ب٫ظ
پاسخ به  آریا

امیدوارم کردی..من تهرانی نیستم و تو این مقطع هم مشکلی برام پیش اومده که فعلا اصلا نمیتونم از شهرمون خارج بشم..قبلا هم انتخاب رشته کردم،الان فقط میخوام یه کد رشته رو اضافه کنم و یکی رو حذف کنم..ظاهرا با ارسال نامه هم میشه انتخاب رشته جدید انجام داد..پریروز به سنجش پیام دادم جوابی که دادن خیلی خیلی مبهم بود و اول فکر کردم فقط میشه یه سری کد رشته رو حذف کرد و نمیشه انتخاب رشته جدید داشت ولی با این حرف شما و مشاور فهمیدم بد متوجه منظورشون شدم.

نسرین
تیر ۲۹, ۱۳۹۸ ۱۰:۲۴ ب٫ظ

به من کد رهگیری نداد انتخاب رشته انجام نشد حالا باید چیکار کنم

محمد
تیر ۲۸, ۱۳۹۸ ۸:۳۳ ب٫ظ

سلام
به نظرتون امکان داره یه فرصت دیگه برای ویرایش انتخاب رشته بدن؟

مهسا
تیر ۳۰, ۱۳۹۸ ۹:۰۲ ق٫ظ
پاسخ به  محمد

سلام
بله فرصت ویرایش انتخاب رشته تا ۵ مرداد هست. از طریق سیستم پاسخگویی سایت سازمان سنجش میتونید اقدام کنید.

سارا
تیر ۲۸, ۱۳۹۸ ۸:۴۴ ق٫ظ

من از انتخاب رشته جا موندم یعنی دیگه تمدید نمیشه

متین
تیر ۲۸, ۱۳۹۸ ۱۰:۵۹ ق٫ظ
پاسخ به  سارا

نه دیگه تموم شد این همه اطلاعیه اخبار سایت ها چطور جاموندین؟

محمد
تیر ۲۸, ۱۳۹۸ ۹:۱۸ ب٫ظ
پاسخ به  سارا

برو تو سایت سازمان سنجش،از منوی سمت چپ رو گزینه ورود به سیستم پاسخگویی کلیک کن،تو سایت ثبت نام کن و بعد در مورد تمدید مجدد مهلت انتخاب رشته بپرس…
شاید ببینن درخواست ها زیاده یه مهلت دیگه قائل بشن.

آریا
تیر ۳۰, ۱۳۹۸ ۱۲:۵۱ ب٫ظ
پاسخ به  سارا

سلام .من روز شنبه ۲۹ تیر به سازمان سنجش مراجعه حضوری کردم اونجا افرادی که از انتخاب رشته جا موندند خودشون به صورت دستی فرمی رو پر میکردن و تحویل میدادن با شناسنامه و کارت ملی اما نمیدونم زمان اینکار تا کی هست .بنابراین افرادی که به هردلیل جا موندن سریعا کار خودشون رو انجام بدن.

ماری
تیر ۲۷, ۱۳۹۸ ۱۱:۳۸ ب٫ظ

سلام مهسا خانم
با رتبه ٣۵٠علوم اجتماعی روزانه کدوم شهرا میشه قبولشد؟

مهسا
تیر ۳۰, ۱۳۹۸ ۹:۰۳ ق٫ظ
پاسخ به  ماری

سلام
رتبه تون مربوط به کدوم گرایش هست؟

ماری
تیر ۳۰, ۱۳۹۸ ۱۰:۵۳ ق٫ظ
پاسخ به  مهسا

علوم اجتماعی ضریب٣جامعه شناسی

حسین
تیر ۳۱, ۱۳۹۸ ۱۰:۲۴ ق٫ظ
پاسخ به  ماری

شهرهای درجه ۲ مث بابلسر،مراغه و …البته برای شبانه های تهران هم امیدوار باشید

ماری
تیر ۳۱, ۱۳۹۸ ۱۱:۳۵ ق٫ظ
پاسخ به  حسین

زاهدان یا کرمان روزانه چطور؟

زیبا
تیر ۲۶, ۱۳۹۸ ۱۰:۳۷ ب٫ظ

امسال با ۸۹ پلیمر چی میشه قبول شد ؟

مهسا
تیر ۳۰, ۱۳۹۸ ۹:۰۶ ق٫ظ
پاسخ به  زیبا

سلام
لطفا بگید رتبه مربوط به کدوم گرایش پلیمر هست.

M
تیر ۲۶, ۱۳۹۸ ۱۱:۳۷ ق٫ظ

سلام سایت انتخاب رشته هنوز باز است مگه تا ۱۲ دیشب نبود؟امکان تغییر در انتختب رشته هست؟

علیرضا
تیر ۲۶, ۱۳۹۸ ۹:۰۹ ق٫ظ

دوستان توکل به خدا کنید. به نظر میرسه برخی نظرات بیشتر برای از میدان به در بردن رقیبان باشه

مهندس برق
تیر ۲۶, ۱۳۹۸ ۰:۴۲ ق٫ظ

معمولا در شب هایی که انتخاب رشته ساعت ۱۲ تموم میشه
تا حدود ۲ یا ۳ ساعت هنوز سیستم بازه
پس اگه الآن برق خونتون یهویی قطع شد، از هوش نرید

امیر
تیر ۲۵, ۱۳۹۸ ۸:۲۷ ب٫ظ

سلام وقت بخیر ببخشید یه سوال داشتم. من بعد از ثبت نام یه رسید بهم داده که ۱۶ رقمه و همون کد پیگیری اول هست که موقع خرید کد ثبت نام گرفته بودم هست. آیا درسته یا همون کد پیگیری اولیه رو به همه میده؟

مهسا
تیر ۲۵, ۱۳۹۸ ۸:۳۸ ب٫ظ
پاسخ به  امیر

سلام
بله همین کد پیگیری ۱۶ رقمی که دریافت کردید درست هست و انتخاب رشته تون به درستی انجام شده. موفق باشید.

امیر
تیر ۲۵, ۱۳۹۸ ۹:۴۵ ب٫ظ
پاسخ به  مهسا

ممنون

شیوا
تیر ۲۵, ۱۳۹۸ ۱:۰۹ ب٫ظ

امسال نهایتأ با افزایش و احتساب واحدها ۵ تومن شبانه
این امار سالی۳۰میلیون منطقی نیس کسی بخواد این کارو کنه پردیس میخونه
ی تفاوتی باید باشه
شبانه همیشه کمتره هزینه ش
حالا من هزینه خوابگاه یا خونه رو فقط محاسبه نکردم

اصغر
تیر ۲۵, ۱۳۹۸ ۲:۵۵ ب٫ظ
پاسخ به  شیوا

هر ترم شهریه ثابت حداقل ۱ تومانی هست ۱۰ واحد هر ترم برداری میشه ۲۳۰۰ و یه سال تقریبا ۴۵۰۰. هر ماه حداقل ۵۰۰ بابت کرایه خونه یعنی ۶ تومان کرایه سالانه هرماه هم خودت هزینه داری (اینترنت, وعده های غذایی, مترو و تاکسی و .., قبضهای آب و گاز و برق, هزینه تلفن و …) هر ماه حداقل ۱ تومان هزینه ریز و درشت داری و سالی حداقل ۱۲ تومان میشه هزینه پایان نامه هم که جداست و خیلی بیشتر از واحدهای عادیه. حالا جمع کن خودت: ۲۴.۵ میلیون تومان مینیمم هزینه سالانه ات میشه که هنوز رهن خونه (پیش) رو اضافه نکردم حالا خدای نکرده یه مشکلایی پیش بیاد (یه بار مریض شی و دکتر بری, …)هزینه ات رو زیاد کنه چی؟ دیروز یه آب معدنی تو انقلاب خریدم ۲۰۰۰ تومان. یه شیر برای صبحانه گرفتم ۶۵۰۰. خداییش مینیمم هزینه هات ۲۵ میلیون تومان میشه حداقل. حالا اگه گرایشی سخت قبول بشی (مثل رایانش امن کامپیوتر, سیستم های قدرت و …) دیگه وقت نداری کارکنی خودت کنه. کلی مقاله باید بخونی و ترجمه کنی و ترم دوم سمینار هم داری و اساتید دانشگاه های تهران و اصفهان سخت گیرند. خیلی سخت گیرتر از بقیه. یه دانشگاهی مثل خواجه… ادامه نظر»

م.ب
تیر ۲۵, ۱۳۹۸ ۳:۳۰ ب٫ظ
پاسخ به  اصغر

سلام
اینم اضافه کن که صبحانه و شام رو خودت باید بگیری. به شبانه ها
نمیدن. و پنجشنیه و جمعه کلا هزینه های غذا با خودته. نمیشه هر روز
که نیمرو درست کنی :)
قیمت نان هم داره ۲۰% گرانتر میشه.
قیمت مسکن که پر کشیده
خدا به دادمون برسه اگه شبانه قبول شیم

دانشجو
تیر ۲۵, ۱۳۹۸ ۴:۲۷ ب٫ظ
پاسخ به  م.ب

۲۵% نه ۲۰%

دانشجو
تیر ۲۵, ۱۳۹۸ ۴:۰۹ ب٫ظ
پاسخ به  اصغر

منطقیه. اما ۳۲ میلیون تومان وافعا منطقی به نظر نمیاد.
منم نگران اینم که رشته سخت باشه مثل همینایی که شما نوشتید
و نتونم ۲ سال تموم کنم.

جواد
تیر ۲۵, ۱۳۹۸ ۴:۴۶ ب٫ظ
پاسخ به  اصغر

انقد که گفتید خرج داره. درسته. اما ۳۲ میلیون واقعا
غیرمنطقیه. یارو چکار کرده که این همه خرج اضافه داشته.
شبانه ها خرجشون واقعا زیادتر شده. به خاطر همین ترجیح میدم
روزانه شیراز برم تا شبانه تهران. همه هزینش به شدت کمه و هم
اینکه دانشگاه تراز ۱ محسوب میشه و رنکینگ بین المللی معتبری داره
کار هم هست

شیوا
تیر ۲۵, ۱۳۹۸ ۵:۵۵ ب٫ظ
پاسخ به  اصغر

تورم تو همه چیو ک نمیتونیم با شهریه دانشگاه حساب کنیم اب و غذا رو ک دانشجوی روزانه م میخوره فقط اگر کسی شهرستانه براش ب صرفه ست شهرستان بمونه اگه تهرانه ب صرفه س تهران بمونه چون هزینه حمل و نقل و خونه کم میشه دیگه و اخرش نمیدونم با مدرک هامون میتونیم این هزینه ها رو جبران کنیم ؟؟
برای همه ارزوی موفقیت میکنم اما بحثم اینه ن تاریک کنیم همه چیو بیش از حد ن ارمانی فکر بکنیم مثلا هزینه ندارم بیگدار ب اب بزنم برای شبانه خب قطعا روزگار سختی رو دارم ک هرروزش عذابه
بهتره ب شرایط شخصیمون نگاه کنیم
هرکسی بالاخره خوب براش یک تعریفی داره گاهی اگه برندسازی و چشم و هم چشمی نکنیم خودمون خوشبختیم من مثلا اراکم حتما نباید برم تهران
بحث‌ من اینه هزینه شبانه از ازاد و پیام نور و غیر انتفاعی و پردیس باید کمتر باشه اینطور ک شما میگید برابر میشه منطقی نیست
بعد هم پایان نامه ب اندازه ی واحدهای عملی حساب میشه بین ۲۰۰-۳۰۰تومان هرواحد ۸واحد هم هست حدودا

هرمینه
تیر ۲۵, ۱۳۹۸ ۷:۱۵ ب٫ظ
پاسخ به  شیوا

ایشالا روزانه قبولی شیوا جون ????

شیوا
تیر ۲۶, ۱۳۹۸ ۱:۵۲ ب٫ظ
پاسخ به  هرمینه

ممنونم ازت هرمینه جان ایشالا شما هم بهترین شرایطو تجربه کنین
در پناه خدا باشی♥️?

لادن
تیر ۲۵, ۱۳۹۸ ۷:۱۶ ب٫ظ
پاسخ به  شیوا

ترم اول و دوم هرکدوم ۱۰ واحد برداری برای ترم ۳ هم
۶ واحد میمونه. ترم اول و دوم باید بیشتر برداری که
ترم ۳ فقط ۶ واحد بمونه و ترم ۴ رو بتونی ۶ واحد پایان
نامه رو کار کنی.
وگرنه ۲ سال نمیشه ارشد رو تموم کرد و هزینه هات
وحشتناک بالا میره. هر ترم حداقل ۸ واحد باید برداری
و حداکثر میذارن ۱۲ تا برداری. اما یه دانشگاهی مثل
خواجه نصیر که من اونجا آشنا هم دارم میذاشتن هر ترم
ختی ۱۴ واحد برداری.

فاطمه
تیر ۲۵, ۱۳۹۸ ۸:۱۶ ب٫ظ
پاسخ به  لادن

من که خودم تو دماوندم ترجیح میدم روزانه شیراز
رو برم تا شبانه تهران. تهران خیلی سخت گیرن.
همه چی هم به خود دانشجو بستمگی داره. اساتید تو
ارشد چیزی به دانشچو یاد نمیدن. با ۲۱ واحد میخوای
کلی چیزا یاد بگیری؟ (۳ واحد سمیتار و ۶ واحد پایان
نامه) یه جایی مثل شیراز هم میشه مدرک خوب گرفت
هم اگه خواستی میشه کار کرد و وقت داری به پایان
نامه هم برسی.
نمیدونم چرا خیلی ها فکر میکنند دانشگاههای تهران یا اصفهان
میتونه تو تقریباهر شرایطی بهتر از بقیه باشند.
خداییش اینجوری نیست.

شیوا
تیر ۲۶, ۱۳۹۸ ۱:۵۶ ب٫ظ
پاسخ به  فاطمه

بله قطعا مسئله برند کردن یک سری دانشگاه هاست خودمون بزرگشون میکنیم اونوقت خودمون از پس هزینه هاش برنمیایم حتی وقتی رتبه شو داریم بخاطر بهتر زندگی کردن ترجیح میدیم نریم انقدر ک از حد گذروندن
موفق باشید دوست من

کامران
تیر ۲۵, ۱۳۹۸ ۷:۴۶ ب٫ظ
پاسخ به  شیوا

ما که رفتیم روزانه شیراز به جای شبانه اصفهان
بای بای

علی
تیر ۲۶, ۱۳۹۸ ۸:۲۶ ب٫ظ
پاسخ به  کامران

سلام به حافظ و سعدی برسون?

علی
تیر ۲۶, ۱۳۹۸ ۸:۲۵ ب٫ظ
پاسخ به  شیوا

اولا مگه شهر تهران کلا چندتا دانشگاه بنام داره؟!
ثانیا ظرفیت دوره شبانه هر رشته ،سر و جمع چقدر هست مگه؟
مطمئن باشین با این ظرفیت های محدود و اینهمه حجم متقاضی ، حتی یه صندلی خالی هم دوره شبانه خالی نمیمونه.
خود شهر تهران به اندازه کافی متقاضی دوره شبانه داره

اصغر
تیر ۲۵, ۱۳۹۸ ۱۱:۳۴ ق٫ظ

یا خدا چرا شهریه ها انقد گرون شدن. هم شهریه ثابت بدیم و هم شهریه واحدی
خونه هم اجاره کنیم؟

حامد
تیر ۲۵, ۱۳۹۸ ۱۰:۴۴ ق٫ظ

اگه یکی دانشگاه تهران شبانه قبول شه اولا باید بره خونه بگیره و ثانیا
سال اول تقریبا باید ۳۲ تا ۳۴ میلیون تومان خرج کنه. تقریباتمام دانشگاه های
تهران و دانشگاه اصفهان و صنهعتی اصفهان هم اینجوری اند. در ضمن اینا
هزینه های پسر عمومه که با هم جمع کردیم و وضعیت مالیشون هم خوبه. اما
به خاطر پایان نامه مجبور شده ۳ ساله کنه ارشدشو و باید اجاره خانه رو تمدید کنه.
قیمت خانه هم که تو شهرهای بزرگی مثل تهران و اصفهان نجومی شده. من که تهران
و اصفهان رو بی خیال شدم و برای انتخاب رشته دیرتر شبانه های اونجا رو میزنم
روزانه تبریز هم هزینه خیلی کمی داره هم مدرک گرفتن با نمره بالا خیلی آسونتره
و هم رتبه بین المللی دانشگاه خوبه. تازه طراز اول هم هست.
کسی خبر داره تو تبریز کار برنامه نویسی نسبت به پارسال رشد داشته یا نه؟
چون اونجا الان برنامه نویسی کارشناسی ارشد میشناسم ماهی ۱.۵ تا ۲.۵ درآمد داره
و کلاسهاش میره. تابستون هم حداقل ۳ تومان درآمد داره.
لطفا اگه کسی خبر داره بگه که تو تبریز بیشتر چه مهارت های برنامه نویسی به در میخورن؟
خیلی خیلی ممنون

زهرا
تیر ۲۵, ۱۳۹۸ ۱۲:۲۱ ب٫ظ
پاسخ به  حامد

سلام هزینه شبانه تهران تو رشته ها انسانی که ترمی ۳ میلیون هست!چجوری سال ۳۰‌میلیون حساب کردین؟؟

ک
تیر ۲۵, ۱۳۹۸ ۹:۰۲ ب٫ظ
پاسخ به  زهرا

من شخصا کارشناسی تو تهران بودم. اما ارشد محاله تهران رو بزنم
به خدا هزینه هاش غارت کردنه. با بجه های ارشد هم حرف
زدم راست میگن قرار نیست تو ارشد که یاد بگیری از اساتید
۲۳ واحد با کلی تمرین و پروژه و میانترم و پایانترم. یه ذره
کند باشی یا مشکل ریزی برات پیش بیاد ۳ ساله ای.
اوضاع همه چی از نظر اقصادی هم داره نابود میشه.
مخارج هر دانشجوی شبانه خیلی راحت میتونه از ۲۵ میلیون تومان
هم بالاتر بره.
از من با شما نصیحت (اما تصمیم با خودتون) رشته های بدون خوابگاه
تهران ارزش این همه مشقت و مخارج و برو بیا رو ندارن.